Spring naar bijdragen
Robinster

Klitten

Recommended Posts

Hoi allemaal! 

Daar ben ik weer haha. 

Allereerst, word ik op deze website erg goed en snel geholpen, dus bedankt!! 

Ik heb een vraagje over de vacht van mijn Vlaamse reus, ik heb het idee dat ze erg klitten heeft achter haar staart. (ik zal straks even een foto proberen te maken) 

En ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. 

Ik weet ook eigenlijk niet of het op die plek normaal is als de vacht een beetje warrig is omdat de staart er de hele tijd langs schuurt. 

Het is een beetje lastig uit te leggen ik kom even met een foto

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel normaal dat de haartjes daar een beetje raar staan, door het bewegen van het staartje. Dat is echt een communicatiemiddel bij konijnen, dat ding 🙂 Als het echt klit kun je er af en toe een kammetje doorheen halen om het bij te houden. Het is wel een plekje waar konijnen zelf niet zo heel makkelijk bij kunnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan zou ik het toch wel regelmatig even een beetje bijhouden met een kammetje. Dat voorkomt dat ze echt zo een enorme viltbol krijgen daar. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou gewoon voor een gewone tandenkam (een vachtkam) gaan, niet de meest fijne, maar ook niet te grof. En eventueel een slickerborsteltje om het bij te houden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites