Ga naar inhoud

Castreren vanwege gedrag


Storm5803

Aanbevolen berichten

Ons konijntje is nu 6 maanden oud en knaagt heel erg aan zijn hok. Dat doet hij alleen in de ochtend tot uur of 10 en smiddags rond uur of 5. De rest van de dag luiert en slaapt hij. Als hij knaagt dan leggen we meestal een dekentje over zijn hok en dat ging een lange tijd goed maar sinds kort is dit niet meer voldoende.

Hij heeft een groot hok ,loopt iedere dag uren los , heeft veel knaagspullen in zijn hok.

Nu vroeg ik me af of een castratie hierbij zal helpen. We willen er niet mee fokken en er is ook geen vruchtbare voedster in de buurt waar we voor moeten oppassen.

Bij ons knabbelt hij vaak aan de voeten en draait  zoemend rondjes om ons heen.

 

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt als een gevalletje hoknijd, tralieknagen is bijna altijd een teken van een te klein hok. Hoe groot is het hok waar je konijn in zit? 

 

Het knabbelen aan de voeten en het zoemen is hormonaal gedrag en kan inderdaad verdwijnen na een castratie. Niet direct, de hormonen zitten nog zeker 3 weken in het systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb je een ren?misschien kan je de ren dan om het hok heen zetten zodat ze in en uit het hok kan dat doe ik ook soms en het is best handig voor mijn konijntje.Want konijnen moeten in het hok en uit het hok kunnen wanneer ze het willen en niet wanneer het jou uit komt misschien dat het trailiesbknagen dan over is maar over dat rondhuppelen bij jou daar weet ik niks van maar misschien dat het help als je een knuffel ofzo neerzet want mijn konijn gaat dankrabben aan de knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .