Ga naar inhoud

Vervelende voedster


Mariëlle

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Ik heb een voedster, en een gecastreerd mannetje samen zitten, al een aantal jaar. Daarvoor heeft ze een tijd (1 jaar ong) alleen gezeten.

Toen ze alleen zat was ze super lief, kon je aaien enz.

Maar nu is ze echt totaal niet aardig meer.. Ze is sowieso al dominant (het koppelen ging wel goed) vanaf het begin.

Maar ze gromt altijd, zeker met voeren. Het mannetje mag ook niet eten en drinken van haar, en bij alles wat hij doet gaat ze vervelend bij hem doen.

Gaat ook steeds op hem rijden en trekt daarbij haren eruit.

De laatste tijd krabt en bijt ze ook in m'n enkels als ik het verblijf binnen loop... en aaien kan ik haar al helemaal niet meer 😞 

 

Waarom was ze in haar eentje zo super lief en leuk??? en nu is het eigenlijk een kreng 😞 Maar ik doe niet zomaar m'n diertjes weg!

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je gewoon een ram hebt die amper dominant gedrag vertoont en je een hele dominante voedster hebt. Ik heb precies hetzelfde met mijn ram, hij is heel erg dominant. Ik houd hem met mijn voet tegen als hij de voedster agressief achterna rent, dan weet hij dat hij de grens over gaat, niet te hard met je voet he😜. Als ze je bijt gewoon wachten totdat ze weer rustig is en dan wachten tot ze weer rustig naar je toe komt, en als ze dan geen agressief gedrag vertoont gewoon belonen! Zo gaat ze je vertrouwen! 

Ik weet niet waarom ze eerst wel zo lief was, ik ben niet de grootste konijnen kenner maar deze tips hebben bij mij ook gewerkt! 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is omdat je als je konijnen samen wilt houden er niet aan ontkomt om een voedster te hebben,maar geef mij maar rammetjes die zijn vaak zoveel liever en makkelijker in de omgang.Ik heb wel vaker gemerkt dat voedsters het onze rammetjes uit het verleden vaak moeilijk maakte,maar nooit dat de voedster vervelend werd tegen ons.Lastig probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei BobbyFloor:

Ohja je voedster castreren kan ook helpen!

Volgens mij is dat wel een hele duren ingreep,toch?Wij betalen voor de castratie van de ram hier bij de dierenarts al ruim 70 euro zag ik laatst,das een hele smak geld.Er is wel vaak een actie met korting voor katten,maar helaas niet voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Nog even voor de zekerheid hoor, maar als haar gedrag na een aantal jaar ineens verandert, is er dan niet iets gebeurd? Met haar gezondheid, of kan er een ander dier in de buurt zijn geweest waar ze van geschrokken is? En ja het kan ook het voorjaar/de hormonen zijn, zeker. Maar gedrag dat zomaar verandert, nu ze al jaren samen zitten, is toch gek. Castreren van een voedster kost ongeveer 130 euro. Daarna is de kans groot dat in elk geval het hormoongestuurde gedrag zo goed als weg is. Ze wordt niet per se liever, maar overmatig rijden/agressie zal echt flink verminderen. Toch wel de moeite waard. Maar ik kan uiteraard niet in jouw portemonnnee kijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Michl:

Hoi! Nog even voor de zekerheid hoor, maar als haar gedrag na een aantal jaar ineens verandert, is er dan niet iets gebeurd? Met haar gezondheid, of kan er een ander dier in de buurt zijn geweest waar ze van geschrokken is? En ja het kan ook het voorjaar/de hormonen zijn, zeker. Maar gedrag dat zomaar verandert, nu ze al jaren samen zitten, is toch gek. Castreren van een voedster kost ongeveer 130 euro. Daarna is de kans groot dat in elk geval het hormoongestuurde gedrag zo goed als weg is. Ze wordt niet per se liever, maar overmatig rijden/agressie zal echt flink verminderen. Toch wel de moeite waard. Maar ik kan uiteraard niet in jouw portemonnnee kijken. 

Zover ik weet is er verder niks gebeurd met d'r. Ze was vanaf het begin al erg dominant, en m'n rammetje is totaal niet dominant. Dus het is niet echt een nieuw probleem. 

Wat de rest ook zegt, het kan heel goed de tijd van het jaar zijn, dus hormonaal.. dat ze het daarom nu meer doet dan anders. Ze heeft vaker zo gedaan, maar ik vond het niet echt een groot probleem omdat ze het rammetje nooit verwondde.

Maar nu zat ik eraan te denken, toen ze alleen zat dat ze echt veel liever was.. jammer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Renske34:

Misschien is het handig om even af te wachten, het kan zeker met het weer te maken hebben. De lente komt eraan, gedrag kan hierdoor wel beïnvloed worden. 

Het lijkt er idd wel op dat dat het is! Maar toch jammer dat ze nooit echt heel lief voor hem is haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei BobbyFloor:

Ik denk dat je gewoon een ram hebt die amper dominant gedrag vertoont en je een hele dominante voedster hebt. Ik heb precies hetzelfde met mijn ram, hij is heel erg dominant. Ik houd hem met mijn voet tegen als hij de voedster agressief achterna rent, dan weet hij dat hij de grens over gaat, niet te hard met je voet he😜. Als ze je bijt gewoon wachten totdat ze weer rustig is en dan wachten tot ze weer rustig naar je toe komt, en als ze dan geen agressief gedrag vertoont gewoon belonen! Zo gaat ze je vertrouwen! 

Ik weet niet waarom ze eerst wel zo lief was, ik ben niet de grootste konijnen kenner maar deze tips hebben bij mij ook gewerkt! 

Succes!

Bedankt voor de tips!

Mijn rammetje is gewoon teveel een goedzak haha.

Maar met belonen gaat ze ook gerust grommen, want ze wil dan al het eten voor zichzelf :(  Ze gunt hem gewoon niks, arme kerel haha. #doeslief :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2019 at 08:47 zei AnneS.:

Volgens mij is dat wel een hele duren ingreep,toch?Wij betalen voor de castratie van de ram hier bij de dierenarts al ruim 70 euro zag ik laatst,das een hele smak geld.Er is wel vaak een actie met korting voor katten,maar helaas niet voor konijnen.

 

Ik heb ook zo'n kattenkop zitten en heb haar laten castreren voor €95,- dus verschilt heel erg per dierenarts. Ze is gestopt met sproeien (gelukkig, want ze zitten binnen) maar ze is nog steeds een dominante tante hoor. Rijden, grommen, bijten als je dr eten niet snel genoeg geeft, allemaal aan de orde van de dag hier. En nu het voorjaar in de lucht hangt is het nog íets erger dan normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-3-2019 at 17:58 zei Mariëlle:

Bedankt voor de tips!

Mijn rammetje is gewoon teveel een goedzak haha.

Maar met belonen gaat ze ook gerust grommen, want ze wil dan al het eten voor zichzelf 😞 Ze gunt hem gewoon niks, arme kerel haha. #doeslief 😛

Ahhh ja probleempje altijd he😖😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-3-2019 at 09:29 zei dexenbobbi:

 

Ik heb ook zo'n kattenkop zitten en heb haar laten castreren voor €95,- dus verschilt heel erg per dierenarts. Ze is gestopt met sproeien (gelukkig, want ze zitten binnen) maar ze is nog steeds een dominante tante hoor. Rijden, grommen, bijten als je dr eten niet snel genoeg geeft, allemaal aan de orde van de dag hier. En nu het voorjaar in de lucht hangt is het nog íets erger dan normaal.

Ja dat valt mee,ik heb het nagekeken en bij onze dierenarts staat bij tarieven sterilisatie voedster vanaf 80 euro.Ik dacht altijd dat het vèèèl duurder was,voor al omdat een ram castreren 70 euro kost verwachte ik meer,maar goed om te weten als het ooit weer nodig zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .