Spring naar bijdragen
Evee

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

4 uur geleden zei Jamesthebunnybutler:

Geen receptje helaas (geen inspiratie), maar ik heb een pompoen liggen, dus ik ben benieuwd naar jouw pompoencurry recept 😁

Het is heel simpel hoor, het kruidenmengsel komt uit een potje (patak's mild curry paste van oa Albert Heijn). Snij de pompoen in blokjes en even aanbraden in een laagje olie, voeg daarna twee eetlepels currypasta en een pakje kokosmelk of kookroom toe, laat het 15 minuten sudderen tot de pompoen gaar is. Voor de liefhebber kun je nog een blikje linzen toevoegen. Lekker met rijst en/of naanbrood.

Dit recept is voor ong. 3 porties en een middelgrote pompoen of standaard flespompoen. 

bewerkt door happy211

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wraps met ijsbergsla, paprika, vega-shoarma en tomatensalsa. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pasta met gerookte zalm, cherrytomaten en paturain. Wegens tijdgebrek schuift de nasi die in de planning stond door naar morgen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren hebben we pasta-prutje op. Farfalle, champignons, uitje, paprika, courgette, tomatensaus, beetje pesto er in voor de smaak. Lekker hoor 😄 

Vanavond eten we een ovenschotel met prei.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Krijgen jullie met dit weer trouwens ook weer meer zin in winterkost zoals stamppot, stoofpeertjes enz? Ik wel! 

Oeh en pepernoten, heerlijk! Maar die mag ik nog niet kopen van mijzelf haha, want dan snoep ik te veel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuke discussie! Lekker veel inspiratie. Hier ook al zin in stoofpotjes, stampot, .... Hier staat vanavond zoete aardappel - prei stampot met gehaktbal en appelmoes. 😋 Kidsproof. 😏

bewerkt door BRAMF

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nasi. Niet helemaal zoals de bedoeling was. Ik wilde nasi maken om van een overschot aan sperciebonen af te komen, maar die was ik dus vergeten er in te doen. En de pittige notenmix was oud, dus dat heb ik vervangen door omeletreepjes en een schepje sambal. Maar het was toch lekker. Gelukkig maar, want ik heb nog een hele pan over.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb gisteren bij mijn ouders gegeten en vandaag een volledige driegangen-maaltijd aan restjes meegekregen: pompoensoep vooraf, dan hutspot met kibbeling en rijstepap toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook een halve pizza (morgen de andere helft).
Mijn man wil graag af en toe scaloppa ala gorgonzola. Dan kies ik voor de 'super vegetariana pizza', echt super vol met groente.

Vandaag lekker laten bezorgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag uitgebreid geluncht met een carpaccio salade en zoete aardappel frietjes. Ze hadden daar geen vega gerechten zonder lactose dus dacht ik: als ik dan toch vlees eet dan ga ik voor mijn favoriet!

Nu ben ik een tosti aan het bakken met pesto, tomaat en vegan kaas. Voor vanavond hebben we lekker een stukje carrotcake 😍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sperzieboontjes, of met rijst, of met aardappeltjes. Daar ben ik nog niet over uit 😄 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond (duurt nog heeeeel lang, net ontbijt achter de kiezen) heb ik quiche van tomaat en mozzarella op het menu staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pasta met restjes uit de koelkast en vriezer.

Op maandag eten we vaak restjes.  Meestal pasta of rijst met wat er nog is aan groente restjes en aangebroken potjes saus uit de koelkast. 

Op dinsdag laat ik meestal de boodschappen van de jumbo bezorgen, op woensdag komen de bio-winkel boodschappen. Dus dan is de weekvoorraad weer aangevuld. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites