Spring naar bijdragen
Noenie

Goede avond wij zijn Nijnie&Noenie 2 Voedsters.

Recommended Posts

Ik heb net voor de winter 2 voedsters uit het dierenasiel gehaald. Ze hadden de eerste week zaten ze in een klein binnenverblijf van 1m+ren van 50cm dat ging nog prima samen alleen was te klein! Vanaf week 2 hebben ze een kippenhok van 1,50x1m met daaraan vast een ren van 3,30m + dat 2e hok van 1m nu hebben ze de ruimte en keuze. Maar week 3 heb ik ze 1 week gescheiden van elkaar. Door de ren te splitsen. Omdat Noenie viel Nijnie aan steeds vechten de plukken haren vlogen alle kanten uit. Toen is het heel de winter goed gegaan nu gaat Nijnie in eens Noenie aanvallen als ze groenten en een boterham krijgen iedere morgen en ze rijdt ook op Noenie dat vind Noenie niet leuk en ik ook niet wat kan ik hier aan doen?

IMG_20190323_170433.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op bunnybunch!

Rijden, jagen en plukken haar uittrekken hoort bij rangordegedrag. Pas als ze echt vechten moeten ze uit elkaar - maar dan is het ook echt geen match en moeten ze voorgoed uit elkaar. Bij twee voedsters samen is daar wel kans op. Zijn de dames gecastreerd? Dat kan helpen om het hormonale gedrag wat te minderen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Marjoleink:

Wat versta je onder aanvallen? Wat doet ze precies? En hoe lang al?

Ik zou ze trouwens geen boterham geven als ik jou was. Dat is heel slecht voor hun darmen.

Zodra ik ze eten ga geven smorgens groenten en ieder (1 boterham) wat ik dan van af morgen niet meer zal doen. Dan valt Nijnie Noenie aan Noenie mag dan niet het grote hok in en als ze dat wel doet dan rent ze achter haar aan en bijt ze haar. Dan pak ik Nijnie in haar nekvel en zeg ik foei nee Nijnie! Maar het helpt niks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Evee:

Welkom op bunnybunch!

Rijden, jagen en plukken haar uittrekken hoort bij rangordegedrag. Pas als ze echt vechten moeten ze uit elkaar - maar dan is het ook echt geen match en moeten ze voorgoed uit elkaar. Bij twee voedsters samen is daar wel kans op. Zijn de dames gecastreerd? Dat kan helpen om het hormonale gedrag wat te minderen. 

In het begin ging het echt niet samen toen heb ik ze gesplitst. Maar nu is het eigenlijk het meest met het eten geven. Zoals ik het berichtje hierboven omschrijf😊

De dames zijn niet gecastreerd.

Ik bel morgen mijn DA op om te vragen wat dat kost. Dankje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik met eten kom jaagt mijn ram alle voedsters weg, compleet met grommen en happen. Blijkbaar is dat een uitgelezen moment om te laten zien wie de baas is. Hij vindt dat hij recht heeft op de eerste hap, en daarna mag de rest aanschuiven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites