Ga naar inhoud

Konijnen trucjes leren hoed


2006!tom

Aanbevolen berichten

Je kan elk konijn wel iets leren, maar echt  trucjes leren, dat is lang niet voor alle konijnen weggelegd. Niet alle konijnen vinden het leuk, niet alle konijnen zijn genoeg op de baas gericht om echt te willen leren. Dat kan dus echt per konijn verschillen. Best kans dat jouw konijnen het dus echt niet willen, en het dus ook niet zal lukken. 

 

In dit artikel staat uitleg over clickertraining, misschien heb je er wat aan: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-gedrag-opvoeding/post/clickertraining-met-konijnen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei 2006!tom:

Dus ik zit met dit probleem dat wat ik ook probeer het lukt me niet om mijn konijnen trucjes te leren 

Dat is mij in 28 jaar nog nooit eerder gelukt,haha.De kinderen probeerde vroeger ook van alles en soms dan riepen ze mam kijk dan wat ie kan en dan kwam ik kijken en dan gebeurde er niks.😂 Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven en geaccepteerd dan we die tijd beter aan iets anders konden besteden.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei AnneS.:

Dat is mij in 28 jaar nog nooit eerder gelukt,haha.De kinderen probeerde vroeger ook van alles en soms dan riepen ze mam kijk dan wat ie kan en dan kwam ik kijken en dan gebeurde er niks.😂 Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven en geaccepteerd dan we die tijd beter aan iets anders konden besteden.

 

Haha, het ligt er aan hoe hoog je de lat legt 😉 En hoeveel geduld je hebt.

 

Mijn lukt het meestal wel om ze te leren op hun naam te reageren, en ik probeer ook altijd "de gezondheidscheck op 4 pootjes" aan te leren. Ik heb met één konijn dat gedragsproblemen had vroeger wel vrij veel clickertraining gedaan, maar dan wel simpele trucjes en commando's, zoals bij je komen, opzitten (op de achterpootjes staan) en op een laag opstapkrukje springen. En met één van de konijn die ik nu heb af en toe wat target stick training (haar een klein simpel parcoursje laten lopen). Hoewel ik dat nu alweer een tijdje niet gedaan heb. 

 Maar voor mij is training meer iets dat ik gebruik als afleiding voor konijnen die gedragsproblemen hebben of tijdelijk alleen zitten. Bezigheidstherapie, proberen ze na te laten denken. Dat maakt ze moe en houd ze lekker bezig 🙂 En je bouwt gelijk een band op met je konijn als baasje. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .