Ga naar inhoud

Konijn heeft veel jeuk


Loony wowo

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

mijn konijn Bertje heeft al een paar weken veel jeuk. Hij krabt voortdurend op dezelfde plek, likken en misschien bijten doet hij ook. Wanneer hij dit doet maakt hij harde fiep geluiden. Uiteraard controleer ik deze plek regelmatig en ook andere delen van de vacht, maar ik kan niets bij hem ontdekken. Ik weet niet of ik ervoor met hem naar de dierenarts moet gaan. 

Bertje heeft een hele dikke vacht, zo dik dat je niet op de huid kan kijken. Als ik hem borstel komen er wat witte kleine schilvertjes uit zijn vacht. Kan het zijn dat hij veel jeuk heeft van een uitgedroogde huid en dikke vacht? Of heeft hij misschien een soort schimmel? 

Ik heb al meerdere keren op internet gezocht maar kan zijn klachten niet rijmen met eventuele vacht schimmels. Hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn?

 

Groetjes, Loony wowo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even naar de dierenarts, die kan veel beter beoordelen wat er aan de hand is dan zo via een forum. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat hij last heeft van mijten, maar dat is vanachter een schermpje niet te beoordelen. Na het weekend zo snel mogelijk naar de dierenarts, want jeuk is echt niet leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het zou kunnen dat je konijntje last heeft van vachtmijt of iets anders. Ik zou er zeker even naar laten kijken door de dierenarts voordat het erger wordt en er misschien een wond ontstaat. Waarschijnlijk krijg je dan iets van een pipetje mee voor je konijn, afhankelijk van wat het is. Het is echt zo gebeurd en het is vrij sneu voor het konijn dat die al weken rondloopt met erge jeuk, dus ik zou echt zo snel mogelijk gaan komende week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichten, het is inderdaad denk ik ook maar een beter idee om naar de dierenarts te gaan. Ik was niet meteen naar de dierenarts gegaan aangezien ik het eerst even wou aankijken en wou zien of er ook andere oplossingen waren. Hij heeft het twee weken nu dus ik denk ook wel dat het wel tijd is om eens te gaan.

 

groetjes, Loony wowo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .