Ga naar inhoud

Gras zaaien


tam86

Aanbevolen berichten

In de tuin hebben wij een plek over waar ik gras wil zaaien. Wat voor gras kan ik gebruiken? Gewoon een standaard tuincentrum gras? Moet ik ergens op letten?

 

via bunnybunch heb ik de twee grastuintjes besteld, maar ik zou graag ook “normaal” gras willen, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het kan vinden, zou ik de voorkeur geven aan biologisch gras. Grasmatten en graszaad is vaak best bewerkt met middeltjes om het zo goed mogelijk op te laten komen. En die zijn meestal niet al te gezond voor konijnen. 

 

De soort maakt niet heel veel uit, de meeste soorten zijn vrij eenzijdig qua samenstelling (je hebt vaak keuze uit speelgazon, siergazon enz.). Maar alle soorten mogen gewoon, zijn niet giftig ofzo. Speelgazon kan vaak wel net wat meer hebben dan siergazon 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Als je het kan vinden, zou ik de voorkeur geven aan biologisch gras. Grasmatten en graszaad is vaak best bewerkt met middeltjes om het zo goed mogelijk op te laten komen. En die zijn meestal niet al te gezond voor konijnen. 

 

De soort maakt niet heel veel uit, de meeste soorten zijn vrij eenzijdig qua samenstelling (je hebt vaak keuze uit speelgazon, siergazon enz.). Maar alle soorten mogen gewoon, zijn niet giftig ofzo. Speelgazon kan vaak wel net wat meer hebben dan siergazon 😉 

Bedankt voor je bericht. Biologisch graszaad is lastig te vinden. Ik heb dit gevonden. Zal dit geschikt zijn?

 

Nieuw: Blote voeten gras 


Biologisch graszaadmengsel,  robuust en onbehandeld, voor gazon / speelgras.

Vrij van "vreemde" stofjes.

 

Inhoud: 

30 % rietzwenk, 25 % raaigras 1, 25 % raaigras 2, 20 % timothee, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben altijd gewoon graszaad voor speelgazon. Toevallig is het nu bij de Action in de aanbieiding. 

M.i. hoeft dat niet biologisch te zijn, maar dat is je eigen keuze. 

Als je het zaait zou ik er wel een poosje gaas overheen doen, want voor je het weet hebben ze alles alweer omgeploegd en opgevreten 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Rian:

Wij hebben altijd gewoon graszaad voor speelgazon. Toevallig is het nu bij de Action in de aanbieiding. 

M.i. hoeft dat niet biologisch te zijn, maar dat is je eigen keuze. 

Als je het zaait zou ik er wel een poosje gaas overheen doen, want voor je het weet hebben ze alles alweer omgeploegd en opgevreten 😉

Ze kunnen er ook niet bij! Het is buiten de ren! Ik wil het gras plukken en eens in de zoveel tijd aanbieden.

 

11 minuten geleden zei Evee:

@tam86 blote voeten gras klinkt prima hahaha 😂

Haha ja ze mogen er ook alleen op als ze hun schoenen uitdoen 😝

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .