Ga naar inhoud

Help! Mijn konijn drinkt niet meer..


Robinster

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! 

 

Ik heb mijn rammetje 3 dagen Geleden laten castreren. Gelukkig is alles goed gegaan! Hij eet nu gewoon weer als de oude, maar hij drinkt niet meer. Ik heb en een bakje staan, en een fles. Maar beide weigert hij. Ook als ik het flesje of bakje voor zijn neus houd, loopt hij gewoon weg. Ik geef hem normaal gesproken in 1x zijn groenvoer, maar nu verspreid ik het een beetje over de hele dag zodat ie wel genoeg vocht binnen krijgt. 

Heeft iemand tips? Is dit een "terug naar de dierenarts" situatie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij goed eet zou ik me er nu nog niet te druk door maken. Je kunt eventueel je groenvoer nat maken onder de kraan voordat je het hem geeft, zo krijgt hij nog wat extra vocht binnen. Het moet natuurlijk niet aan blijven houden dus ik zou het wel in de gaten houden de komende dagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ventueel kun je naast het water ook een bakje hooithee neerzetten, soms drinken ze dat wel. Maar in groenvoer zit ook vocht, kies dus voor vochthoudende soorten (komkommer, witlof) mits hij die gewend is. En zoals dexenbobbi zegt, het groenvoer nat maken onder de kraan.

 

Krijgt hij nog medicijnen? Daar zit meestal ook vocht in. Ook dwangvoer bevat veel vocht. Als je dat dus bij geeft is het normaal dat ze iets minder drinken dan normaal na een operatie.

 

Hooithee: kook water. Leg een plukje hooi (+evt wat kruiden) in een bakje of schaaltje. Giet het gekookte water er over, laat het afkoelen tot het koud is. Haal het hooi / de kruiden er uit, en geef het koude theewater aan het konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Ik heb alleen pijnstilling gekregen (metacam) dwangvoeding is gelukkig niet nodig. 

Ik zal zo dan even hooithee maken kijken of hij dat moet en nu zit ie lekker te smikkelen aan een grote blad paksoi. Gelukkig is het niet heel ernstig zolang hij goed groen blijft eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .