Spring naar bijdragen
Maritterhaak__

Konijnenhuisje

Recommended Posts

Hoi allemaal,

ik ben bezig het hok te verbouwen. Nou vond ik het wel leuk om een nieuw huisje voor in het hok te geven aangezien de oude te klein werd. Nu ging ik op internet kijken maar kon ie het amper vinden en degene die ik zag waren erg duur. Een kartonnen doos is geen optie want ik wil iets permanents. Gellukig heb ik een hele handige opa met veel gereedschap dus kunnen we het zelf maken, maar ik heb echt geen idee wat leuk is voor ze en welke maten ik ongeveer moet gebruiken. Mijn 2 konijnen zijn 2 Vlaamse reuzen ze zijn nu nog in de groei mara ik wilt iets waar ze als ze helemaal volgroeit zijn ook in kunnen. Nou leek het me leuk om iets te hebben met 2 verdiepingen ofzo. 

Heeft een van jullie een voorbeeld, advies of iets anders er over te zeggen zeg het dan alsjeblieft.

mvg marit

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou dan iets in de stijl van een hondenhok maken. Zorg er wel voor dat het hok iets van de grond staat. Vaak vinden ze het ook erg leuk om bovenop zo’n hok te zitten, dus maak geen puntdak. Iets naar 1 kant aflopend kan wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou inderdaad gaan voor een hondenhok met een plat dak. Ik heb zelf een gewoon konijnenhok in  mijn verblijf staan. De bovenverdieping van het hok gebruik ik voor opslag omdat mijn vlaamse reus de draai niet goed kan maken door haar grootte. Plus dat ze iets te zwaar is voor de bovenverdieping.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben laatst ook een hondenhok voor buiten gekocht.

Wij hebben 2 lotharingers die ook flink worden, en straks als het buitenverblijf af is krijgen ze dus een groot hondenhok met een plat dak.

Er zijn namelijk weinig hokken te vinden die ook een groot nachtverblijf hebben, je komt dan snel uit bij een honden of kippenhok.

Geen probleem toch, dit hok is namelijk van kunststof dus ook prima anti knaag 😉

Heb je inmiddels wat gevonden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik grote konijnen had gebruikte ik ook hondenhokken, werkt prima. Als je het  zelf maakt let dan wel op dat je ze of zo dicht tot op de grond maakt zodat ze er niet onder kunnen, of zo hoog dat ze er met gemak onder kunnen. Dat ze er dus niet net tussen kunnen en vervolgens klem kunnen komen te zitten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien te laat... maar ik heb zondag via marktplaats een zogenaamd ‘zandbakhuisje’ op de kop getikt, met achterwand. Dat is echt heel gaaf voor in de ren. Kinderen kunnen op de rand zitten en ik ook natuurlijk, konijnen kunnen erin, er zit dus een dak boven en door de achterwand is er achter ook schaduw als de zon schijnt. In de bak heb ik stro gelegd, normaal alleen in het nachthok. Nu liggen ze overdag dus ook af en toe daar, overdekt, schaduw, toch in de frisse lucht, ook zichtbaar, ik vind het ideaal. Zou het wel via marktplaats doen, nieuw vind ik ze erg duur. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .