Ga naar inhoud

vraagje over gedrag


Michael De Prêtre

Aanbevolen berichten

Hoi,
Ik heb een vrouwtjes konijn die helemaal gek is van mij, als ze mij nog maar ziet maakt ze binkies en als ik haar aai legt ze haar neer of "flopt" ze, dus zit helemaal goed denk ik! (dacht ik)
Sinds vandaag gaat ze zich vreemd gedragen als ik bij haar ga zitten. Ik zette me bij haar en aaide ze, zij geeft mij lekjes en kruipt tegen mij aan en plots loopt ze in een cirkel rond mij en stampt knorrend op de grond. Ik stond recht omdat ik niet goed wist wat er gebeurde en ze bleef rond m'n voeten draaien en terwijl stampen. Ze maakte ook een licht knorrend geluidje, heb het nog nooit eerder gehoord.
 

Is dit parings gedrag? Mijn eerste indruk was dat ze plots agressief werd, maar aangezien ik niet gebeten ben twijfel ik.
Tips/ideeen hierover? Ik heb gezocht maar vind niets, in geen boek of op geen website. Althans niet zij doet.

We hebben trouwens 2 konijntjes, zijn momenteel gescheiden tot dat het grootste kan geopereerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is bezitterig gedrag, territoriaal. Kan inderdaad hormonaal zijn deze tijd van het jaar. 

 

Paringsgedrag is het niet, konijnen hebben niet echt van dat overdreven gedrag met uiterlijk vertoon. Een dame die gedekt wil worden bied zich aan aan een ram en die duikt er op (of niet). Rammen die hormonaal zijn rijden op wat los en vast zit. Meer dan dat is het niet echt, geen dansjes ofzo, zoals sommige vogels soms doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-3-2019 at 14:03 zei Evee:

Het is bezitterig gedrag, territoriaal. Kan inderdaad hormonaal zijn deze tijd van het jaar. 

 

Paringsgedrag is het niet, konijnen hebben niet echt van dat overdreven gedrag met uiterlijk vertoon. Een dame die gedekt wil worden bied zich aan aan een ram en die duikt er op (of niet). Rammen die hormonaal zijn rijden op wat los en vast zit. Meer dan dat is het niet echt, geen dansjes ofzo, zoals sommige vogels soms doen. 


Stemt dat overeen met bijvoorbeeld het chinnen van de mens bij een rammelaar? Dit is de eerste x dat ik vrouwtjes konijnen heb en het is tot nu toe een heel andere ervaring... heb m'n 2 nijnen nog geen enkele keer zien chinnen en territorium keutels vind ik bijvoorbeeld ook nooit.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .