Ga naar inhoud

Schijnzwanger konijntje?


Laartje002

Aanbevolen berichten

Hoihoi!

Misschien heeft een van jullie een van mijn vorige topics gelezen. Ik heb 2 voedsters en een ram. Toen ik een voedster en een ram had, heb ik nooit iets van schijnzwangerschappen of dergelijke meegemaakt. Vreemd genoeg lijkt de nieuwe voedster dat wel te doen, dus vandaar. Ze begon eerst stro in haar hok te verplaatsen en vervolgens dacht ik dat ze verhaarde. Echter, trekt ze dit bij haarzelf uit en is ze op sommige plekken zelfs kaal. Nu blijft ze een ruim dagdeel op haar geïmproviseerde nestje te zitten, zonder ook maar op iets te reageren (geen wortelschijfje of iets anders). Nu vroeg ik mij af, of dit normaal is. Die kale plekjes en het trekken zien er soms nogal pijnlijk uit en ik wil natuurlijk niet dat ze ergens mee zit. Zwanger kan ze niet zijn, want de ram is gecastreerd. 

 

Groetjes van mij 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt heel normaal. Ik heb drie voedsters, en ik zie ze allemaal in het voorjaar wel een keer een nest bouwen van hooi en haren. Dan hebben ze het te druk om te komen eten. Gaat vanzelf weer over.

 

Wel even in de gaten houden dat ze niet te lang vergeet om te eten. 24 uur zonder eten is niet goed.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .