Ga naar inhoud

Voedster maakt nestje van stro


Bente1994

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik weet dat hier al duizend posts van zijn maar ik heb een belangrijke vraag🙈 Ik zie sinds vandaag dat mijn voedster stro aan het verzamelen is onder het nachthokje in het konijnenhok. Nu ik op internet zoek lees ik overal dat ze misschien zwanger of schijnzwanger is? Hoe kun je dat zien of voelen aan een konijn? Mijn vriend zei dat ze dat ook gewoon kon doen om een lekker warm plekje te creeëren? 

 

Mocht deze niet onder de juiste topic zijn geplaatst mijn excuses. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marjoleink Ze had haar mond vol stro, buik kaalgeplukt weet ik zo niet zal ik zo kijken. Ik heb haar uit de konijnenopvang omdat ik 2 rammetjes had die met elkaar vochten, die zijn beide op 13 februari gecastreerd em ik heb Pien 9 maart mee naar huis genomen. Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen of er een ram bij is geweest. Ik weet eerlijk gezegd niet hoelang een voedster zwanger is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer 5 weken. En een ram is tot ongeveer 2 weken na de castratie vruchtbaar, dus die zullen allebei niet de vader zijn.

Ik ga er vanuit dat de opvang je geen zwanger konijn heeft meegegeven. Als daar kans op is, dan blijven ze meestal 5 weken in de opvang. Misschien goed om voor de zekerheid even contact met ze op te nemen? 

Maar schijnzwangerschap komt in deze tijd van het jaar ook veel voor hoor, dus geen paniek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marjoleink

 

Ik ga er ook van uit dat de konijnenopvang dit niet heeft gedaan, maar deze opvang heeft op het moment rond de 70 konijnen en ze kregen genoeg konijnen waar later toch iets mee aan de hand bleek te zijn... Ze hadden ook een voedster binnen gekregen die later ook zwanger bleek te zijn... Maar ze onderzoeken dit wel goed ze blijven inderdaad een aantal weken bij de opvang de konijnen worden, als ze nog niet ingeënt zijn, eerst ingeënt voordat ze de opvang mogen verlaten. Ze heeft haar buik niet kaalgeplukt gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .