Spring naar bijdragen

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

8 uur geleden zei Deeskuh88:

Wij hebben vandaag bloemkoolrijst gehad met bosui en pesto. Ben nog niet overtuigd..

Bloemkoolrijst vind ik ook niks. Ik heb dat ook wel eens in een gerecht gebruikt, maar het is heel snel papperig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 1,2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vriend zegt smaak, maar hé, dit is allemaal niet mijn idee hè. Ik ga niet buiten staan pannenkoeken bakken. 😂

Mannen en BBQ of bladblazers....het blijft me verbazen dat ook/juist mannen die niks met koken of tuinieren hebben, meteen vooraan staan om vlees te verbranden of allerlei kleine beestjes met de blade

Blijkbaar mocht ik alleen maar noedels.. De kat is er vandoor gegaan met m'n stuk vlees 🤨

Bij ons zijn het een andere ervaringen dan @MichelleloveElmo. Wij hebben extreem veel groenten in zo’n box zitten! @mammafelina, mijn broers van 14 en 16, mijn vader van 47, die zijn anders ook niet zo enthousiast! We kunnen het wel netjes op pauze zetten. Wij hebben dat dan ook al is stiekem gedaan! Natuurlijk moet lijn mama weer suuuuper enthousiast zijn daarover!

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Okki:

Bloemkoolrijst vind ik ook niks. Ik heb dat ook wel eens in een gerecht gebruikt, maar het is heel snel papperig.

De courgetini ook eens geprobeerd? Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar, maar nu dit niet zo'n succes was, weet ik eigenlijk niet of ik dat nog wil proberen..

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Deeskuh88:

De courgetini ook eens geprobeerd? Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar, maar nu dit niet zo'n succes was, weet ik eigenlijk niet of ik dat nog wil proberen..

Nee, nog nooit geprobeerd. Weet inderdaad ook niet of ik dat wel wil proberen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over goor gesproken.. voor het eerst in mijn leven kreeg ik vanavond spruitjes voorgeschoteld. We aten bij mijn schoonmoeder. Voor mijn stiefdochter ook voor het eerst dus we moesten er samen doorheen. Haha. Niet voor herhaling vatbaar. Gelukkig lusten we beiden wel veel andere groenten maar spruiten staat niet op dat lijstje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Deeskuh88:

Ik heb geen officiële courgetini gemaakt, maar gewoon een courgette in hele fijne reepjes gesneden en daar pasta saus bij gedaan. En ook wel een lasagne gemaakt met courgette plakjes ipv lasagnebladen. Het zijn prima groente gerechten, maar het is totaal niet te vergelijken met de echte pasta gerechten. Het is gewoon een compleet andere textuur (veel zachter en vochtiger) en smaak. 

Ik hou niet van bloemkool, dus bloemkoolrijst of bloemkool-pizzabodem ga ik niet proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Boefje:

Over goor gesproken.. voor het eerst in mijn leven kreeg ik vanavond spruitjes voorgeschoteld. We aten bij mijn schoonmoeder. Voor mijn stiefdochter ook voor het eerst dus we moesten er samen doorheen. Haha. Niet voor herhaling vatbaar. Gelukkig lusten we beiden wel veel andere groenten maar spruiten staat niet op dat lijstje.

Spruitjes? Heerlijk! Gewoon puur met een beetje boter al heerlijk, maar met satésaus of geraspte kaas niet te versmaden!

Ik moet zeggen dat er eigenlijk niet veel is wat ik niet lust.

Zolang ik maar geen vlees hoef te eten! Daar griezelde ik als kind al van.

Vanavond eten wij nasi (vegetarisch). Gisteren heeft mijn man een grote pan snert/erwtensoep gemaakt. Uiteraard zonder vlees.
Omdat hij zelf wel vlees eet, voegt hij na het opscheppen worst toe in zijn soepkom. Van snert eten wij altijd 2 dagen, dus morgen ook weer snert. Lekker!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei happy211:

Ik heb geen officiële courgetini gemaakt, maar gewoon een courgette in hele fijne reepjes gesneden en daar pasta saus bij gedaan. En ook wel een lasagne gemaakt met courgette plakjes ipv lasagnebladen. Het zijn prima groente gerechten, maar het is totaal niet te vergelijken met de echte pasta gerechten. Het is gewoon een compleet andere textuur (veel zachter en vochtiger) en smaak. 

Ik hou niet van bloemkool, dus bloemkoolrijst of bloemkool-pizzabodem ga ik niet proberen.

Ik vind de bloemkoolpizzabodem juist superlekker 😄 De bloemkoolrijst was ik niet zo'n fan van, terwijl ik bloemkool weer heel erg lekker vind. Als ik zelf pizza maak, ga ik ook altijd voor een groentepizza: De bloemkoolbodem en dan bloemkool en broccoli erop. 

Courgetini hoeft voor mij ook echt niet vergelijkbaar te zijn met echte spaghetti, of als lasagnebladen met echte lasagne. Dan kies ik wel voor de echte pasta. Het gaat mij erom dat het lekker is, zodat er weer iets is voor ons om mee af te wisselen. Misschien dat ik het na jouw woorden toch wel ga proberen 🙂 Als ik over mijn bloemkoolrijstdrama heen ben 😄

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Bammyflurry:

Spruitjes? Heerlijk! Gewoon puur met een beetje boter al heerlijk, maar met satésaus of geraspte kaas niet te versmaden!

Ik moet zeggen dat er eigenlijk niet veel is wat ik niet lust.

Zolang ik maar geen vlees hoef te eten! Daar griezelde ik als kind al van.

Vanavond eten wij nasi (vegetarisch). Gisteren heeft mijn man een grote pan snert/erwtensoep gemaakt. Uiteraard zonder vlees.
Omdat hij zelf wel vlees eet, voegt hij na het opscheppen worst toe in zijn soepkom. Van snert eten wij altijd 2 dagen, dus morgen ook weer snert. Lekker!

Nee vlees was ik als kind al niet dol op en werd ik tot huilens toe gedwongen het te eten. Maar dat gaf mijn moeder al snel op. Sinds mijn 15e officieel nouja pescotariër. Ik eet nog wel soms wat vis. Maar ook niet veel soorten en echt weinig. Vanavond eten we pasta geroerbakken in bak en braad met stukjes paprika, gourgette en komkommer waarvan de zaadjes zijn verwijderd ivm vocht. Knoflook zout peper. Na afloop geraspte kaas er door heen. Lekker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-12-2020 at 20:33 zei Deeskuh88:

Courgettini bevat nogal wat vocht. Mijn groente/tomatensaus (semi-bolognaise) voor bij de courgettini werd daardoor nogal waterig en probeerde van mijn bord te ontsnappen...

Link naar bericht
Deel via andere websites