Ga naar inhoud

Info gevraagd sterilisatie


Vera92

Aanbevolen berichten

Excuus, beginpost ging verkeerd en kan hem niet meer bewerken.. Poging 2:

 

Hallo! 

 

Ik heb 2 voedsters van net geen jaar oud. De een is wat afwachtend en super lief karakter. De andere wordt steeds dominanter en wordt inmiddels grumpy genoemd. Ze rent ook vaak achter de andere aan (verder doet ze niks), maar eet wel het eten van de ander op en is heeel territoriaal betreft eten. Ik voer ze inmiddels apart en ze is inmiddels op dieet. 

 

Qua gedrag is ze het ene moment heel nieuwsgierig, het andere moment knorrig. Als ik dr wil pakken gaat ze op dr achterpoten staan en 'maait' ze met dr voorpootjes. Gisteren met het in het ren stappen beet ze ineens in mn schoen. 

 

Kortom, ze is wat onstuimig 😋 nu kan ik het handelen, maar soms willen de neefjes ook even aaien en dat wordt nu spannend. 

Ze wonen buiten in een hok van 60*100, met 2 verdiepingen en een groot ren. Ruimte zat 🙂

 

Tevens vind ik het sneu voor de andere als ze wordt nagezeten. Overigens zitten ze nu knus naast elkaar hoor 🙂

 

Nu denk ik half aan sterilisatie. Ik weet dat dit geen garantie geeft, maar kan allicht het gedrag wat milder maken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ze is vanaf november in een stijgende lijn qua dominant gedrag. Zou het nog over kunnen waaien..? 

 

En qua kosten? Dat scheelt zo per dierenpraktijk hier in de buurt! Kent iemand een goede en prijstechnisch interessante arts in omgeving moerdijk, Roosendaal, Willemstad?  Ik heb nu prijzen gekregen van over de 200€.. Vind ik vrij gortig! 

 

Ben benieuwd! 🙂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, er is inderdaad geen garantie dat het positief uitpakt maar dat was bij gelukkig wel dus het kan wel. Heb ook 2 voedsters die begonnen te klieren toen ze zo'n 9 maanden waren. Sinds ze zijn geholpen gaat het goed (op af en toe een klierbui van Monky na maar dat is sowieso duidelijk de overheersende)

Een andere voor mij belangrijke reden was om de kans op baarmoederhalskanker te verkleinen.

Ik weet niet of het gedrag over kan waaien, ik denk het niet. (hoewel het nu voorjaar is en ze dan vaak wat dominanter gedrag vertonen heb ik het idee)

Is die 200 euro per konijn of voor allebei? Ik was 100 euro per konijn kwijt. (Sas van Gent)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voorjaar is het volgens mij erger, maar het begon al wat vroeger. Misschien omdat het al wat warmer was misschien.. 

 

Voor 1 konijn. Heb nu 3 prijzen: 129, 220, 240. Heb het gewicht doorgeven, dus dit zijn echt gerichte prijzen. 

Vind het flink.. Nu zijn voedsters duurder dan rammen maar toch.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sterilisatie van mijn voedster (is wel heel klein, lees 900 gram) koste me €94,- bij de Dierenkliniek in Goes. Moet er wel bij zeggen dat je er ook rekening mee moet houden dat je dames elkaar gewoon niet zo tof vinden, de slagingskans van een koppel voedsters ligt wel iets lager dan een voedster met een ram. Mijn voedster is overigens qua gedrag wel iets verbeterd na de sterilisatie (het sproeien is gestopt, gelukkig!) maar ze is nog steeds een knorrige en dominante tante hoor 😅

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik houd het in de gaten. Tot nu toe gaat t, op dat narennen na, goed. T scheelt dat ze ook zo knorrig (op zn tijd) is tegen mij en mijn vriend, het is dus niet alleen gericht op het andere konijn. 

 

Sproeien doet ze ook, maar dat is prima. Ze zitten toch buiten 😛

Ze weegt nu 2,4kilo en is op dieet. Die andere 1,9 en is ietwat aan de magere kant. Maar goed, dat eten zijn we mee bezig 😋

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-3-2019 at 17:01 zei Jamesthebunnybutler:

Het is per dierenarts echt super verschillend hoor. Ik heb voor mijn voedster 180 euro, incl medicijnen, betaald. Dat is behoorlijk, maar in regio Rotterdam niet zo gek. Ik denk dat het ook per regio verschilt, want bij de dierenarts bij mijn ouders, in Brabant, kost het iets meer dan 100 euro incl alles. 

 

Ja dat heb ik gemerkt. De prijzen die ik noem zijn artsen uit Brabant, dus verschilt per regio. 

 

Niemand hier die een goede en prijstechnisch interessante weet in omgeving moerdijk? (Zevenbergen, Prinsenbeek, Roosendaal, die straal..?) 

 

Evt omgeving Gorinchem, richting Made, mag ook! Daar kom ik ook regelmatig 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .