Ga naar inhoud

Tips bij dwang voeren


Newby1981

Aanbevolen berichten

Hebben jullie nog tips voor dwang voeren? Opzich heb ik een braaf konijn wat netjes blijft zitten, ik krijg het spuitje er ook in maar het loopt er gewoon voor een groot deel weer terug uit. Ik doe steeds hele kleine beetjes maar zelfs dat lukt niet. Bij de dierenarts gaat het natuurlijk van een leien dakje...

Hoe doen jullie dit? Of ben ik niet de enigste waarbij de dwangvoeding er weer uit loopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms probeer ik het spuitje zachtjes heen en weer te bewegen in het bekje, op de een of andere manier stimuleert dit om te kauwen. Dan slikt mijn konijn het wel weg. Verder heb ik even geen tips voor je, misschien mengen met een klein beetje olvarit of appelmoes zonder suiker dat het lekkerder is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips. Ik deed het spuitje al via de zijkant, aan de voorkant is volgens mij onmogelijk? Ik ga 's proberen wat heen en weer te bewegen dan en misschien een kleiner spuitje gebruiken. En toch even langs de AH om wat Olvarit dan.

Maar ik hoop natuurlijk dat ze weer uit zich zelf eet :-)

 

Ben nu al sinds vorige week bezig met dwangvoeren omdat ze anders niet genoeg binnen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de DA heeft ze waarschijnlijk een blaasontsteking, ben donderdag begonnen met een antibiotica kuur. Maar ze blijft sipjes en wilt niet echt eten. Ik geef die dwangvoeding er bij zodat ze wat meer binnen krijgt. Maar ik weet dat de meningen hier over verdeeld zijn, de 1 zegt niet dwangvoeren zolang ze (minimaal) eet en de ander zegt weer van wel omdat anders de kans op gas ook groter wordt.

 

De DA zegt dat ik er mee door moet gaan maar als het deze week niet beter gaat moet ze verdere onderzoeken krijgen. Ik ben ook een beetje bang dat stress nu mee speelt. Ik moet haar 2x per dag medicijnen geven en ze is nu enorm bang voor me dus misschien dat ze daarom ook niet wilt eten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig... dwangvoeren geeft veel stress en zolang jij haar extra geeft, zal ze misschien ook uit zichzelf geen behoefte/trek hebben om meer te gaan eten. Zo houd je de cirkel wel rond. Je kan proberen om haar even een dagje rust te geven, als ze wel uit zichzelf kleine beetjes eet. Misschien kan je proberen om speciaal hooi te kopen met kruiden oid. Sowieso zijn kruiden een goed idee, alle konijnen die ik had zijn gek op kruiden. Zo kan zij bijkomen van alle stress.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dwangvoeren geeft inderdaad extra stress. Ik heb het nu gisteren niet meer gedaan omdat ze uit zichzelf redelijk ging eten. Kruidenhooi geef ik altijd al, momenteel Timothy hooi, dat vinden ze nog lekkerder ook en is extra goed voor de blaas. Momenteel gaan de gedroogde kruiden er wel redelijk in, verse kruiden met ups en downs.

Jammer dat ze zelf het belang van wel eten niet in zien :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .