Spring naar bijdragen
Dierengek

Hallo, even voorstellen (ik heb een probleem)

Recommended Posts

Hallo, ik wil me graag even voorstellen. Ik ben Karin en lees al een paar jaar mee op het forum. Ik heb hier al heel wat bruikbare informatie vandaan, en hele goede tips en adviezen. Nu echter meld ik me aan omdat ik met een probleem zit. Het is namelijk zo dat ik een paar jaar gelden de konijntje van mijn kleindochter heb genomen, mijn en kleinzoon bleken vreselijk allergische te zijn geworden voor de konijnen, ondanks dat ze in de tuin leefden. Geen probleem, ik ben een dieren gek, en heb plek gemaakt voor de konijnen. Al hadden we zelf al een grote roedel honden. We hebben het balkon ingericht voor de konijnen, en een prachtig verblijf gemaakt. Echter de buurvrouw heeft naar ons (99%) zeker de 2 van onze konijnen vergiftigt. Toen hebben we het overgebleven konijntje de andere kant van het balkon verplaatst. Het verblijf werd alleen maar mooier en groter. Maar een konijn alleen is zielig, dus naar de opvang en daar zat een jong konijntje, wat een voedstertje leek te zijn. Echter na meer dan 9 maanden daalde de balletjes in en bleek het een rammetje. Maar echter dat merkten we pas toen er 3 kleintje in het hok lagen. Ik heb gelukkig veel info van dit forum kunnen halen, en de kleintjes werden prachtige jongen. Wat bleek te gaan om 2 rammetjes en 1 voedstertje. Alles liep voorspoedig, maar afscheid nemen kon ik niet, omdat ik de mensen die op mijn advertentie afkwamen gewoon niet vertrouwde. Dus zijn ze alle 3 bij papa en mama gebleven. De rammetjes zijn geholpen, en het gezin ging prima. Tot dat een van de rammetjes olifant tanden bleek te hebben. Na heel vel zoeken op het internet besloten de tandjes weg te laten halen. Dit is gebeurd en prima gelukt.  Het is een super lief bijna tandloos konijntje.

Nu het probleem !   Ik ben niet meer een van de jongste, en heb vooral de laatste jaren behoorlijke gezondheid problemen die alleen maar erger worden, waar ik niet bij in detail wil treden.  

Dit puur omdat het het niet meer gaat en er voor mijn een stadium is gekomen om te erkennen dat het houden van vader moeder en de kinderen me te zwaar is geworden. En ik met veel pijn in mijn hart dit toe moet geven aan mezelf. Ik ga nu dus opzoek naar een nieuw huisje voor mijn familie konijn. En niet zomaar een nieuw huisje, maar bij iemand die ze uit elkaar. Ik heb geen haast, en ik wil ze zelf wegbrengen naar hun nieuwe huisje, dus afstand is ook geen probleem.

Ik hoop zo iemand hier op het forum te treffen, of dat iemand op dit forum iemand kent die misschien een konijnenheuvel of zoiets wil beginnen.

Ik vraag geen vergoeding, alleen een super goed huisje.

Wat een verhaal he, zo voor zo'n eerste berichtje. Maar ik en het kwijt, al doet het me vreselijk veel pijn . Maar ik heb er goed over nagedacht.

Als er iemand interesse heeft, geef me dan een persoonlijk berichtje. En ik stuur de foto's.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op het forum.

Wat verdrietig dat je gezondheid het niet toe laat om de konijnen te houden. Nu dus de lastige weg om een nieuw huis voor de groep te vinden. 

Zet je verhaal ook nog bij het forumgedeelte baasje gezocht, dan heb je iets meer kans dat iemand die konijnen zoekt je topic vindt:

https://www.bunnybunch.nl/forums/forum/44-baasje-gezocht/ Zet er ook even bij in welke provincie of regio je woont. En misschien een foto er bij?

Ook kan je contact opnemen met 1 of meerdere goede konijnenopvangen. Misschien willen zij je groepje op hun website plaatsen terwijl de konijnen ondertussen nog wel bij jou blijven. Hier vind je een lijst met goede konijnenopvangen: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

Sterkte er mee. Het zal niet makkelijk zijn om een goede plek te vinden waar ze als groep terecht kunnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites