Ga naar inhoud

Vraagje?


Momofbuns

Aanbevolen berichten

Heya, misschien licht het aan de tijd ofzo maar ja Pip loopt vooral savonds heel hard achter teddy aan te rennen en meestal als teddy stil staat gaat ze erop rijden. Gelukkig bijt teddy wel van zich af en zitten ze later weer poeslief naast elkaar elkaar te wassen. Zou het kunnen komen dat ze de laatste tijd veel in de (grote) ren buiten mochten grazen? En dat ze nu hun ren momentjes zo maar doen? Of moet ik wat aanpassen? M'n kamer is redelijk groot er staat alleen een bed in en een kledingkast voor de rest is het alleen konijnen, speeltjes, tunnels en knaag speelgoed, haha. Oh, en natuurlijk een kattenbak met daarboven een hooirek (dat ikea ding) en een stenenhonden bak als water bak :). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de voedster gecastreerd? Ik vermoed van niet. Ik denk dat het een beetje de voorjaarshormonen zijn op het moment. Maar wisselen van terrein zorgt er ook voor dat de rangorde weer opnieuw bepaald / bevestigd moet worden. Dat kan dus zeker voor onrust in koppels zorgen. Het is voor de verstandhouding van koppels eigenlijk het beste als ze gewoon een vaste ruimte hebben die groot genoeg is en die je niet wisselt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden zei Momofbuns:

Okay, thanks. Nee ze is inderdaad niet gecastreerd. En als het lekker weer is? Kan ik ze dan wel lekker naar buiten doen of gewoon niet verstandig?  

 

Probeer temperatuurverschillen te voorkomen. Is het in huis 20 graden en buiten 20 graden, ja dan kan het qua vacht en temperatuur prima.

 

Maar voor een koppel dat niet heel stabiel is qua verstandhouding, zou ik het dan nog niet aanraden.  Wisseling van terrein zorgt dan voor ruzie. Voor kleffe koppels die echt super aan elkaar gehecht zijn maakt dat meestal niet zoveel verschil, die zijn er toch wel over uit wie waar staat en verschil in terrein maakt dan niet veel uit. Maar voor konijnen die wat meer gewaagd zijn aan elkaar in de relatie, kan wisseling van terrein net verkeerd uitpakken. En dan zit je met konijnen die niet meer samen kunnen. In dat laatste geval zou ik ze dus niet buiten doen, maar lekker laten waar ze zitten. Lekker het raam open gooien op mooie dagen dat de temperatuur gelijk is voor frisse lucht en zonlicht. En misschien wat lekker gras naar binnen halen wat je buiten hebt geplukt voor ze 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@EveeThanks, ze zijn beide rustiger naar elkaar toe. Pip is flink aan het uitproberen geweest hoever ze kan gaan hihi. Gelukkig kan Ted er wel mee omgaan. Vanaf die dinsdag niks verandert in de kamer. Behalve de bak verschoond hooi verversd en bijgevuld en natuurlijk hun waterbakje. Maar vind ze nu al echt rustiger 🙂

IMG_20190115_232642_001_COVER.jpg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .