Ga naar inhoud

Caramel verstopping


Bloempje&Caramel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, helaas heeft Caramel last van een verstopping. Vanmorgen at hij wel brokjes maar vrij sloom. Een kwartiertje later wilde hij niets meer en had buikpijn. Dit uitgerekend op 1e paasdag, heel fijn... de dierenartsen zijn natuurlijk niet open dus moeten we het zelf doen. Gelukkig hebben we een schema gekregen wat te doen bij buikpijn, van iemand van een vakantieopvang waar wij onze konijnen altijd naar toe brengen. We hebben een uur geleden Carprofen drops gegeven en net Metocloral drops. En wat drinkwater. 

Hij zit nu binnen in zijn reismandje, zijn vriendinnetje Bloempje zit alleen buiten. Ik weet niet meer wat beter is, ze bij elkaar buiten zetten maar dan steeds voor allebei de stress van het vangen (we hebben een heel onhandig hok daarvoor, zijn we inmiddels achtergekomen) of hem alleen dus binnen laten zoals hij nu zit. Hij is erg gestresst (andere omgeving, Bloempje weg, meerdere keren achter nagezeten voor de medicijnen etc) dus ik weet niet of hij nu wel gaat eten. Hij zit tussen het hooi. Brokjes ga ik niet geven want op deze site stond dat je dat beter niet kunt doen. Misschien zo wat groente, mogen kruiden ook? Gedroogde peterselie bijv.

 

Denken jullie dat het nu wel goed komt, dat hij na een tijdje wel gaat eten ook al zit hij binnen enzo? Of kan ik het beter anders doen? Ik weet het niet meer. 

 

Ik denk trouwens dat het komt door de verharing, hij is de laatste dagen erg veel aan het verharen. Regelmatig heb ik plukken weg gehaald maar blijkbaar niet genoeg. We hebben wel pechkonijntjes denk ik, met alle haakjes die ze gehad hebben, Bloempje nog snot heeft (dat wel beter gaat trouwens, ze niest niet meer) en nu dit. In minder dan één jaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend. Ik ga er vanuit dat er wel een dierenarts bereikbaar is voor noodgevallen, dat zou op het antwoordapparaat van je eigen dierenarts moeten staan.

Moeilijke keuze, binnen of buiten. Heb je niet bijv. een panelenren die je binnen kunt opzetten, en ze dan allebei naar binnen haken? Of een deel van je buitenhok afsluiten zodat je Caramel makkelijker kunt pakken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Marjoleink:

Wat vervelend. Ik ga er vanuit dat er wel een dierenarts bereikbaar is voor noodgevallen, dat zou op het antwoordapparaat van je eigen dierenarts moeten staan.

Moeilijke keuze, binnen of buiten. Heb je niet bijv. een panelenren die je binnen kunt opzetten, en ze dan allebei naar binnen haken? Of een deel van je buitenhok afsluiten zodat je Caramel makkelijker kunt pakken?

We kunnen bellen naar een spoedkliniek. Denk je dat het echt nodig is, aangezien ze waarschijnlijk hetzelfde adviseren als wat wij nu aan het doen zijn (qua medicatie enz)?

Ik heb een panelenren, maar dan zouden we een heel verblijf binnen moeten maken én Bloempje zien te vangen, die nog wilder is dan Caramel... We kunnen ze buiten op de bovenverdieping zetten, maar het vervelendste is dat daarin nog een nachthok hangt en het boven best hoog is. We hebben Ferplast Grand Lodge. Allebei in een nachthok lijkt me geen goed idee ze worden dan echt heel gefrustreerd. We hadden ze eerst in een panelenren buiten maar Bloempje werd helemaal gestresst dat ze niet meer het gewone hok binnen kon, dat ze ging knagen/trappelen enzovoorts.

Voor Bloempje lijkt het me beter als ze gewoon in haar eigen hok en ren kan. Maar Caramel gaat zo niet eten. 

Ik bedenk me nu, de panelenren kan ook los van het hok worden neergezet buiten, dan zitten ze bij elkaar en kunnen ze sowieso niet naar binnen. Maar dan is het weer zoveel extra stress voor Bloempje dat we haar daarin moeten zetten, en voor Caramel dat hij wéér verhuisd wordt. Denken jullie dat het kwaad kan als hij weer verhuisd wordt maar wel bij Bloempje komt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei Bloempje&Caramel:

Ik bedenk me nu, de panelenren kan ook los van het hok worden neergezet buiten, dan zitten ze bij elkaar en kunnen ze sowieso niet naar binnen.

Ik heb dit nu gedaan ik denk dat het beter voor ze is. Caramel ligt in de zon maar heeft nog buikpijn en wil niks eten. Als ze wat zijn bijgekomen geef ik nog wat groente, hooi en water liggen er al natuurlijk. Mogen ze gedroogde kruiden als ze een verstopping hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben vannacht overnacht bij een spoedkliniek, hij kreeg daar medicatie en dwangvoeding. We denken dat het toch komt door de kiezen, de dierenarts had gezegd dat die scheef begonnen te groeien en dat hij er last van kan hebben. Alhoewel ik wel een kettingkeutel gisterochtend vond, wat wel een teken is van verharing en eventueel verstopping las ik hier op Bunnybunch. Zo worden we weer gebeld voor overleg.

Hij had wel een klein beetje gegeten, maar hij is nog niet beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .