Ga naar inhoud

MIJT bij mijn konijn?


0091601

Aanbevolen berichten

Heee, 

Ik heb een konijn, Otje. Het is een gecastreerd rammetje van 9 maanden oud en ik was hem vanmiddag aan 't bekijken en toen zag ik allemaal spikkeltjes bij zijn staart, op de vacht bovenop waren het er weinig en bij de kop geen. Myiasis kan het volgens mij niet zijn, maar je weet het nooit. 

 

Aangezien jullie hier veel verstand van konijnenziektes hebben, wie weet kunnen jullie mij helpen. 

 

In de bijgevoegde foto zien jullie wat ik bedoel, misschien dat ik er Beaphar Anti-Parasiet voor kan gebruiken? 

 

Groetjes Thirza

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou na dit paasweekend even langs een konijnkundige dierenarts gaan.

 

Ik durf het zo niet direct te zeggen. De ervaringen die ik zelf met mijt en schurft heb is meer dat de vacht ook kale plekken heeft, dat lijkt wel mee te vallen. Dit zit er nog vrij netjes uit. Daardoor denk ik eerder aan vlooien dan aan mijten of schurft. Maar een dierenarts kan dat vrijwel direct voor je bevestigen, dan krijg je een - mits je bij een konijnkundige dierenarts langs gaat - middel dat ook goed geschikt en veilig is  voor konijnen en ben je er met een beetje mazzel zo weer vanaf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .