Spring naar bijdragen
Evee

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

Plannen jullie de boodschappen / maaltijden vooruit? En zo ja, altijd al, of pas sinds het corona virus?

Ik doe al heel lang eens per week boodschappen, dus voor ons is er niet zo veel veranderd. Behalve dat ik nu alles laat bezorgen. Eerst werden alleen de biologische boodschappen bezorgd en ging ik eens per week naar de AH. We wonen in vrij dorps gebied, waar je eigenlijk ook nauwelijks opties had voor bezorging van boodschappen tot dit jaar. Jumbo begon in januari met bezorgen hier. En als ik zie hoe vaak ze nu rond rijden, is dat een goede zet geweest. 

Er is bij ons op het dorp ook een Spar, daar zit ook het postpunt waar de bunnybunch pakjes verzonden worden.  Een enkele keer koop ik daar nog wel eens een lekker broodje voor de lunch of een vergeten/niet leverbaar product.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, altijd al. In Nederland woonde ik in een gat dus even snel boodschappen halen was geen optie. Daar deed ik ook altijd al eens per week boodschappen. Daarnaast heb ik altijd veel voorraad in de vriezer en houdbare producten als pasta, rijst, pesto en tomatenblokjes. Hier in Canada heb ik nu de winkel nog om de hoek, maar ik doe nog steeds hooguit 2x per week boodschappen. Alleen plan ik het nu niet per see meer, het ligt er vooral aan wanneer er wat waar in de aandieding is.

In de toekomst komen we wel weer veeeeeer van de bewoonde wereld dus dan is plannen wel weer een must. Al hebben we tegen die tijd ook wel bijna alles uit eigen tuin (incl vlees).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee ik kan heel slecht plannen. Ik hou dan altijd iets over wat dan weg moet. Ik doe normaal 2x per week boodschappen bij AH, dat doe ik nu nog. Alleen in mijn lunchpauze even naar beneden naar de jumbo, dat gaat nu niet. Ik laat mijn zware boodschappen bezorgen door picnic, de rest haal ik liever zelf. 

Ik plan wel iets meer doordat ik nu een groente-en fruit box haal bij de Lidl. Dan heb ik uiteraard meer in huis  maar ik moet ook meer nadenken wat ik ermee ga doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn moeder deed toen ze nog werkte 1x in de week boodschappen. Nu 2x in de week, simpelweg omdat dan haar tassen minder zwaar zijn. Maandag haalt ze tot en met donderdag en vrijdag tot en met zondag. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik plan meestal 1x per week boodschappen, maar ga nog een 2e keer voor verse dingen. Hoewel nu met corona mijn moeder gaat 😬

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond quiche poging 2. Gisteren had ik blijkbaar het verkeerde bladerdeeg meegenomen (voor pasteitjes, beetje klein).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een verschrikking om een week vooruit te plannen. Eerst ging ik iedere dag om boodschappen (de supermarkt is vlakbij), maar sinds corona ga ik twee keer per week, dat is voor mij nog te behappen. Pas geprobeerd hoe het bevalt om boodschappen te laten bezorgen, maar dan moet ik dus weer veel te ver vooruit plannen naar mijn zin. Plus dat de laatste keer de bestelde rijst niet leverbaar was en ik dus alsnog zelf naar de supermarkt moest. Ik blijf wel gewoon twee keer per week zelf naar de supermarkt gaan.

bewerkt door Okki

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind één keer per week boodschappen doen ook niks. Ik weet namelijk niet waar ik over een paar dagen trek in heb. Meestal is dat iets wat ik dan net niet in huis heb. 🙄 bovendien vergeet ik meestal weer iets kleins ofzo en dan kan ik dus alsnog terug. Ik ben sinds coronatijd wel voor een paar dagen vooruit gaan plannen, zodat ik wat minder vaak naar de winkel hoef te gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was er nieuwsgierig naar omdat mijn man ook echt niet 1x per week boodschappen kan doen, die is ook verschrikkelijk in plannen van maaltijden.

Mijn oma zei tijdens ons laatste videobel gesprek dat het allemaal weer terug gaat naar vroeger, met de boodschappen bezorgingen 😉 Toen kwam de SRV-wagen langs de deur je boodschappen bezorgen.  Ze heeft nog gelijk ook 😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Okki:

Ik vind het een verschrikking om een week vooruit te plannen. Eerst ging ik iedere dag om boodschappen (de supermarkt is vlakbij), maar sinds corona ga ik twee keer per week, dat is voor mij nog te behappen. Pas geprobeerd hoe het bevalt om boodschappen te laten bezorgen, maar dan moet ik dus weer veel te ver vooruit plannen naar mijn zin. Plus dat de laatste keer de bestelde rijst niet leverbaar was en ik dus alsnog zelf naar de supermarkt moest. Ik blijf wel gewoon twee keer per week zelf naar de supermarkt gaan.

Dit vind ik ook wel een nadeel, ze melden gewoon dat iets niet op voorraad is en klaar, geen opties om een alternatief te kiezen of zo. Bedoel rijst van een ander merk was vast wel leverbaar en ook prima geweest... En een tijdje terug had ik fruithapjes voor Mars besteld, Mars eet alleen appel. Hadden ze bedacht dat ze in plaats van 20 potjes appel ook wel 10 potjes appel en 10 potjes peer konden doen. Helaas denkt mijn konijn dat peer vergif bevat dus daar was ik erg blij mee, not. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad jammer dat je meestal of melding krijgt "het is er niet". Of ongevraagd een alternatief krijgt wat het net niet is. Ze zouden eigenlijk een tijdvak moeten hebben waarin je zelf een alternatief kan selecteren voor niet leverbare producten. 

Ik had een vegan tomatensoep besteld een tijdje terug, die was er niet, toen kreeg ik een tomatensoep variant met soepballen er in als alternatief... juist. Nou eet mijn man dat wel op, maar toch niet helemaal wat je wil. En wij hebben het voordeel van de spar op het dorp waar je iets wat niet leverbaar was dan nog wel mee kan pakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dollie:

Dit vind ik ook wel een nadeel, ze melden gewoon dat iets niet op voorraad is en klaar, geen opties om een alternatief te kiezen of zo. Bedoel rijst van een ander merk was vast wel leverbaar en ook prima geweest... En een tijdje terug had ik fruithapjes voor Mars besteld, Mars eet alleen appel. Hadden ze bedacht dat ze in plaats van 20 potjes appel ook wel 10 potjes appel en 10 potjes peer konden doen. Helaas denkt mijn konijn dat peer vergif bevat dus daar was ik erg blij mee, not. 

Inderdaad, als je dan nog de kans krijgt om een alternatief toe te voegen is het geen probleem. En als ze dan zelf een alternatief toevoegen is ook niet praktisch inderdaad, net als bij @Evee met de tomatensoep.

bewerkt door Okki

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Het is inderdaad jammer dat je meestal of melding krijgt "het is er niet". Of ongevraagd een alternatief krijgt wat het net niet is. Ze zouden eigenlijk een tijdvak moeten hebben waarin je zelf een alternatief kan selecteren voor niet leverbare producten. 

Ik had een vegan tomatensoep besteld een tijdje terug, die was er niet, toen kreeg ik een tomatensoep variant met soepballen er in als alternatief... juist. Nou eet mijn man dat wel op, maar toch niet helemaal wat je wil. En wij hebben het voordeel van de spar op het dorp waar je iets wat niet leverbaar was dan nog wel mee kan pakken.

Nou inderdaad, als je speciaal iets vegetarisch hebt uitgezocht, wil je niet iets met vlees erin als alternatief. Ik kan niet tegen lactose, dus ik zou er ook niet blij van worden als er dan ongevraagd een alternatief mét lactose in het krat wordt gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij zijn inderdaad ook niet van het vooruit plannen, bovendien vinden we het ook altijd gezellig, even samen naar de supermarkt lopen, hebben we meteen wat extra beweging. Nu proberen we wel voor een paar dagen te plannen en dan pakken we de auto naar de XL, want het is anders ook niet te dragen. Maar de koelkast en voorraadkast puilen bij ons al uit als we voor drie dagen boodschappen doen. Waar laat je je groenten dan als je het voor een week doet?? Dat past hier echt niet hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Eefje:

Wij zijn inderdaad ook niet van het vooruit plannen, bovendien vinden we het ook altijd gezellig, even samen naar de supermarkt lopen, hebben we meteen wat extra beweging. Nu proberen we wel voor een paar dagen te plannen en dan pakken we de auto naar de XL, want het is anders ook niet te dragen. Maar de koelkast en voorraadkast puilen bij ons al uit als we voor drie dagen boodschappen doen. Waar laat je je groenten dan als je het voor een week doet?? Dat past hier echt niet hoor!

Dat is een heel herkenbaar probleem haha. Plus al onze bananen en overig fruit, waar laat je het? Ik denk dat wij per week 50 bananen eten, dat is wel iets meer dan een fruitschaaltje vol als je voor een hele week haalt haha...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

50 bananen?! 😂 Uit hoeveel mensen bestaat jouw huishouden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha dat is wel heel erg veel! Ik vind ons al grootverbruikers, met zijn tweeën ieder een banaan per dag zijn er ook al 14 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Evee:

50 bananen?! 😂 Uit hoeveel mensen bestaat jouw huishouden?

Haha wij zijn met zijn tweeën, allebei 3 tot 5 bananen per dag dus dat is gemiddeld toch wel 50 per week 🙈. Voor ons is dat volkomen normaal maar ik kom er steeds meer achter dat dat voor de meeste mensen gestoord klinkt hahaha...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan ben je inmiddels toch wel radioactief? Geef je al licht in het donker? 🤣💡

image.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Evee:

Dan ben je inmiddels toch wel radioactief? Geef je al licht in het donker? 🤣💡

image.png

Hahaha geen lampen meer nodig in huis😂

Ik klink wel gevaarlijk zo, misschien moet ik voortaan roepen dat ik radioactief ben door mijn bananen consumptie, misschien houden ze dan 1,5 m afstand...😅

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iemand nog suggesties voor eten met buikpijn en misselijkheid? Ik heb gisteren iets gegeten waarvan ik wist dat ik buikpijn zou krijgen en nu heb ik dus ook daadwerkelijk al de hele dag buikpijn. Ja stom, maar prioriteiten hè?😅 Ik zoek dus iets wat ik vanavond kan eten zonder het erger te maken. Het liefst wel een warme maaltijd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Iemand nog suggesties voor eten met buikpijn en misselijkheid? Ik heb gisteren iets gegeten waarvan ik wist dat ik buikpijn zou krijgen en nu heb ik dus ook daadwerkelijk al de hele dag buikpijn. Ja stom, maar prioriteiten hè?😅 Ik zoek dus iets wat ik vanavond kan eten zonder het erger te maken. Het liefst wel een warme maaltijd.

Uhhh, iets waar je aan kan denken zonder nog meer misselijk te worden? Best moeilijk om daar een suggestie voor te geven haha... Ligt er ook een beetje aan waar je buikpijn van krijgt 😅. Een wrapje met (rauwe) groentes? Havermout met warm fruit (niet echt een warme maaltijd maar ik ga er altijd lekker op als ik misselijk ben)?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Herkenbaar! Begin eens met hele sterke verse gemberthee, dat kalmeert de boel bij mij altijd flink. En een warme maaltijd zou ik licht en vegan houden met veel groenten die niet al te lastig verteerbaar zijn. Curry is een goeie (niet een heel pittige natuurlijk) als je peulvruchten erin doet kies voor linzen, die veroorzaken de minste problemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meestal eet ik soep, soms met brood, als ik me niet lekker voel. Lekker warm, snel gemaakt en zitten veel groente in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit aan bij @happy211. Vooral groenten- of kippensoep doet het dan goed bij mij. 

Hier staat vanavond rode kool met gekookte aardappelen en een bal gehakt op het menu. Totaal geen trek in, ik ben geen fan van rode kool. Mijn moeder wel, dus ik moet er zo nu en dan aan geloven helaas. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites