Ga naar inhoud

Niet eten/keutelen na haakjes verwijderen


Okki

Aanbevolen berichten

Mijn voedstertje wil niet eten nadat er donderdag haakjes zijn weggehaald. De haakjes waren echt miniem, maar ze eet nog steeds niet en keutelt amper.

Ze krijgt metacam, emeprid en cisaral. Verder dwangvoer. En af en toe eet ze een paar hapjes peterselie als ik dat tegen haar snoetje duw. Verder is ze best fit, ze rent rond, ze was zichzelf en haar vriendje.

Vrijdag lag ze echt raar op haar buik met haar kontje omhoog (gasbuikje), maar dat doet ze niet meer, ze zit nu zoals ik van haar gewend ben.

Ze zit binnen, maar gisteren met het mooie weer heb ik haar buiten bij haar vriendje gezet en prompt ging ze toen op de bak plassen en een beetje keutelen. Binnen in de kooi doet ze dat niet.

Vandaag de weekenddierenarts gebeld maar die zegt dat hij ook niet meer kan doen.

Ze zit nu weer buiten bij haar vriendje omdat ze dan minder gestresst is. Ze kan zich wel weer goed op temperatuur houden zei de dierenarts vrijdag, maar ik durf het 's nachts nog niet aan. Aan de andere kant is het wel minder stress voor haar. Zou ik dat vannacht toch maar proberen? Ze hebben een dikke laag stro en ik kan er een heatpad bijleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet, maar nog steeds niet veel. Ik was gestopt met dwangvoederen omdat ze zelf ging eten, maar van de dierenarts moeten we toch twee keer per dag wat dwangvoer geven. Het is nu al een crime om haar de medicijnen te geven (in handdoek met hulp van mijn man weet ze zich nog zowat los te wurmen), dus met dwangvoer erbij wordt dat nog wat...

 

Gelukkig doet ze verder wel gewoon lekker de normale konijnendingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In aanvulling op wat Rifca hierboven zegt zou je het dwangvoer ook kunnen mengen met een beetje Olvarit wortelhapje (de 4 maanden variant met alleen wortel). Hier gaat het dwangvoer dan met enthousiasme naar binnen en wordt uit een schaaltje ook zo gegeten. Wel oppassen ivm de suikers en zeker niet te vaak doen. 

 

Zou overigens zelf niet echt meer voor dwangvoeren kiezen, het is mega stressvol en ook al eet ze een beetje; het houdt de darmen op gang en dat is goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties! Dwangvoer op een schaaltje of met olvarit wil ze helemaal niet. De dierenarts raadde aan om het toch te geven omdat ze echt heel weinig eet. Beetje energie erbij. Maar gisteravond liet ze het gewoon uit haar bekje lopen.

 

Vanmorgen ben ik met haar nog even teruggeweest naar de dierenarts, gewoon om nog even goed te checken. Hij vermoedt dat haar gebit toch nog pijnlijk is. Ze mag nu wat meer metacam en verder hoeft er niks meer. Geen medicijnen of dwangvoer. Er zat eten in haar maag en het darmgeruis was normaal. Ze eet erg langzaam, in de tijd dat zij vier brokjes wegwerkt, eet haar vriendje er drie keer zoveel. En ze eet dan ook niet door. Na die vier brokjes vindt ze het wel weer genoeg. Ik heb wel het idee dat ze langzaamaan wat meer eet. Heel langzaamaan. 

 

Even afwachten maar. Mijn eigen dierenarts heeft gelukkig weekenddienst en ik kan gewoon emeprid oid gaan halen mocht ze toch weer nog minder gaan eten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed! Ze eet nog niet als vanouds, maar het gaat wel die kant uit. Ze eet een stuk sneller nu, en ook meer. Morgen eens kijken of het zonder metacam ook goed gaat, zoniet dan krijgt ze gewoon weer wat.

 

Ze sjeest ook lekker door de tuin en maakt binkies (waarbij ze dan ook over haar vriendje moet springen want op de één of andere manier loopt ie altijd in de weg...;)), dus ze voelt zich ook vast weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .