Ga naar inhoud

Wat eten jullie vanavond?

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Marjoleink:

Je hebt helemaal gelijk. Toen ik net getrouwd was bleef mijn man tegen etenstijd op de bank zitten, en ik ook. Totdat hij vroeg wat we gingen eten, en ik zei weet ik niet, wat maak je? Nou kan ik beter koken, maar in mijn huwelijkscontract stond ook niet dat ik verantwoordelijk was voor het avondeten. Dat hielp wel, moet ik zeggen.

Op het moment heb ik minimaal eens per twee weken een baaldag, dan bestel ik eten. Maar dat is wel een dure grap.

Hihi ja blijkbaar is toen ik ging trouwen dat een stilzwijgende afspraak geworden ofzo dat ik ga koken en ik doe dat nu ook al wat jaartjes maar ik bedacht mij ineens dat ik gek was ook. Haha ik zie het ook al helemaal voor mij dat je bleef zitten en zei wat kook jij? Goed van je!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Leuk woord, ziet er exotisch uit toch: nepgyros.    Wij hebben vanavond "toetjes-avond". Het hele diner mag uit toetjes bestaan, ze zijn de hele dag al bezig met van alles uit een kookboek m

Mijn vriend zegt smaak, maar hé, dit is allemaal niet mijn idee hè. Ik ga niet buiten staan pannenkoeken bakken. 😂

Mannen en BBQ of bladblazers....het blijft me verbazen dat ook/juist mannen die niks met koken of tuinieren hebben, meteen vooraan staan om vlees te verbranden of allerlei kleine beestjes met de blade

14 minuten geleden zei Boefje:

Hihi ja blijkbaar is toen ik ging trouwen dat een stilzwijgende afspraak geworden ofzo dat ik ga koken en ik doe dat nu ook al wat jaartjes maar ik bedacht mij ineens dat ik gek was ook. Haha ik zie het ook al helemaal voor mij dat je bleef zitten en zei wat kook jij? Goed van je!

Qua koppigheid ben ik bijna niet te verslaan😁. Wij hebben op die manier ook flinke ruzies gehad hoor. En ik ben natuurlijk inmiddels gescheiden, dus misschien moet je mij niet nadoen🙄

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Qua koppigheid ben ik bijna niet te verslaan😁. Wij hebben op die manier ook flinke ruzies gehad hoor. En ik ben natuurlijk inmiddels gescheiden, dus misschien moet je mij niet nadoen🙄

Oh nee ik doe het wel op mijn manier. Ik denk ook niet dat dat de reden is waarom je gescheiden bent toch? Ja misschien de koppigheid. Ik heb er ook geen ruzie om hoor. Hij vind het wel best als ik niet kook. Alleen hij doet het dan ook niet en eet wel wat makkelijks zoals brood of bamisoep of frituur 😕 dat schiet ook niet op. En mijn lichaam heeft echt wel groenten nodig anders voel ik me zwaar vermoeid. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee hoor, dat had een hele andere reden.

Jammer dat je wel hebt afgesproken dat hij een keer per week kookt, maar dat het dan vervolgens niet gebeurt. Weet je ook waarom niet? Misschien kun je daar iets mee.

Ik maak trouwens een keer per week een eenpansgerecht met heel veel groente, en wat ik over heb vries ik in. Zo heb ik altijd iets gezonds in huis dat weinig moeite kost.

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minuten geleden zei Marjoleink:

Nee hoor, dat had een hele andere reden.

Jammer dat je wel hebt afgesproken dat hij een keer per week kookt, maar dat het dan vervolgens niet gebeurt. Weet je ook waarom niet? Misschien kun je daar iets mee.

Ik maak trouwens een keer per week een eenpansgerecht met heel veel groente, en wat ik over heb vries ik in. Zo heb ik altijd iets gezonds in huis dat weinig moeite kost.

Luiheid gemakzucht... oja hij had het wel eens gedaan maar dat moest met alle geweld risotto wezen dat zwaar mislukte en toen ging ik het samen met hem maken maar uiteindelijk deed ik zo'n beetje alles. Smaakte wel prima dus nieuw gerecht erbij alleen dat was het dan weer voor zijn pogingen. Meer dan een jaar geleden. We gaan deze week weer een poging doen om hem aan het koken te krijgen. Heb al gezegd dat ik vind dat hij deze week ook een keer mag koken. Vingers crossed. Verder kook ik ook vaak voor 2 dagen hoor maar toch. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hadden de afspraak "wie het eerst thuis is kookt". En dat werkte in het begin van onze relatie helemaal prima. Tot ik een paar jaar geleden vlak bij huis voor mijzelf ging werken, en altijd de eerste was die thuis was 😂 Toen stond ik dus dagelijks te koken, en ik vind het meestal niet echt leuk om te koken. 

Nu wisselen we het af, ik denk dat ik wel vaker kook, maar zeker nu mijn man door corona veel thuiswerkt, is het eigenlijk best eerlijk verdeeld. Voor corona kookte ik door de week wat vaker, en kookte hij vaak in het weekend. Ook prima. ik moet er misschien wel bij zeggen dat mijn man wel echt is opgevoed door een geëmancipeerde vrouw, daar ben ik stiekem toch wel blij om 😄 Hij vind het vanzelfsprekend om mee te helpen in het huishouden, te koken enz. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier gelukkig ook een geëmancipeerde man in huis. Wij koken vaak samen, of ieder verzorgt zijn eigen prakkie als de tijden of smaken die dag niet overeen komen. Mijn vriend is een stuk zorgzamer dan ik, dus het komt wel vaker voor dat hij kookt als ik het anders niet voor mezelf ga doen, zodat ik toch een gezonde hap binnen krijg.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben degene die 99% van de tijd koopt en de boodschappen regelt. Maar dat is eigen keuze. Mijn vriend regelt de was. Er zijn zeker in het huishouden verbeter punten, maar dat is niet omdat hij vind dat ik alles maar moet doen. Het heeft meer met energie levels en tijdmanagement te maken.en met onze gezondheid. Hij heeft nog wel eens darm klachten, ik heb altijd wat. Afgelopen jaar met mn pols gezeten, door mn rug gegaan. Ik ben gewoon onhandig en loop altijd wel iets op. Mijn vriend heeft dan niet de energie om mijn over te pakken dus blijft er een hoop liggen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier heeft het vooral te maken met verschillende standaarden voor wat schoon is. Mijn vriend kijkt daar heel anders naar dan ik, dus dan heb ik de keuze tussen steeds moeten vragen of hij iets schoon wil maken of het gewoon zelf doen. Meestal kies ik dan maar voor die laatste optie, maar het lukt me steeds beter om het zelf ook wat minder te doen en te wachten tot hij het nodig vind. Blijkt ook niet het eind van de wereld om de badkamer niet elke week schoon te maken 😅

Koken is wel vooral mijn taak, omdat hij er echt het geduld niet voor heeft. Als hij kookt dan is het bijna altijd friet of pizza, dat moeten we ook niet te vaak hebben.

• Mee eens! 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha bij mij ben ik mijn stiefdochter aan het leren haar eigen bordje af te ruimen maar papa laat zijn bord steeds staan. Dus soms gaat dat vingertje van haar omhoog en zegt ze: 'Papa je moet je bord afruimen!' Maar dan zegt hij dat hij dat straks gaat doen en dan ligt het er een uur later nog dus dan ruim ik het maar weer op. Goed voorbeeld ook 😕

• Verward 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha niet denken dat ik niet happy met hem ben hoor. Hij is verder wel lief leuk en grappig alleen dat stukje is hem ontnomen door zijn moeder die alles voor hem heeft gedaan. En normaal neem ik dat voor lief maar nu irriteert het mij vooral. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Elke relatie heeft wel irritatiepuntjes denk ik 😄 Zolang je er mee kan leven, met de irritaties die je partner veroorzaakt, en zolang je je realiseert dat je zelf ook op bepaalde punten irritatie geeft (en dat een beetje in balans is met elkaar), is het prima toch? Niemand is perfect, en ik zou ook helemaal niet perfect willen zijn, dat lijkt mij heel vermoeiend 😄 

Wij eten vanavond denk ik groenten uit de diepvries met noodles en iets van een sausje of boemboe. Ik heb niet veel verse dingen meer in huis, morgen komen de boodschappen pas weer binnen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij eten vanavond spaghetti met tomatensaus en mijn vrouw staat nu ook al de rode kool voor morgen te stoven. Hier is de verdeling ongeveer 5 om 2 dagen per week koken, waarbij ik de 2 ben 😛. Niet dat ik niet kan koken, maar zij kan dat beter. Zij kan bijvoorbeeld echt niet de vaatwasser inruimen, dus dat doe ik vrijwel altijd. En zo zijn er nog wel meer dingen op die manier verdeeld qua huishoudelijke taken in huis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden zei elnienkjo:

Wij eten vanavond spaghetti met tomatensaus en mijn vrouw staat nu ook al de rode kool voor morgen te stoven. Hier is de verdeling ongeveer 5 om 2 dagen per week koken, waarbij ik de 2 ben 😛. Niet dat ik niet kan koken, maar zij kan dat beter. Zij kan bijvoorbeeld echt niet de vaatwasser inruimen, dus dat doe ik vrijwel altijd. En zo zijn er nog wel meer dingen op die manier verdeeld qua huishoudelijke taken in huis.

Ik bedacht mijn ineens dat mijn man eigenlijk zeer weinig echt gekookt heeft. Hij is van huis uit in zijn gekochte flat gaan wonen en kort daarna kwam zijn zusje bij hem wonen in de stad. En die kookte bijna altijd. En toen ging zij er uit en kwam zijn ex. En hij at ook veel bij zijn ouders en kreeg bakjes eten mee. Ik denk dat op zijn menu vooral frituur en bamisoep of diepvriespizza stond. Maar we gaan nu vanavond samen koken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier lamsroast (geen idee hoe dat in goed Nederlands heet) met heel veel gestoomde en gegrilde groenten, en krieltjes in schil.

Mijn man schilt overigens altijd de aardappels, en doet overige dingen als ik dat van hem vraag. Maar ik doe altijd de boodschappen en vrijwel altijd ook het eten. Ik ben budgetair ingesteld en hij heeft die nood nooit gehad. Dus dat is meer om te voorkomen dat hij allemaal A-merken etc gaat halen. 

Behalve als de BBQ aangaat, of als er hamburgers of hotdogs gemaakt worden, dan doet hij dat.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij maken vaak ons eigen eten klaar, omdat ik zelf al jaren geen vlees of vis eet (en ook geen idee heb hoe ik het moet bereiden; hoef ik ook niet te weten trouwens, haha) en mijn vriend wel en ik ook slecht tegen zuivel kan. Van sauzen door het eten ben ik ook geen fan en hij wel, dus dan sta je al gauw twee verschillende dingen te koken. Als we eten bestellen, kunnen we vaak wel gewoon bij dezelfde zaak bestellen gelukkig.

Vanavond eet ik de wraps die over waren van gisteren. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij eten spruiten (niet m'n lievelingsgroenten maar waren in de bonus vorige week) met satésaus. Voor m'n man bak ik een beefburger en ik eet er vegetarische balletjes bij. 

Mijn man kookt letterlijk nooit, hij kan het niet en haat koken. Ik ook maar we zullen toch moeten eten 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou het "prutje" van vandaag was niet echt een succes. Mn man vergeleek het met "zo een bakje instant noodles" 😂

Het was vooral zout, en de groenten smaakten naar soepgroenten. Niet de beste combi. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .