Ga naar inhoud

Wisselen naar biks.


CodyNL

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei CodyNL:

Ik ga als ik thuis ben even kijken. Ik had wel 2 kleine zakjes ander voer bij mijn bestelling gekregen. Die baephar krabbeltje ie soms een beetje van als ik een stukje in zijn ren leg.

Hooi heb een mail over gestuurd naar de webshop of ze misschien kleine pakken hooi hebben die handig zijn om te proberen.

Ik ga het niet opgeven, meneer gaat op een gezonder nijnen dieet. Hij moet alleen nog even door hebben dat hij zijn zin niet gaat krijgen

 

Klopt, je hebt beaphar nature en rosewood meadow menu er in proefzakjes bijgekregen 😉 Je hooivraag zal ik vanmiddag even beantwoorden 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei CodyNL:

 

Mengvoer wat ik gaf is gewoon wat ik bij de dierenzaak uit zo'n bak schep en per kilo afreken. Geen idee welk merk dat is.

 

Dat soort voer zou ik je echt afraden,het is vaak al ik weet niet hoelang aan de lucht blootgesteld dat de vitaminegehaltes rap terug lopen.En misschien is het wel over de datum,er staat immers geen informatie.Ik zou voor 1 konijn toch echt kleine zakjes goed voer kopen.Met 1 konijn doe je bijvoorbeeld al een eeuwigheid met 1 kilo biksjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Daarom wil ik ook van dat mengvoer af. 

Hij heeft eens in de zoveel tijd last van zn darmpjes en ik vermoed dat het samen hangt. Enige probleem is dat meneer super koppig is. En nu ontzettend sachrijnig omdat ie zn lekkere voer niet krijgt maar gezond eten en nu dus honger heeft. Dus gaat ie alleen uit noodzaak maar wat hooi knabbelen en ik geef hem om zn darmen bezig te te houden af en toe een takje wortellof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei CodyNL:

Klopt. Daarom wil ik ook van dat mengvoer af. 

Hij heeft eens in de zoveel tijd last van zn darmpjes en ik vermoed dat het samen hangt. Enige probleem is dat meneer super koppig is. En nu ontzettend sachrijnig omdat ie zn lekkere voer niet krijgt maar gezond eten en nu dus honger heeft. Dus gaat ie alleen uit noodzaak maar wat hooi knabbelen en ik geef hem om zn darmen bezig te te houden af en toe een takje wortellof.

Een konijn wat hooi heeft kan niet hongerig zijn,want hij heeft te eten.Niet te snel medelijden hebben hoor.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei CodyNL:

 Dus gaat ie alleen uit noodzaak maar wat hooi knabbelen en ik geef hem om zn darmen bezig te te houden af en toe een takje wortellof.

 

Hooi is niet iets om z'n darmen bezig te houden, hooi is hoofdvoer voor konijnen. 70-80% van wat een konijn op een dag eet moet hooi zijn. Hooi is dus echt het belangrijkste voedsel. Brokjes moet je zien als vitaminepilletjes, aanvullend om de voeding compleet te maken, maar zeker geen maaltijd / hoofdvoeding op zich.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat snap ik.

Maar die eigenwijze lummel wil geen hooi eten.

Af en toe een beetje. Ik probeer het beste voor hem te doen maar hij werkt niet erg mee.

Vandaag ben ik vrij, dus ik ga nu eens een dag toezicht houden als hij geen mengvoer krijgt, geen takjes lof en alleen hooi en biks.

Op een gegeven moment moet hij het wel door krijgen .... toch? 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, 3 kleine verpakkingen ander hooi besteld ... want lummel wil nog steeds geen hooi eten terwijl hij niks anders krijgt.

Biks ... geen hap, vandaag vers hooi ... nou als hij 5 sprietjes op heeft is het veel.

Geen idee of hij ooit hooi wil gaan eten o deze manier.

😖

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super! Heel erg bedankt 😁

Als het binnen is maar eens kijken of meneer kieskeurig een van die soorten hooi wil eten.

Ik heb vroeger wel meer konijnen gehad maar die waren echt niet zo moeilijk als Meros.

Dit is bij uitstek het meest eigenwijze konijn ooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment heb ik een zak Puik kruidenhooi. Ik heb gewoon een oude bloempot gepakt en die vol gestopt. Toen ik het gewoon in zn bak had gelegt merkte ik dat hij er steeds op ging plassen. Vandaar dus ook het ruifje. Zijn twee grote handen vol.

Voer heb ik 2 schepjes in zijn voerbakje gedaan van het kleine maatschepje op jullie site. Hij weegt ongeveer 3 kg, dus is zelfs iets minder dan hij zou moeten hebben. 3.5 Schepje had ik uitgerekend en met weegschaaltje afgemeten.

Verder een heel klein beetje van zn oude voer er door gedaan, minder dan een half schepje om hem met zijn neus in zn voerbakje te krijgen.

Hij heeft verder alleen wilgentakken liggen, maar daar eet hij niet van, die sloopt ie alleen en gooit hij door zijn ren. 

De kartonnen doos met papier heb er uit gehaalt want hij begon wel papier en karton op te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt verder prima, daar ligt het niet aan. Hopelijk gaat hij snel wat meer hooi  eten 🙂

Ik weet niet wanneer je voor de inentingen naar de dierenarts moet? Anders zou je kunnen vragen of die misschien het gebit zou kunnen bekijken, als je er toch bent? Dan kun je kiesproblemen uitsluiten. Is meestal wel een lichte verdoving voor nodig wil de dierenarts het echt goed kunnen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, nieuwe pakken hooi binnen, eens kijken of hij hier van wil eten.

Tot nu toe heeft ie er alleen aan gesnuffeld, een sprietje uit de ruif getrokken en kapot gebeten maar er ging niets van naar binnen 🙄.

Hij eet nu al 3 dagen bijna niks, zn biks niet, hooi niet, alleen het beetje lof wat ik hem savonds altijd geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er nu wat beaphar brokjes in liggen, als ik straks thuis kom kijken of er een paar op zijn.

Vanmorgen wat hooi bij nijn op de bank gelegt, daar heeft ie wat van gegeten.

Ik denk dat hij gewoon heel koppig is en niet eens dat hij nu geen lekker voer meer krijgt.

Hij eet wel harde dingen, dus zn tanden zullen het probleem niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook een rammetje wat niks aan biks wil eten, nu geef ik ze Versele-Laga Complete Cuni Adult - Konijnenvoer, en dat eet hij heel erg graag.

En qua hooi geef ik Dieza kruidenhooi, en ik bestel zak van 20 kilo, daar ben ik met 6 konijnen en 4 cavia's. In een maand doorheen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whoohoo!! Ik heb brokken die hij eet!! 

Vandaag bij dierenzaak geweest voor die Baephar brokjes maar die had hij niet, wel de Hope Farms Rabbit Supertrio. 

Een schepje in zn bakje en hij dook er meteen in met zn neus. 

Verder begint ie nu ook meer hooi te knagen en sinds de wissel is ie actiever en geen vieze kont meer tot nu toe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig! Smaken verschillen, ook bij konijnen. Soms is het echt even zoeken naar wat ze lekker vinden.

 

De hope farms is een prima basic brok, wel een waar goed hooi eten bij aan te raden is. Eet hij dat al beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .