Ga naar inhoud

Kruiden drogen & konijnen taart maken


Roald

Aanbevolen berichten

Ik las op bunnybunch over gedroogde kruiden en op de forums over hoe je ze kan drogen in de oven. Ik heb nu paardenbloem blaadjes en brandnetel blaadjes in de oven gedaan (70°). Op het forum las ik dat het een paar uur kon duren voordat het klaar was. Maar na een halfuurtje zijn ze al helemaal droog en knapperig. Zijn ze dan al goed? En horen ze uiteindelijk zo knapperig te zijn?

 

 

Ik ben ook een grastaart aan het maken waarvan het recept op de site staat. Ik heb alle ingrediënten in een kom gedaan maar krijg er geen deeg uit. Het is ook heel veel gras en weinig andere dingen. Ik heb me aan de hoeveelheden gehouden maar het lukt me maar niet. Heeft iemand hier ervaring mee en weet hoe het beter kan? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze horen niet breekbaar en knapperig te zijn, soms wel een beetje ik bedoel, het vocht gaat er uit dus ze worden wel droog en daarmee ook wel breekbaarder, maar 70 graden is te hoog om kruiden te drogen. Dan bak je ze 😉 Je kan beter kruiden drogen op een temperatuur van  30 a 40 graden als het mogelijk is. Veel mensen gebruiken ook een echt droogmachine. Dat gaat makkelijker.

 

Het grastaart recept wordt natuurlijk geen echt deeg, maar meer een plakkerige plak. De havermout en banaan vormen het plaksel, waar het gras in zit. Mogelijk is het geheel te nat als je er niet echt een deeg van krijgt. Je zou de hoeveelheid gras kunnen verminderen. Begin met de banaan, voeg een beetje havermout toe, en verder het gras in kleine, fijne stukjes (geknipt of klein gesneden).

 

Let wel op dat dingen als konijnentaart en konijnenkoekjes wel echt met mate gevoerd moeten worden. Niet te vaak en niet te veel. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .