Ga naar inhoud

Wat eten jullie vanavond?

Aanbevolen berichten

haha ik ging er op zoeken en nu kom ik allerlei rare willekeurige weetjes tegen hierover, de invloed van muziek, formaat bestek, positie van het voedsel, gewicht van een kom of mok, de verhouding voedsel en hoeveelheid bord die zichtbaar is.

Van een wit bord zou eten lekkerder zijn, maar op een wit bord scheppen mensen ook meer eten op. En op een wit bord is eten zouter. Zoete dingen zijn zoeter op gekleurde borden en schaaltjes.
We eten blijkbaar minder als de kleur bord in contrast is met de kleur van het eten. En zelfs de kleur van het tafelkleed heeft blijkbaar invloed. 😅

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Populaire berichten

Leuk woord, ziet er exotisch uit toch: nepgyros.    Wij hebben vanavond "toetjes-avond". Het hele diner mag uit toetjes bestaan, ze zijn de hele dag al bezig met van alles uit een kookboek m

Mijn vriend zegt smaak, maar hé, dit is allemaal niet mijn idee hè. Ik ga niet buiten staan pannenkoeken bakken. 😂

Zelfgemaakte pastinaaksoep met paddenstoelen. Zag er zo mooi uit dat ik toch even een foto moest maken! 

Ik snap t ook niet😅 klinkt erg vies kroket mee koken.

Wij gaan zuurkool home made uit de vriezer eten. Als lunch ga ik pompoensoep maken met italiaansafbakbroodje. 

Veder ga ik caramelsaus caramelslagroom, frambozencurd, spijs en sloffen deeg maken. Morgen maak ik ze dan af. Dan heb ik kleine caramel en frambozen slofjes. Ik maak bewust kleintjes omdat we natuurlijk weinig visite zullen hebben. Ik bak morgen een paar af, zondag en dan woensdag als ik ga werken.

Kleur en grote van bord, t heeft allemaal invloed. Heb ook een tijd what do you think you eat gekeken. Mensen die echt er van overtuigd waren dat ze goed eetpatroon hadden en niet begrepen waarom ze niet afvielen. Met verborgen camera's werd er dan 24/7 gekeken wat ze daad werkelijk aten en ze werden achtervolgd door een detective voor als ze de deur uit waren. Soms gaven werkgevers ook toestemming om te filmen. (Mensen gaven zich zelf op, dus t was bekend dat ze in de gaten gehouden zouden worden) 

Er was oa een mevrouw die een salade (als deel van de maaltijd) maakte voor twee personen en er ongeveer 10 eetlepels tahin toevoegde, wand dat is gezond😅 ja t is gezond, maar bevat ook veel kcal😂

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Haha ja gezonde dingen in grote porties tellen nog steeds op 😅 Het lijkt mij trouwens wel verschrikkelijk om achtervolgd te worden en geconfronteerd te worden met wat je eet op die manier, en het dan ook nog op tv terug te zien 😂

Ik moet ook wel eens stiekem een beetje lachen om mensen die heel netjes op hun eten letten, maar vervolgens wel een hele fles cola en drie blikken red bull per dag leegdrinken... en dan afvragen waarom ze niet afvallen. 😅 En als je ze er dan mee confronteert, is het echt een diepgaande verslaving die ze niet op willen geven! Ik ben toch wel blij dat ik dat niet heb, ik kan daar echt heel makkelijk vanaf blijven.

Wij eten vanavond... pizza 😂 Ook niet zo gezond, hoewel het best mee valt want we maken het zelf, veel groente en ik doe er geen kaas op (voor mijzelf) want ik kan daar niet tegen. Maar meestal eet je er wel net een te grote portie van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken iemand die vroeg aan serveester om koffie of chocolademelk (weet niet meer) met zoetjes maar wel extra slagroom. Werkt natuurlijk ook niet. Wij eten vanavond weer leftover boerenkool. Hoop dat het goed gaat. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden zei Dollie:

Nu heb ik zin in een McKroket 😭 kan  iemand dnog even over die kroketten stamppot beginnen dan verdwijnt mijn eetlust wel weer 😂

Ik ben van de week naar macdonalds geweest. De frietjes smaakten me niet en ik had een hard doorzichtig stukje in mijn fishfilet burger van een cm breed. Ik vond het nogal breed en groot voor graat dus het kon ook plastic zijn.. maar hoe dan ook mijn eetlust was vergaan en geen macdonalds meer voor mij. Nu hoeft die mac bij jou in de buurt ook niet meer zonodig gebouwd te worden van mij haha. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind McDonalds niet zo heel lekker, maar t is wel lekker makkelijk. Ik ga er ook alleen heen als ik geen ander restaurant/cafe in de buurt kan vinden waar ik kan eten (ivm glutenintolerantie is t soms even zoeken), of niet snel genoeg een kan vinden. 

Ik ga zo mijn zelfgemaakte pizza eten 🍕

Link naar bericht
Delen op andere sites

Door al jullie mcdonalds verhalen realiseer ik mij dat ik mij niet eens kan herinneren wanneer ik dat voor het laatst op heb! 

Maar ik mis het ook totaal niet. Voor mij staat er daar toch nauwelijks iets "op de kaart". 

Wij eten gekookte worteltjes, gekookte aardappels en vegan-vissticks. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

McDonald’s is idd ook niet mijn ding, het eten vind ik niet lekker en de omstandigheden waaronder ik er geweest ben heb ik alleen maar nare herinneringen aan. 

Vandaag noodles gehad met veel groene groente, oesterzwammen en een omelet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

McDonalds heb ik nooit wat gevonden, de Burger King vond ik veel lekkerder. (toen ik nog vlees at) Mijn man eet nog wel graag bij de Burger King en ik neem dan altijd die gekrulde frietjes en die kaassnackjes.

Vanavond eet ik bimi (als ze het hebben tenminste, moet zo om boodschappen en anders gewone broccoli) met vegetarische balletjes uit de diepvries van Iglo. (geen idee of ze lekker zijn, nog niet eerder gegeten)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet ik nog niet, maar ik weet wel dat ik een to good to go box heb besteld bij de AH. Heb ik al 1x eerder gedaan en kon er 3 dagen van eten. Ben benieuwd wat er nu in zit. Hoop niet weer 2 pakken met slavinken want die eet ik niet.😂 Heb ze weggegeven hoor niet weggegooid.

Vorige keer zat er een stoommaaltijd in, bakje met kokosstukjes, zakje met aardappelen en een zakje met Italiaanse roerbakmix. Vond het echt super leuk en dat voor €5,-. Ik kick denk ik ook wel een beetje op het verassingseffect omdat je niet weet wat er in zit tot je het ophaalt.

Oohja To goog to go is een app waar je bij supermarkten een box kunt bestellen voor weinig geld en daar zit dan eten in wat bijna over de datum of op de datum is. Of producten die ze niet meer kunnen verkopen. Bij de AH kan er van alles in zitten en bij de Lidl krijg je een box vol groente en fruit.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .