Spring naar bijdragen
Bunniesbennieenmolly

Bodembedeking ren

Recommended Posts

Hoi, ik heb vier konijnen in een ren met allemaal natuurlijke dingen waaronder aarde. Nu heb ik 2 wit gevlekte konijnen en een licht bruine na een uurtje spelen zijn ze harstikke vies. Zou ik ook zand kunnen gebruiken? Of graven ze dan te diep? Ik heb wel stenen er onder liggen maar dat is een paar meter diep. Ik kan ook geen stenen ren doen omdat er heuvels in zitten. 

Groetjes Myrthe en de 4 bunnies❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, ik heb vier konijnen in een ren met allemaal natuurlijke dingen waaronder aarde. Nu heb ik 2 wit gevlekte konijnen en een licht bruine na een uurtje spelen zijn ze harstikke vies. Zou ik ook zand kunnen gebruiken? Of graven ze dan te diep? Ik heb wel stenen er onder liggen maar dat is een paar meter diep. Ik kan ook geen stenen ren doen omdat er heuvels in zitten. 

Groetjes Myrthe en de 4 bunnies❤️

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stenen op een paar meter diep? Heb je een uitgegraven kelder als konijnenren in gebruik? Of begrijp ik het verkeerd?

Speelzand is ook geschikt voor in konijnenrennen, dus dat zou je kunnen kiezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Evee:

Stenen op een paar meter diep? Heb je een uitgegraven kelder als konijnenren in gebruik? Of begrijp ik het verkeerd?

Speelzand is ook geschikt voor in konijnenrennen, dus dat zou je kunnen kiezen.

Ja ik heb een grote bak van steen met eerst een berg harde aarde en daar boven is het wat loser waar ze kunnen graven maar als ik er zand in doe ben ik dus bang dat het minder vast is en ze vet ver kunnen graven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi! Ik heb het al eens eerder ergens gezet. Maar ik had eerst gras. Dat werd al snel modder. En er werd gegraven. Nog meer modder. Nu heb ik houtsnippers. Met meerdere bergen en ingegraven pvc buizen in die bergen. Ze vinden het geweldig! Rennen, binkies, af en toe knagen. Het neemt ook goed urine op. En ik hark het geregeld om om de keutels te spreiden, dan vergaan die ook langzaam. In hoekjes haal ik bergjes keutels zo weg. Ik vind het ideaal..... ik heb het aan een hovenier gevraagd, die dumpt hier af en toe een karretje, hoeft hij niet om te rijden om het weg te brengen als hij toch in de buurt is. De jongen die het brengt geef ik dan een fooi. Iedereen blij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Michl:

Hoi! Ik heb het al eens eerder ergens gezet. Maar ik had eerst gras. Dat werd al snel modder. En er werd gegraven. Nog meer modder. Nu heb ik houtsnippers. Met meerdere bergen en ingegraven pvc buizen in die bergen. Ze vinden het geweldig! Rennen, binkies, af en toe knagen. Het neemt ook goed urine op. En ik hark het geregeld om om de keutels te spreiden, dan vergaan die ook langzaam. In hoekjes haal ik bergjes keutels zo weg. Ik vind het ideaal..... ik heb het aan een hovenier gevraagd, die dumpt hier af en toe een karretje, hoeft hij niet om te rijden om het weg te brengen als hij toch in de buurt is. De jongen die het brengt geef ik dan een fooi. Iedereen blij.

Bedankt! Mijn vader meteen een berg hout/boom snippers gehaald hadden we nog liggen. En ze vinden het heel leuk en geeft een natuurlijke uitstraling. Hele goeie tip en word niet snel vies. Bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .