Spring naar bijdragen
Pynoo

Even voorstellen + vraag

Recommended Posts

Ik ben net geweest denk dat ik er wel 2u heb gestaan haha. Mijn konijn hoeft niet ingeënt te worden omdat die van hun al geënt zijn, het is daar idd onverwarmd maar het is absoluut niet koud en binnen konijnen kunnen daar gewoon gekoppeld worden. Ik zit er nog wel mee dat als ik een vriendje er bij zet dat mijn konijn dr hormonen op hol slaan en meer kans krijg op baarmoeder tumoren of is dat ver gezocht? Ik heb er 2 gereserveerd en ga wss op zijn vroegst dinsdag kijken of zaterdag. Doe ik hier goed aan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze hebben ook gezegt dat ik in het begin de ren moet weg halen en zo klein mogelijk beginnen. Moeten ze dan dagen 24/7 in dat hok blijven zitten samen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb deze 2 gereserveerd, zijn allemaal langharige daar en 1 zwarte met chronisch verkoudheid. Op 1e foto is bobby en is niet heel erg gewend aan mensen en 2e pieter kwam gelijk naar mij toe maar kwa uiterlijk was bobby mn 1e keus maar heb toch niks te zeggen eigenlijk haha

IMG-20190428-WA0025.jpeg

Screenshot_20190428_153905.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Marjoleink:

Knaller is nu idd Chews & Shelter,  en is eigendom van dierenwinkel Chews & Nibbles. Alle konijnen zitten in een onverwarmd pand, dat maakt het voor mijn gevoel moeilijk om een koppeling te doen met een binnenkonijn. Zij zeiden trouwens dat het gewoon kon. Ze wilden ook niet zeggen hoeveel ze vragen voor een konijn. 

Kosten bij Chews & Shelter zijn 90 euro. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allebei leuk!

Ik was er in januari, toen was het uiteraard ijskoud.

47 minuten geleden zei Pynoo:

Ik zit er nog wel mee dat als ik een vriendje er bij zet dat mijn konijn dr hormonen op hol slaan en meer kans krijg op baarmoeder tumoren of is dat ver gezocht?

Ik heb dit nog nooit gehoord. Misschien heb je dat idee omdat ze in het begin op elkaar gaan rijden? Maar dat gaat om bepalen wie de baas is, niet om hormonaal gedrag. 

Ik zou het gewoon doen. Ik denk dat je Bollie hier heel gelukkig mee maakt.

Alleen het hok lijkt me erg klein. Wat ze denk ik bedoelen is dat de ren niet al te groot moet zijn, want dan kunnen ze elkaar ontlopen. En bij een koppeling moet de rangorde bepaald worden, dus moeten ze contact met elkaar hebben. Misschien kun je de ren stapsgewijs uitbreiden. Als je ze meteen in Bollie's verblijf gaat zetten moet je het wel eerst goed schoonmaken, zodat het niet meer naar Bollie ruikt.

Ik ben benieuwd welke het uiteindelijk wordt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik ben nogal een doordenker haha. Ik heb hun een foto laten zien van hoe het er bij mij uit ziet en hun vonden dat meer dan prima. Moet ik de ren hoe het nu is dan even laten en dan later bv die stoel weg doen en uitbreiden? Kan de hok heel misschien nog tegen de andere muur zetten zodat de ren 1 geheel heeft zonder versmallingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een dotjes, hopelijk vind Bollie een van hun ook leuk. Ach en anders vast een ander wel 🙂 

Ik heb ook nog nooit gehoord van een verband tussen hormonen, koppeling en tumoren. Die kans op tumoren is er nu eenmaal maar is niet afhankelijk van de koppeling. Voor de koppeling is hooguit voor jezelf praktischer maar als je nu nog niet zeker weet of je wilt castreren staat dat een koppeling niet in de weg. En kun je later altijd hier verder over na denken.

Als ze straks echt aan elkaar gewend zijn zou ik de stoel zeker weg halen, anders is het rennetje wel echt klein. 

Maar als ze nog aan elkaar moeten wennen is een kleinere ruimte beter. Ik zou dan niet voor het hok kiezen, oa omdat je er slechter toezicht kunt houden.

Ik begin altijd met een rennetje van 1 a 2 m2 op neutraal terrein en met erin niet meer dan een bakje water en een speeltunnel. Afhankelijk van hoe soepel de koppeling verloopt verblijven ze daar een paar dagen tot een paar weken om vervolgens samen naar het vaste, ruime verblijf te gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van wat ik begrepen heb zal het geen dagen worden dat ze daar blijven. Dus stel dinsdag klikt het helemaal met haar date, moet ik ze dan thuis in een ren doen? Voor hoelang? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hangt er vanaf.

Als ik het goed begrijp blijft Bollie een paar dagen in de opvang logeren? Ik denk dat je  het beste bij het ophalen kan vragen hoe het met ze gaat en wat je thuis het beste kunt doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze heeft tegen mij gezegt dat het verschillend is hoelang het duurt maar ze had het over evt 1 nachtje logeren. Als het een paar nachten zou zijn maak ik me eigen gelijk weer zorgen omdat de mijne binnen konijn is en snachts stuk kouder is en niemand dan daar aanwezig is. Nou ga ik me eigen alweer gek lopen maken he haha. 

Ze hebben gezegt dat ik ze beide in het hok moet doen zonder ren.... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Morgen om 13u gaat ze daten! Ben zo zenuwachtig, hoop dat het klikt met 1 van die 2 straks komt ze met zo'n langharig ding waar ik elke 12 weken mee naar trimmer moet haha. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spannend hoor. Als het nou niks wordt dan kan ik jou en Bollie wel een keer naar K'nijn en Ko brengen.

Ik zou ze niet in alleen het hok zetten. Wat ze waarschijnlijk bedoelen is een beperkte ruimte, zodat je ze dwingt om contact met elkaar te zoeken. Maar een hok is daarvoor erg krap vind ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze hadden mij terug gebeld, 13u stond al een afspraak met iemand anders -_- dus nou word het woensdag 12u, baal er best wel van. 

Dat vind ik heel lief van u, maar hoop echt dat het die dag nog klikt ook vanwege de stress denk ik. 

Ze hadden het echt over dat ik ze in dat hok moest zetten maar dat kan ik woensdag nog bespreken en voorstellen om dan alleen de ren te gebruiken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De meneer die ik vanochtend aan de telefoon had zei ook dat ik maar 1 reismand mee moest nemen omdat ze dan zo knus zitten en samen stress kunnen hebben en zo hun band sterker worden, misschien daarom het idee om ze dan in dat hok te zetten bij thuiskomst? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah wat leuk! Veel plezier met daten alvast 🙂

Ik neem ze ook altijd samen in een reismandje mee, maar zet ze thuis in een klein rennetje niet in een hok.

Het hok ziet Bollie als van haar, dan kan voor spanning zorgen. Vandaar dat geadviseerd wordt ze op neutraal terrein te zetten totdat ze echt goed gewend zijn. Dus alleen daarom al zou ik niet voor het hok kiezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak je niet te druk hoor! Koppelen is altijd super spannend, maar over het algemeen komt het echt goed! En als je geen langharig konijn wil kan je dat altijd aangeven natuurlijk.

Verstandig is om van tevoren nog wel even goed te lezen over koppelen, bijvoorbeeld op bunnybunch. Hier staat goed vermeld op welke gedragingen je moet letten en welke dingen horen bij de koppeling en wat je moet zien als ruzie/vechten. Is wel handig om op voorbereid te zijn :). Bij de opvang kunnen ze je vast ook nog een heleboel vertellen.

Veel plezier en succes! Laat je weten hoe het gaat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Pynoo:

De meneer die ik vanochtend aan de telefoon had zei ook dat ik maar 1 reismand mee moest nemen omdat ze dan zo knus zitten en samen stress kunnen hebben en zo hun band sterker worden, misschien daarom het idee om ze dan in dat hok te zetten bij thuiskomst? 

Ik neem zelf altijd 2 reismanden mee, omdat ik vooraf ook nooit precies weet hoe groot het nieuwe konijn zal zijn. Ik zet ze dan in de auto wel met de openingen naar elkaar toe, dat ze elkaar wel kunnen blijven zien.

En wat betreft het lange haar, dat is meestal mijn enige eis: geen konijn dat intensieve vachtverzorging nodig heeft. Verder maakt het mij niet veel uit, ik zie het wel, waar ze mee thuis komen. Ik omschrijf mijn eigen konijn qua karakter en vraag wat zij hebben zitten waarvan ze denken dat het er bij past. En aan de hand daarvan doe je een of enkele koppelpogingen.

Succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Maak je niet te druk hoor! Koppelen is altijd super spannend, maar over het algemeen komt het echt goed! En als je geen langharig konijn wil kan je dat altijd aangeven natuurlijk.

Verstandig is om van tevoren nog wel even goed te lezen over koppelen, bijvoorbeeld op bunnybunch. Hier staat goed vermeld op welke gedragingen je moet letten en welke dingen horen bij de koppeling en wat je moet zien als ruzie/vechten. Is wel handig om op voorbereid te zijn :). Bij de opvang kunnen ze je vast ook nog een heleboel vertellen.

Veel plezier en succes! Laat je weten hoe het gaat?

Bedankt voor uw bericht! 🙂

Ik heb het idee dat het voor mij extra spannend is haha dit is mijn 1e konijn en heb het nooit mee gemaakt, ben een beetje bang dat ze mij van alles wijs kunnen maken. Ik ga het zeker nog eens doornemen op de site. Ik wil eigenlijk geen langharige waarbij ik elke 12 weken mee naar de trimmer moet maar het probleem is dat hun maar 1 kortharige hebben en volgens mij 7 langharige... 

Ik hou jullie graag op de hoogte 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Evee:

Ik neem zelf altijd 2 reismanden mee, omdat ik vooraf ook nooit precies weet hoe groot het nieuwe konijn zal zijn. Ik zet ze dan in de auto wel met de openingen naar elkaar toe, dat ze elkaar wel kunnen blijven zien.

En wat betreft het lange haar, dat is meestal mijn enige eis: geen konijn dat intensieve vachtverzorging nodig heeft. Verder maakt het mij niet veel uit, ik zie het wel, waar ze mee thuis komen. Ik omschrijf mijn eigen konijn qua karakter en vraag wat zij hebben zitten waarvan ze denken dat het er bij past. En aan de hand daarvan doe je een of enkele koppelpogingen.

Succes!

Bedankt voor uw bericht 🙂

Misschien idd toch verstandig om 1 extra mee te nemen want er zit daar wel 1 angora haha. 

Zoals ik hierboven net aangaf hebben ze 1 korthaar wat mijn 1e keuze is en 6 of 7 langharige waarvan 1 de angora die elke 12 weken naar trimmer moet, er zit ook 1 oudje van 2014 met een kale plek in de nek en 1 van 2015 dacht ik met chronische verkoudheid en een jonkie van 8 maanden. Ik heb echt geen idee waar ik mee thuis ga komen, misschien wel met niks. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan ook! Vaak zijn de websites van asiels niet up to date, en zit er veel meer dan wat op de website staat (dat is mijn ervaring tenminste). Best kans dat je thuis komt met een konijn wat je nog niet vooraf gezien hebt dus 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Evee:

Dat kan ook! Vaak zijn de websites van asiels niet up to date, en zit er veel meer dan wat op de website staat (dat is mijn ervaring tenminste). Best kans dat je thuis komt met een konijn wat je nog niet vooraf gezien hebt dus 😉 

Dat klopt, via de site had ik 2 leuke gezien en toen ik daar zondag aan kwam waren die net weg. Ze zijn op maandag gesloten en woensdag heb ik een afspraak, ik denk niet dat er nieuwe zijn binnen gekomen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar je hebt wel kans dat ze afstandsdieren van de wachtlijst juist na het weekend weer binnen laten komen, als er weer plek is na de plaatsingen van het weekend 🙂 Alleen zijn die dan misschien nog niet gecontroleerd, gevaccineerd & plaatsbaar op het moment dat jij er staat, maar je weet het niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk morgen gewoon wat er is. En neem niet een konijn dat je eigenlijk niet wilt omdat je het gevoel hebt dat er niets anders is. Volgende week zijn er misschien weer hele andere konijnen. En anders zijn er nog meer opvangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Marjoleink:

Kijk morgen gewoon wat er is. En neem niet een konijn dat je eigenlijk niet wilt omdat je het gevoel hebt dat er niets anders is. Volgende week zijn er misschien weer hele andere konijnen. En anders zijn er nog meer opvangen.

Ik moet daar idd erg op letten omdat ik wel zo iemand ben. Als ik iets wil voor mezelf of een ander dan heel graag de zelfde dag nog. Ik weet ook dat dit erg stressvol voor Bollie gaat zijn omdat ze denkt dat die reismand een ritje dierenarts gaat worden. Ik zit daarbij ook met vervoer, ik kan niet elke week bij een opvang gaan kijken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb net stuk gelezen op de site over koppelen en even een foto toegevoegd. Nu raak ik in de war, geld dit ook voor mij of als je zelf een konijn uit bv dierenwinkel koopt en zelf thuis wilt koppelen? 

Screenshot_20190430_124024.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites