Ga naar inhoud

Bang konijntje


Bon&Don

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Ik heb sinds oktober een jong konijntje.. heel lief beestje maar namate hij langer bij ons woont wordt hij steeds banger.. hij zit samen met een gesteriliseerd voedstertje die heel sociaal en rustig en stoer is.. zelf is hij ook gecastreerd omdat hij heel veel sproeide, dekte en dominant was naar haar..

 

zo snel als wij voor t hok komen (hij woont binnen) kruipt hij helemaal weg.. als hij zijn moed heeft verzameld durft hij je wel kusjes te geven en komt ie je opzoeken, maar zo snel als je maar wilt aaien of beweegt schiet hij weer weg en gromt ie soms ook.. ook stampt ie ook veel! Zonder dat er echt rede voor is.. 

 

we behandelen hem hetzelfde als de voedster, we geven ze iedere dag liefde, vrijheid en geven ook snoepjes uit de hand.. proberen hem dan ook zo min mogelijk op te pakken en te aaien want dat lijkt hij gewoon echt niet leuk te vinden.. 

 

maar we vinden het gewoon zo jammer dat hij zich zo druk maakt en zo bang is voor ons.. we weten gewoon niet wat we moeten doen en hoe we hem meer op zijn gemak kunnen krijgen.. want als hij eenmaal met je knuffelt (op zijn manier) is t goed en is die ook “rustig” maar die momenten er voor en er na zijn zulke stressmomenten en dat vind ik zo jammer! Want we zijn echt zo gek op hem! En hopen dat hij net zo blij wordt van ons als zijn vriendinnetje 

 

heeft er iemand tips? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent al super goed bezig door iets lekkers uit de hand te geven. Zo leert hij dat jouw handen niet eng zijn maar juist fijn. En super dat je hem niet gewoon oppakt, want heel veel konijnen vinden dat helaas niet fijn.

 

Zelf heb ik ooit 1 tam konijntje gehad en de rest leek allemaal een beetje op de jouwe, behalve het stampen dan, ik vond het altijd een beetje bij konijntjes passen.

 

Hoe lang zitten ze al in dat verblijf? Moet hij nog wennen aan nieuwe omgevingsgeluiden? Kan hij zich wel verstoppen in een kartonnen doos o.i.d. zijn er genoeg schuilplekken? En is hij wel lief met zijn vriendinnetje, haalt hij daar wat steun uit?

 

Ik zou het doen zoals je nu al doet. Heb je een ren voor ze? Dan kan je in de ren zitten met ze en dan kan het konijntje naar je toe komen uit zichzelf en leert hij dat het niet eng is. Wel moet hij dan de mogelijkheid hebben om weer terug het hok in te kruipen, een ren aan het hok dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit nu sinds januari samen met zijn vriendinnetje en zoekt inderdaad heel veel steun bij haar, als we thuis zijn (en dat ben ik eigenlijk iedere dag de hele dag) staat de kooi open en kunnen ze de hele huiskamer door.. en ja hij kan zich terug trekken.. maar dan ga ik gewoon door zoals we bezig zijn.. en wie weet trekt hij ooit bij haha! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .