Spring naar bijdragen

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

• Reacties 1,3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vriend zegt smaak, maar hé, dit is allemaal niet mijn idee hè. Ik ga niet buiten staan pannenkoeken bakken. 😂

Blijkbaar mocht ik alleen maar noedels.. De kat is er vandoor gegaan met m'n stuk vlees 🤨

Mannen en BBQ of bladblazers....het blijft me verbazen dat ook/juist mannen die niks met koken of tuinieren hebben, meteen vooraan staan om vlees te verbranden of allerlei kleine beestjes met de blade

48 minuten geleden zei Ripley:

Vanavond hier spruitjes gebakken in spekvet van bacon (extra zilte smaak krijgt het daarvan) met satesaus, de bacon en aardappels.

Een stomme vraag maar kennen ze in Canada ook satesaus? (jij woont toch in Canada of ben ik in de war met iemand anders?)

In Amerika zie je dit volgens mij nergens. (hoewel ik wel ooit een salade zag met peanut dressing, dat kennen ze dan weer wel)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Newby1981:

Een stomme vraag maar kennen ze in Canada ook satesaus? (jij woont toch in Canada of ben ik in de war met iemand anders?)

In Amerika zie je dit volgens mij nergens. (hoewel ik wel ooit een salade zag met peanut dressing, dat kennen ze dan weer wel)

Nee, dat kennen ze hier niet. Ik woon in Canada inderdaad.

Ik ga zelf satesaus maken (al was een recept vinden ook een uitdaging, alle recepten gebruiken ketjap maar ook dat hebben ze hier niet).

Je ziet hier wel iets van satey sauce voorbijkomen af en toe, maar dat is echt heel ander spul.

Ook bij de afhaal Chinees hebben ze hier geen satesaus.

bewerkt door Ripley
Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Newby1981:

Ik ben gek op satesaus dus dat zou ik enorm missen als ik in Amerika of Canada zou wonen. Dan zou ik het van ellende ook zelf maken. Maar aan de andere kant mis ik ook veel dingen die we in Amerika altijd eten/drinken. 

Zoals wat?

Ik ben zelf niet echt groot fan van satesaus maar mijn man wel. Die eet het het liefst overal bij haha. Dus voorlopig even experimenteren met diverse soorten. En volgende keer vanuit NL even een lading satesaus meenemen (eerst douaneregels checken).

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Ripley:

Zoals wat?

Ik ben zelf niet echt groot fan van satesaus maar mijn man wel. Die eet het het liefst overal bij haha. Dus voorlopig even experimenteren met diverse soorten. En volgende keer vanuit NL even een lading satesaus meenemen (eerst douaneregels checken).

Starbucks, al die soorten muffins, Lindt ballen, koeken in de supermarkt, Ben&Jerry, Hagen-Dasz,  Outback Steakhouse, Applebee’s en ga zo maar door 😜

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Newby1981:

Starbucks, al die soorten muffins, Lindt ballen, koeken in de supermarkt, Ben&Jerry, Hagen-Dasz,  Outback Steakhouse, Applebee’s en ga zo maar door 😜

Maar Starbucks, Ben&Jerry, Hagen-Dasz heb je toch ook gewoon in NL?
Met de muffins en vooral donuts ben ik het wel absoluut eens!

Maar eerlijk is eerlijk, als je de chip-koeken in de supermarkt bedoelt dan zijn die echt vies haha. Veel te zout, dus ik maak ze eigenlijk altijd zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Ripley:

Maar Starbucks, Ben&Jerry, Hagen-Dasz heb je toch ook gewoon in NL?
Met de muffins en vooral donuts ben ik het wel absoluut eens!

Maar eerlijk is eerlijk, als je de chip-koeken in de supermarkt bedoelt dan zijn die echt vies haha. Veel te zout, dus ik maak ze eigenlijk altijd zelf.

Starbucks heb je inderdaad in NL maar niet waar ik woon en als je hier Pumpkin Spiced Latte besteld smaakt die echt serieus zoveel anders als in Amerika. Ben&Jerry en Hagen-Dasz heb je hier zeker ook maar niet zoveel smaken als in Amerika 😉

Ik bedoel voornamelijk koeken van een bepaald merk (iets met Farmers?) in een witte verpakking. Vooral de Salted Caramel, toffee, e.d. O ja, de maple achtige dingen mis ik ook. Ik mis gewoon Amerika haha. Maar goed, we dwalen een beetje af 🙂

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik at alleen omdat mijn man tentamen had, heb maar een pasta prutje gemaakt 🍝

23 uur geleden zei Ripley:

Zoals wat?

Is satesaus zo Nederlands dan? Het is toch Indonesisch? Kun je dat in Amerika en Canada niet ook kopen, evt bij een toko? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Evee:

Ik at alleen omdat mijn man tentamen had, heb maar een pasta prutje gemaakt 🍝

Is satesaus zo Nederlands dan? Het is toch Indonesisch? Kun je dat in Amerika en Canada niet ook kopen, evt bij een toko? 

Blijkbaar... Het is hier echt nergens te vinden. 

Ze hebben als je goed zoekt wel iets wat ze satey sauce noemen, maar dat is meer een soort pinda-olie-dip.

Link naar bericht
Deel via andere websites