Ga naar inhoud

Konijn te relaxt?


DennisR1998

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen 😄

 

Sinds 3 a 4 weken ben ik het baasje van een Nederlands hangoor konijn.

Ze leeft bij mij binnen in een kooi met een uitgebreide panelenren eraan. Hier kan ze altijd in lopen en huppelen etc.

'S avonds als ik terug ben van werk mag ze vrij rond lopen.

 

Is het normaal dat mijn konijn gewoon alles goed vind? Ik til haar 1x per week van onderen op om haar lichaam even te onderzoeken.

Ze stribbelt nooit tegen en vind het helemaal prima (eerste paar keren niet).

Ik nam haar mee naar de dierenarts in een katten vervoerbak. Ze heeft volgensmij geen stress gehad en ging gewoon in die bak op de handdoek languit liggen.

 

Thuis maakt ze altijd binky's maar soms is ze wel heel erg druk en maakt ze zoveel binky's dat ze soms overal tegen aan botst in de ren.

 

Is het normaal dat ze soms dan in 1x zo druk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Evee:

Languit liggen kan juist ook een teken van stress zijn. Zeker als je dat ziet in situaties als naar de dierenarts meenemen, is het meestal door stress. 

 

Ooh dat wist ik niet... 😞

Maar ik neem aan als ze op der vertrouwde plek is en ze ligt ook lekker languit of op der zij dat dit niet door stress komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei dexenbobbi:

Eet ze verder goed? Dan zou ik me er niet teveel zorgen om maken. Ze lijkt op de foto idd wat alert, maar dat doen mijn konijnen ook zodra ik bij de ren in de buurt kom. Nieuwsgierig.

 

Ze eet en drinkt gewoon erg goed.

Verder is ze erg aanhankelijk om als ik in de ren zit komt ze altijd direct naar me toe gehuppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .