Spring naar bijdragen
Evee

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

Gekookte winterwortelen met aardappelblokjes uit de oven en veganistische vissticks die ik heb gekocht om eens te proberen. Het plan is om het aan mijn man voor te schotelen zonder te zeggen dat ze vegan zijn 😉 Zou hij het merken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De vegan “zee-sticks” van de appie hadden we laatst en die zijn echt super!

Ik heb ze afgelopen week voor m’n opa gekocht 🙂 

Ben benieuwd of Gijs het merkt!!

Wij eten vanavond (vegan) rode curry met brocolli, spinazie en Hmm wat zal ik doen paprika, tomaat, linzen.. mais.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een Lazy vegan ready meal gekocht om eens te proberen 🙂 Een vegan kant-en-klaar maaltijd dus. Ik ben alleen thuis, en wel eens benieuwd of het lekker is!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel eens benieuwd of alle beperkingen die er nu zijn invloed hebben op wat jullie eten? Eten jullie meer uit blik/pot/diepvries? Of gewoon nog zoals je gewend was?

Of kook je juist meer, nu veel restaurants gesloten zijn?

Wij koken eigenlijk gewoon nog zoals we gewend zijn. Begin van de week wel bewust een keer eten afgehaald bij een restaurant in de buurt, wat die optie nog bood, om ze toch een beetje te steunen in deze tijd. Uit eten in eigen huis hebben we er maar van gemaakt, kaarsje op tafel, drankje erbij, achtergrond muziekje aan... alleen zaten we aan het keukeneiland thuis ipv in het restaurant 😅

Vanavond eten we pasta met lamsoor, champignons en walnoten. Met balsamico saus.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik eet nog precies hetzelfde eigenlijk. Ga sowieso bijna nooit uit eten en mijn diepvries is niet zo groot dus daar zit niet zoveel in.

Vanavond gekruide gebakken aardappeltjes, groente uit de oven en stokbrood met kruidenboter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik eet iets vaker vers. Als ik laat thuiskom ben ik nog weleens geneigd een (zelfgemaakte) maaltijd uit de vriezer te halen, en dat doe ik nu natuurlijk minder. En ik let extra goed op dat we voldoende groente en fruit eten. 

Vanavond eet ik lasagne, van zo'n verspakket.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij eten eigenlijk nog gewoon op de manier zoals we gewend zijn. Voornamelijk iets met verse groenten. Ik merk wel dat er door hamstergedrag veel minder keuze is in welke groente. Maar gelukkig kan je nog varieren in de manier van bereiden 🙂. Ik hou niet zo van koken en de wat uitdagendere gerechten maakt mijn man😉. Maar ik zit nu in quarantaine en mijn man werkt gewoon de hele dag. Dus dan is het wel zo eerlijk dat ik voor het eten zorg als ik toch de halve dag aan het niksen ben😄. Gelukkig heb ik wel veel quality time met m'n bunnies zo!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond spaghetti! De kinderen met bolognese saus (ligt altijd voor ze in de vriezer) en wij zelf met pricorino sausje en fuet (vinden de kinderen echt niet lekker). 

En dat morgen weer want ik maak altijd veel teveel......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik eet zoals altijd, alleen overdag eet ik nu wat beter dan als ik buiten de deur werk. Ik neem de moeite om aardbeitjes in mijn (Alpro) yoghurt te doen en een tomaat en wat bladspinazie op mijn cracker. 

Gisteravond had ik zoete aardappel, pastinaak en kastanjechampignons met knoflook, rozemarijn en zeezout uit de oven gemaakt met een stukje gebakken zalm erbij. Was echt een genietmaaltje 😍.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-5-2020 at 11:35 zei Eefje:

Ik eet zoals altijd, alleen overdag eet ik nu wat beter dan als ik buiten de deur werk. Ik neem de moeite om aardbeitjes in mijn (Alpro) yoghurt te doen en een tomaat en wat bladspinazie op mijn cracker. 

Gisteravond had ik zoete aardappel, pastinaak en kastanjechampignons met knoflook, rozemarijn en zeezout uit de oven gemaakt met een stukje gebakken zalm erbij. Was echt een genietmaaltje 😍.

Ik kreeg meteen inspiratie en ik moest nog boodschappen doen dus dat eet ik morgen ook.

Vandaag heb ik nasi goreng gemaakt,  van zo'n verspakket van AH. Toen ik het rook dacht ik, dat lust ik vast niet, maar het was echt heel lekker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn man zit in een hotel deze week voor een cursus, dus ik moet voor mijzelf koken. 

Ik heb nog wel een vegan kant en klaar maaltijd in de vriezer liggen die ik wil uitproberen, misschien dat ik die vanavond pak 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Mijn man zit in een hotel deze week voor een cursus, dus ik moet voor mijzelf koken. 

Ik heb nog wel een vegan kant en klaar maaltijd in de vriezer liggen die ik wil uitproberen, misschien dat ik die vanavond pak 🙂 

Oeh, toevallig de tikka massala van lazy vegan? Die vind ik erg goed te doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aviko

Aardappel Verwerkings-Industrie Keppel en Omstreken

Opgestart nabij Hoog Keppel.

Later naar Steenderen gegaan.

Bij mij in de buurt en flink uit zijn jasje gegroeid..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij eten pasta vanavond. Voor mijn vriend bolognese saus en voor mijn arrabiata saus, van allebei nog een restje in de vriezer zitten. Ik vries de saus vaak in, en kook dan verse pasta erbij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga wokken met een of ander bonen pasta. Ben zelf niet zo van de kant en klaar maar zoek voor mn vriend wat makkelijke maaltijden die ook goed in te vriezen zijn. Zelf heb ik veel maaltijden die ik lekker vind om in te vriezen. Ik heb niet altijd de energie om te koken en mijn vriend werkt vaak s avonds dus dan is uit de vriezer wel lekker makkelijk zeker omdat ik 2x daags warm eet. Wil eigenlijk naar 3 x in de week 8 porties koken en dan nog 2 x in de week vers. De rest van de maaltijden uit de vriezer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb bij mijn moeder gegeten. Ze heeft een vleespakket gekocht van runderen die hier vrij in de ooijpolder rondlopen. Ze worden soms geschoten als het er te veel worden. Dat vlees wil ik wel eten! Ze had heerlijk stoofvlees gemaakt, ontzettend van genoten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites