Ga naar inhoud

Konijn zieker na bezoek dierenarts


Ciska D

Aanbevolen berichten

Bij 1 van mijn konijnen ontdekte ik een paar dagen geleden een wond in de oksel. Had het niet eerder opgemerkt . Ze was levendig en at goed. Naar de dierenarts gegaan. Bleek om een wond te gaan die al wat ouder was, en al aan het genezen. Antibiotica en pijnstiller en crème voor op de wond meegekregen. Maar sindsdien wordt ze alleen maar slechter. Minder levendig, eet slechter . Ligt maar in haar hok. Gisteren zag ik snot bij haar neusje. Kan ze slechter worden door de stress door de dierenarts. Doordat ik de wond verzorg. Voordat ik naar de dierenarts ging zag ik bijna geen verandering in haar. Ik neig er nu naar om te stoppen met de zalf. Dat ik niet meer aan de wond kom. De dierenarts zei al dat het een oude wond was die al bezig was met herstel. Maar nu gaat het helemaal verkeerd... advies...? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk knapt ze snel weer op! Stress is natuurlijk niet goed voor konijnen, maar een onbehandelde, infecterende, wond kan voor meer problemen zorgen dan het beetje stress dat een dierenarts bezoek geeft. Beterschap in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat naar! Tja, bij konijnen kan alles heel snel gaan en het kan verschillende oorzaken. Stress helpt in ieder geval niet. Bij dwangvoeren proberen om het spuitje wat verder in de mond te doen en dan rustig spuiten. Dan kunnen ze het niet uitspugen. En veel geduld hebben tijdens het dwangvoeren! Soms lukt het na een tijdje wel.

Je kan proberen om zo veel mogelijk lekkere dingen aan te bieden, bijvoorbeeld ook wortelhapje van olvarit (let op dat er alleen wortel in zit!). Weegbree doet het hie rook altijd goed en is eetlustopwekkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sally is gisterenavond overleden. Ik heb , nadat het dwangvoederen niet lukte, gebeld met de knaagdier opvang waar ze vandaan komt. Die had een dierenarts vriendin die ook thuis zieke konijnen opvangt. Daar ben ik naartoe gereden. Maar nog voordat ik er was, overleed Sally . Na een paar laatste stuiptrekkingen was het stil. Die vrouw van de opvang zei dat het een abces was. En dat ik totaal verkeerde medicatie en behandeling had gekregen van mijn dierenarts. ! Het wil niet zeggen dat Sally het overleefd had met de juiste medicatie , want de wond was groot. Maar ik ga nu wel op zoek naar een dierenarts met konijnen ervaring ! Helaas  is de dierenarts praktijk van de vrouw waar ik gisteren was te ver weg. ( een uur rijden). Voor gisteren deed ik dat wel als laatste redmiddel , maar wil het liefst een arts in de buurt. 

280A5F87-3E16-4EFC-8D86-317ED67DC777.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte! 

 

Ik rij wel een uur voor de DA en ik vind het iedere kilometer meer dan waard en de konijnen lijken er (in de meeste gevallen) ook weinig last van te hebben. Dus ik zou het zeker wel overwegen, maar hopelijk vind je een goede DA meer in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .