Spring naar bijdragen
Pynoo

Even voorstellen + vraag

Recommended Posts

Ik moet er wel bij vermelden dat ik thuis geen neutraal gebied heb waar Bollie nog niet is geweest. Ik kan echt alleen mijn slaapkamer gebruiken. Ik heb de kleedjes en kussens al uitgewassen, de knuffels en manden haal ik weg. De kooi, de ren en de accessories word helemaal schoongemaakt en de vloer kan gedweild worden, is dat voldoende? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik altijd doe, en wat bij de meeste goede opvangen de procedure is (daarom doe ik het ook zo 😉 ) is dat wanneer de konijnen in de opvang hebben kennisgemaakt ze samen in 1 reisbox mee naar huis nemen. Thuis aangekomen zet ik ze dan samen in een neutrale ren van 2 tot 4 m2. Ik zet een kartonnen doos in de ren zodat ze ook eventjes uit elkaars zicht kunnen zitten, maar zich niet van de koppeling kunnen onttrekken en ook goed weg kunnen rennen. Op 2 plekken een bak water en een lekkere pluk hooi. Daar laat ik ze een aantal dagen tot het vrij rustig is. Daarna verhuis ik ze naar het goed schoongemaakte definitieve verblijf waar de ene al woonde. Vanaf het moment dat ze samen in de opvang samen worden gezet haal ik ze normaalgesproken nóóit meer uit elkaar (uitzonderingen daargelaten, maar dat zijn dus echt uitzonderingen).

Kan je je bed bijvoorbeeld niet voor een paar dagen verplaatsen of een tafel of bureau? Badkamer of keuken is ook geen optie? Zo niet, dan moet het inderdaad in de ren van Bollie. Ik zou de bovenkant van het hok dan afsluiten zodat ze zich niet vast kunnen lopen en ze in de vergrote ren plus onderste deel van het hok laten de eerste dagen. 

Of ze toch een aantal dagen in de opvang de koppeling laten doen. Zitten ze er in een onverwarmde schuur of iets dergelijks? (Niet echt buiten?).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Lienappelsien:

Wat ik altijd doe, en wat bij de meeste goede opvangen de procedure is (daarom doe ik het ook zo 😉 ) is dat wanneer de konijnen in de opvang hebben kennisgemaakt ze samen in 1 reisbox mee naar huis nemen. Thuis aangekomen zet ik ze dan samen in een neutrale ren van 2 tot 4 m2. Ik zet een kartonnen doos in de ren zodat ze ook eventjes uit elkaars zicht kunnen zitten, maar zich niet van de koppeling kunnen onttrekken en ook goed weg kunnen rennen. Op 2 plekken een bak water en een lekkere pluk hooi. Daar laat ik ze een aantal dagen tot het vrij rustig is. Daarna verhuis ik ze naar het goed schoongemaakte definitieve verblijf waar de ene al woonde. Vanaf het moment dat ze samen in de opvang samen worden gezet haal ik ze normaalgesproken nóóit meer uit elkaar (uitzonderingen daargelaten, maar dat zijn dus echt uitzonderingen).

Kan je je bed bijvoorbeeld niet voor een paar dagen verplaatsen of een tafel of bureau? Badkamer of keuken is ook geen optie? Zo niet, dan moet het inderdaad in de ren van Bollie. Ik zou de bovenkant van het hok dan afsluiten zodat ze zich niet vast kunnen lopen en ze in de vergrote ren plus onderste deel van het hok laten de eerste dagen. 

Of ze toch een aantal dagen in de opvang de koppeling laten doen. Zitten ze er in een onverwarmde schuur of iets dergelijks? (Niet echt buiten?).

Bedankt voor uw bericht. 

Mijn bed staat in het midden van de kamer naast de deur, ik kan die enkel halve meter opschuiven. Heb daarnaast alleen een dressoir en tv meubel staan. Keuken is geen optie vanwege katten en honden, badkamer geen optie omdat mijn vader niet zo nauw kijkt en zo groot is die ook niet. 

Ik kan het trapje uit het hok halen dan kunnen ze niet naar boven maar is dat misschien niet stressvol voor Bollie, zij kent haar hok en straks wil ze naar boven vluchten ofzo en dan kan het niet? (ik denk nogal door :P) Bollie plast en poept altijd boven en daar staat normaal haar drinken en daar krijg ze brokjes. Sowieso gaat dat wel veranderen als ze een vriendje krijg.

De konijnen staan daar onverwarmd in de opvang en weet niet hoe het bij hun achter eruit ziet maar het is wel onverwarmd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is sowieso de bedoeling dat Bollie het niet als haar ren ziet, dus die veranderingen zijn alleen maar goed. Het moet voor haar juist zoveel mogelijk anders zijn, zodat ze ‘haar’ terrein niet gaat verdedigen voor een ‘indringer’. Dus het is ook goed dat je dat stuk waar nu de stoel staat er als ren bij doet op het moment dat je met je duo van de opvang thuis komt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lienappelsien:

Het is sowieso de bedoeling dat Bollie het niet als haar ren ziet, dus die veranderingen zijn alleen maar goed. Het moet voor haar juist zoveel mogelijk anders zijn, zodat ze ‘haar’ terrein niet gaat verdedigen voor een ‘indringer’. Dus het is ook goed dat je dat stuk waar nu de stoel staat er als ren bij doet op het moment dat je met je duo van de opvang thuis komt. 

Ik denk dat ik die hok tegen de muur zet waar die stoel staat naast mijn dressoir zodat de ren meer 1 geheel word ipv met versmallingen zit alleen met openen van het dak door dat stomme plankje. Word iig een flinke verbouwing morgen. 

IMG_20190430_205423.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hok verzetten zoals je zegt lijkt me prima.

Het komt vast goed morgen 🙂 Best even spannend, maar breng  je zenuwen niet over op de konijnen. Geniet er ook van! Super leuk dat ze een vriendje krijgt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lienappelsien:

Hok verzetten zoals je zegt lijkt me prima.

Het komt vast goed morgen 🙂 Best even spannend, maar breng  je zenuwen niet over op de konijnen. Geniet er ook van! Super leuk dat ze een vriendje krijgt. 

Ik ben zo'n enorme zenuwpees dat ik er zelfs bach bloesem druppels voor gebruik haha. Zat nog eens te kijken en te berekenen.. Kom net niet uit met de ren denk ik😞 of ik moet 1 paneel minder gebruiken of hele ren kopen voor 1 extra paneel... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je zou nu gewoon kunnen starten met eentje minder en kijken hoe het bevalt. Een ren bijkopen kan altijd nog. Je zou ook even kunnen afwachten of er ergens een aanbieding is, of dat er een op marktplaats komt. Scheelt toch weer in de kosten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is ook wel zo. Man wat ben ik zenuwachtig zeg en nog hartstikke verkouden ook, leuk! Zometeen alvast schoonmaak spullen klaar zetten. Hoop dat Bollie zo de reismand in gaat, die zal ook wel zeggen dikke doei haha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een asielkonijntje adopteert, dan is dat konijntje in het asiel al goed nagekeken, en kun je na de speed-date thuis verder koppelen. Dan hoef je dus geen rustperiode in te lassen, je bent de koppeling dan immers in het asiel al gestart, die zou ik dan wel gewoon thuis doorzetten. Het komt vast allemaal goed! Veel succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou we zijn weer thuis hoor met Bobby! Bollie vond het heel spannend, bobby heeft haar denk wel 37x bereden 😂 vond het best sneu eigenlijk. Bobby doet haar al wassen en haar zelfs al beschermen toen de mevrouw de ren in wou met haar hand alleen Bollie moet haar eigen ontspannen. In de reismand samen zocht Bollie wel troost bij hem. Nou zitten ze nog samen in de reismand in de badkamer want moet alles nog schoonmaken. De ren mag echt niet te groot zijn want Bollie vluchte daar ook steeds weg. Ben zo benieuwd hoe het verder gaat! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Lienappelsien:

Toch Bobby dus 🙂 Hij ziet er prachtig uit. Qua uiterlijk passen ze in ieder geval heel mooi bij elkaar.

Zijn ze inmiddels in de ren? 

🙂 🙂 🙂 ja Pieter hadden ze mee gegeven aan een ander ookal had ik die ook gereserveerd. Ze komen rammen te kort.

Ze zitten nog niet in de ren, heb alles opgeruimd, hok schoon gemaakt en ga nu rap de ren doen. Ondertussen heb ik mn schouder en arm al verrekt en loopt het snot over mijn kin hahaha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zitten nu in hun verblijf, iemand is zwaar aan de schijt en t stinkt. Bollie vind het nog steeds niks aan, rent steeds weg en stampt. 

IMG-20190501-WA0029.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een koppeling is spannend. Blijkbaar zag de opvang voldoende pluspunten om hiermee verder te gaan. Misschien kun je ze bellen om je twijfels te bespreken. Dat kan jou wat rust geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou meneertje is iig enorm op zijn gemak zeg en mn Bollie zit nog net niet met tranen😂 hebben jullie misschien een tip om iets op mijn laminaat vloer te leggen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met Bobby!

Het begin is altijd even spannend, maar daarna is het heel lang genieten 🙂

Op de vloer kun je een stukje vinyl leggen, dat is makkelijk schoon te maken. Kies het liefst een wat ruwer oppervlak dat loopt lekkerder. Kijk in de winkel ook even in de hoek met reststukken, dat kan behoorlijk schelen.

Als ze goed zindelijk zijn kun je ook voor een vloerkleed kiezen, ikea heeft er een populair voor konijnen, een zwart-grijs gestreepte rond de 10 euro.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites