Spring naar bijdragen
Evee

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

Ik was die droge aardappelen van vroeger al bijna vergeten... Mijn ouders eten ze zelfs trouwens volgens mij ook niet meer.

Vandaag had ik ratatouille van restjes uit de groentelade en tomaten uit eigen tuin! 🍅  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden vroeger ook vrijwel dagelijks aardappelen-groente-vlees. Dat vermijd ik nu ook zo vaak mogelijk 😅 We hadden vanavond noodles met een chilisausje en groentetrio. Gisteren McDonald's (ja, heel slecht, maar goed. Direct na het werk weer eens naar het ziekenhuis in Eindhoven, dus ja, je moet dan toch iets...). Morgen weet ik nog niet. Ik denk een stamppot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mn man heeft tentamens vanavond dus eet niet mee. Ik ga dus een lekkere vegan quiche maken voor mijzelf. Hij houd daar namelijk niet van, en ik vind het af en toe wel een keer lekker 🙂 De helft kan dan mooi de vriezer in voor een volgende keer dat ik alleen eet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Evee:

Mn man heeft tentamens vanavond dus eet niet mee. Ik ga dus een lekkere vegan quiche maken voor mijzelf. Hij houd daar namelijk niet van, en ik vind het af en toe wel een keer lekker 🙂 De helft kan dan mooi de vriezer in voor een volgende keer dat ik alleen eet. 

Ik wil het recept!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik wil het recept!

Het is eigenlijk een standaard niet-vegan recept, alleen dan met wat ingrediënten vervangen. In de bodem stop ik water & een plantaardige boter of kokosolie, ipv ei en roomboter. De vulling is net waar ik zin in heb en wat er in de koelkast ligt. De saus voor de vulling maak ik van een simpele mix van plantaardige melk (amandelmelk) en tofu (normaal is het room + ei), en dat met de staafmixer pureren.  🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb enorm veel zin in friet van de snackbar maar zo slecht... Moet er wel bij zeggen dat wij echt bijna nooit friet eten hoor, zowel niet van de snackbar als zelf gebakken (we hebben niet eens een frietpan) dus als we friet eten voelt het echt als een traktatie :-)

En als ik toch voor de gezonde tour gaat worden het rode bietjes en een vegetarische schijf (denk ik)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn vooral van de AH recepten 😊

@Evee: Misschien ter inspiratie > ik vond vorige week van de Allerhande 'stamppotje rode biet met geitenkaas en notentopping' erg lekker en de 'varkenshaas met gevulde ravioli, paddenstoelen en peultjes' (alleen hadden we een vegaworst, Huisman moet er iets bij hebben maar de pasta had geen vlees(vervanger) nodig)

Vanavond hier kipwraps met honing mostersaus. Ook allerhande... #nospon 😆

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is uiteindelijk een rijst-prutje geworden 😂 Rijst, met restjes groenten uit koelkast en uit de vriezer, gebakken banaan (die ook overrijp waren), pinda's, zoetzure saus die nog in de kast stond, vegetarische kroepoek (best lekker trouwens, van conimex!).  Het was goed te eten, maar zal vast nooit het menu van een restaurant halen 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij ons is het steevast maandag pasta of iets dergelijks (knorr wereldgerechten) dinsdag en woensdag meestal aardappels groenten en vlees, donderdag pizza (dan is mijn broer namelijk laat thuis. Dus dan kiest iedereen gwn zelf hoelaat ze eten) vrijdag is patatdag, en zaterdag en zondag kan van alles

Maarja behalve donderdag en vrijdag staat niks vast. (althans dat beweert mijn moeder, maar heel toevallig is het toch elke week hetzelfde) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Bij ons is het steevast maandag pasta of iets dergelijks (knorr wereldgerechten) dinsdag en woensdag meestal aardappels groenten en vlees, donderdag pizza (dan is mijn broer namelijk laat thuis. Dus dan kiest iedereen gwn zelf hoelaat ze eten) vrijdag is patatdag, en zaterdag en zondag kan van alles

Maarja behalve donderdag en vrijdag staat niks vast. (althans dat beweert mijn moeder, maar heel toevallig is het toch elke week hetzelfde) 

Dat herinner ik me nog van vroeger. Nu ik zelf moet koken is het vaak een kwestie van een grote pan klaarmaken zodat ik de volgende 3 dagen niet hoef te koken 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Floppyears:

Dat herinner ik me nog van vroeger. Nu ik zelf moet koken is het vaak een kwestie van een grote pan klaarmaken zodat ik de volgende 3 dagen niet hoef te koken 😂

Als ik later moet koken dan word het lekker veel pasta etc. Ik ben redelijk creatief, en houd absoluut niet van Hollandse pot

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vroeger thuis was het ook elke week hetzelfde menu. Maandag, dinsdag, donderdag aardappels, groenten, vlees. Woensdag en vrijdag pasta, nasi of bami (soms Chinese mie of een wereldgerecht met rijst). Zaterdag frietjes. Zondag variabel: Lasagne, een ander ovengerecht, Chinees, uit eten, in de zomer soms bbq... Net waar we zin in hadden. Daar ben ik helemaal vanaf gestapt, dus nu eten we dagelijks wat we op dat moment willen. En in de winter is dat heel vaak stamppot 😍 Dus we eten echt niet altijd ongezond 😛

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik houd ook echt niet van vaste dagen. Gewoon eten waar ik zin in heb maar we plannen meestal wel drie a vier dagen vooruit want ik haat supermarkten en we bestellen dus bij Picnic. Vanavond ga ik kipkerrie met rijst maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaa dat vaste dagen, vaste maaltijden deed mijn moeder ook, haha.

Toen wij echt klein waren kregen wij groenten van de moestuin van mijn opa, dus dan at je vaak veel hetzelfde wat op dat moment in het seizoen was.

Later, toen mijn opa te slecht werd voor de moestuin, werd het inderdaad een vaste dag, vaste maaltijd. En dan ook echt elke week bijna precies hetzelfde. Bijv. maandag kip met boontjes en gekookte aardappel, dinsdag schnitsel met (witlof)salade en gekookte aardappel, woensdag nasi, donderdag slavinken met worteltjes en gekookte aardappelen... enz. Ik at echt zoo weinig toen ik nog bij mijn ouders woonde. Ik vond het eten totaal niet lekker, geen smaak. Ik hou totaal niet van die traditionele hollandse pot, mijn moeder kruid ook nauwelijks iets en kookt naar mijn idee alles zo lang dat er ook geen smaak meer in zit. 

Ik plan meestal ook wel een halve week / een week vooruit. Op vrijdag gaan we meestal boodschappen doen bij de AH, en op woensdag worden de boodschappen van de grote verleiding (bio-winkel) bezorgd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond stamppot (verse) snijbonen (dus niet die zoute). Vind het trouwens allebei heerlijk.
Wij koken vaak voor 2 dagen, dan eten we de volgende dag hetzelfde of nog een dag later.
Vrijdag uit eten geweest bij een tapas restaurant. Was echt heerlijk, ik had de volgende dag nog steeds een vol gevoel...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja wat ga ik eten vandaag, goede vraag... Op een of andere manier hebben mijn ouders 4 verschillende blikken soep gekocht waarvan ik er niet een lust 😂

Denk dat het een Mexicaanse tortilla gaat worden. 👍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites