Ga naar inhoud

Vreemde keutels


Roald

Aanbevolen berichten

Hallo sinds een paar dagen zie ik dat 1 van mijn konijnen vreemde keutels heeft. Ik heb al op de bunnybunch pagina daarover gekeken maar ben niet echt verder gekomen. Het gaat om kettingkeutels van ongeveer 5 keutels lang. Ze zien er ook een beetje zacht uit. Verder drinken ze weinig water en eten weinig hooi maar dat was altijd al zo aangezien ze altijd vers gras hebben. Wie kan me vertellen wat het is en wat ik moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zien ze er ongeveer zo uit? dat kan betekenen dat er relatief veel haar in de darmen zit vanwege dat je konijnen in de rui zijn. De mijne hebben dit momenteel ook.. Veel drinken en hooi eten is helaas hierbij wel heel erg goed, hoeveel drinken ze ongeveer? Gelukkig eten ze wel goed gras. In gras zit ook weer vocht. 

 

image.png.cdde0ecc1ed4fff1509a0bfbbc0b0c44.png

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb hooithee gegeven en soms nog wat hooithee met andere kruiden erdoorheen maar ze moeten er niks van hebben terwijl ze normaal het heel snel opdrinken. Verder eten ze gewoon wat ik geef maar ik zie nu nog steeds rare keutels. Ze zien er nu wel wat anders uit. Is het normaal dat dit nog steeds zo is? Ik vind nu behalve kettingkeutels ook een soort wat lange gladde keutels en vooral keutels die niet echt mooi rond zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .