Ga naar inhoud

Van buiten naar binnen door dierenarts


BobbyFloor

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik ga mijn voedster sterreliseren volgende maand, en ze zit normaal buiten maar na de sterrelisatie moet ze binnen. Van buiten naar binnen is geen probleem. ( op koelste plek van het huis) Maar als ze hersteld is moet ze weer naar buiten maar hoe moet ik dat doen? En kan de ram mee naar binnen tijdens haar hersteltijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel staat veel info over sterilisatie (castratie):

 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-medischeinformatie/post/castratie-en-sterilisatie-bij-konijnen/

 

Ook over het naar binnen en weer naar buiten kunnen na de operatie. Er is namelijk een beetje verschil in, hoe warm ze binnen zit en hoe lang ze binnen zit bepaalt of ze weer naar buiten kan. Of de ram mee kan naar binnen verschilt per koppel. Voor de echt hechte stellen zou ik hem mee naar binnen halen. Voor de wat nieuwere / versere koppels en de koppels die wat minder klef zijn, zou ik ze apart laten tijdens het herstel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het onlangs gehad bij twee voedsters. Ze hebben even in de garage gezeten. Na een paar dagen weer naar buiten. Het is al goed als ze beschut zitten, geen wind etc en in de garage is het net iets warmer dan buiten. Voor de zekerheid had ik nog een deken over de kooi gedaan in de eerste nacht, voor extra warmte omdat 1 voedster echt koude oren had. De andere niet, die was ook sneller weer alert. Ik had ze ook veel handdoeken gegeven om op/in/tussen te kruipen. Nu ze weer buiten zijn vind ik ze wel een beetje zielig met die kale buikjes. Dat lijkt me wel koud. Maar ze doen gewoon al hun konijnen dingen, ze lijken er geen last van te hebben. Succes met de castratie!(neem aan dat je eileiders en baarmoeder laat verwijderen, dan heet het castratie, ik zei eerst ook sterilisatie maar dat blijkt alleen afbinden van eileiders te zijn ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .