Spring naar bijdragen
Evee

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

14 minuten geleden zei IreneM:

Albert heijn heeft nu ook vega frikandellen. 

Heb je die weleens gegeten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Mira11:

Heb je die weleens gegeten?

Nee helaas kan ik ze niet eten ­čśş(glutenintolerantie)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mira11:

Vanavond ga ik voor het eerst de vega frikandel van Mora proberen. Ben benieuwd. 

De vega kroketten zijn niet van echt te onderscheiden dus de verwachtingen zijn hoog.┬á­čÖé

Ben erg benieuwd hoe je die vind! Ik had laatst de nieuwe fishsticks en nuggets van quorn maar vond ze niet te eten.

Wij eten vanavond aardappels met spitskool en kaas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Francisca:

Ben erg benieuwd hoe je die vind! Ik had laatst de nieuwe fishsticks en nuggets van quorn maar vond ze niet te eten.

Wij eten vanavond aardappels met spitskool en kaas

So Fine So Fish is heel erg lekker. Smaakt echt naar vis. In nuggets zit heel veel verschil. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Mira11:

So Fine So Fish is heel erg lekker. Smaakt echt naar vis. In nuggets zit heel veel verschil. 

Ja voor mij hoeft het dus niet naar dier te smaken. Dat is juist een van de redenen dag ik┬ávegetari├źr ben geworden. Het moet voor mij juist niet de smaak en structuur hebben van vlees. Maar kan me voorstellen als iemand minder vlees wilt gaan eten dat het wel kan helpen als de vega producten lijken op vlees.

Ik vond die lange vingers en de nuggets van vroeger van quorn lekker maar die zijn helaas uit het assortiment. 

En wat ga je bij die frikandel eten dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Francisca:

Ja voor mij hoeft het dus niet naar dier te smaken. Dat is juist een van de redenen dag ik┬ávegetari├źr ben geworden. Het moet voor mij juist niet de smaak en structuur hebben van vlees.

Eens!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vlees vervanger hoeven voor mij niet naar dier te smaken. Ze moeten wel lekker zijn, niet te bewerkt of bom vol kcal en voldoende eiwitten . Die combinatie heb ik nog niet gevonden. Wat het nog meer complex maakt is dat ik geen soja mag. En het liefste wil ik ze dan vegan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vleesvervangers zijn juist niet gemaakt voor vegetari├źrs, maar voor mensen die wel vlees eten, vandaar dat men het laat lijken op vlees in smaak, structuur en uiterlijk. Dat maakt de drempel ietsjes lager om een maaltijd zonder vlees te maken en eten. Zelfs de namen moeten lijken op vleesprodukten. Dat helpt om steeds meer mensen te verleiden minder vlees te (proberen te)┬áeten.┬á┬áDat mensen die helemaal geen vlees eten ook de vleesvervangers kopen, is "bijvangst". Maar als over een poos de weerstand tegen (ongezond veel) vlees eten groter wordt dan kan dit langzaam veranderen. Dan krijg je straks hamburgers in de vorm, smaak en textuur van een struikje broccoli of zo.┬á­čĄú┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het heerlijk dat ik┬ámijn kroketje, schnitzel, rookworst en andere dingen weer vegetarisch kan eten. Ik vind vlees erg lekker en het maakt het voor mij veel makkelijker om vegetari├źr te zijn. Ik eet vega voor de dieren, de natuur en voor het klimaat.┬á

Toen ik er mee begon was er echt niet veel op de markt qua vleesvervangers. Ik geniet nu volop van al het lekkers. 

Ik vind het heel fijn dat andere mensen nu makkelijker vegetari├źr kunnen worden of minder vlees gaan eten.┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Mira11:

Ik vind het heerlijk dat ik┬ámijn kroketje, schnitzel, rookworst en andere dingen weer vegetarisch kan eten. Ik vind vlees erg lekker en het maakt het voor mij veel makkelijker om vegetari├źr te zijn. Ik eet vega voor de dieren, de natuur en voor het klimaat.┬á

Toen ik er mee begon was er echt niet veel op de markt qua vleesvervangers. Ik geniet nu volop van al het lekkers. 

Ik vind het heel fijn dat andere mensen nu makkelijker vegetari├źr kunnen worden of minder vlees gaan eten.┬á

Helemaal mee eens! Ik ken heel veel vegetari├źrs en veganisten die super blij zijn met de vervangers. Het is ook gemakkelijker om aan je eiwitten te komen. De meeste mensen eten inderdaad niet vega of vegan omdat ze vlees niet lekker vinden, maar vanwege milieu en dierenleed. Het ├ę├ęn is niet beter dan het ander vind ik, al sijpelt er soms wat morele superioriteit door die ik niet terecht vind. Ken ook veel vegetari├źrs die staan te springen om kweekvlees.┬á

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben dus ook zo'n vegetari├źr die dol is op vlees en bepaalde producten ben ik dan ook echt heel blij mee┬á­čśä┬ákweekvlees lijkt me dan wel weer heel vreemd, ik weet niet of ik dat zou eten al is het niet rationeel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh jawel ik zou dat zeker eten! Enige is dat er toch nog een klein beetje dier voor nodig is, in de vorm van stamcellen dacht ik. Maar zolang je nog eieren en kaas eet is is dat te verwaarlozen. Ik snap de weerstand niet goed, zeker niet van vleeseters. Het kan niet schoner dan in een lab! En dan wel van die chemische frisdranken drinken etc. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik heb denk ik geen principi├źle bezwaren (niet extreem in verdiept maar wel eens een nieuwsbericht gelezen natuurlijk) maar het idee om weer echt vlees te eten staat me tegen om de ├ę├ęn of andere reden.┬á

Van vleeseters snap ik het ook niet, alsof het vlees wat ze nu eten niet ook gewoon gemanipuleerd is met antibiotica, hormonen, vaccins etc. En ik neem aan dat het verwerken van kweekvlees ook totaal anders gaat. Al die stadia (boerderij, vervoer, slachter, verwerking) waarin er 'iets' met je vlees kan gebeuren nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind vlees ook vaak lekker hoor, begrijp me niet verkeerd. En snap dat het voor veel mensen ook geel goed werkt. Ik weet het van veel niet, omdat bijna overal soja in zit.

Ik bedoel meer dat ik liever heb dat de smaak en structuur lekker is dan dat het ergens op moet lijken en vervolgens niet te eten is. 

Kweekvlees sta ik dubbel in. T idee is raar en jammer dat er nog steeds dier(oa bloed volgens mij) voor nodig is al zal het dieren leed wel afnemen qua vlees industrie.┬á Maar eigenlijk is t ideaal. Geen afval vlees meer, altijd constante kwaliteit, je produceerd wat je wil hebben, Hygi├źnische omstandigheden. Ook denk ik dat het minder belastend is dan de huidige vlees industrie voor het millieu

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja minder belastend is het sowieso, de veestapel kan bijna weg dan, op een paar dieren na waar stamcellen van moeten worden afgenomen, maar dat kan meerdere malen van hetzelfde dier en daar kunnen ze dan veel vlees van kweken.

@Dollie ja dat snap ik wel, dat het niet heel fijn voelt om weer vlees te eten. Ik merk bij mezelf dat ik er steeds meer moeite mee krijg als ik het wel een keertje eet. Nu had mijn moeder laatst zo'n mooi vleespakket van runderen die hier vrij in de polder rondlopen. Ze worden geschoten als het er teveel zijn, dus geen levend transport elkende. Daar had ik geen moeite mee. Alleen bleek nu dat er teveel dioxine in dat vlees zat door vervuild slib in de Waal. Word je toch niet goed van joh, wat een smeerboel overal.

bewerkt door Eefje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tussen de middag had ik  tamdorikip met paprika en ijsbergsla in een wrap en vanavond hadden we magioni pizza. Ik de geitenkaas pompoen. Mijn vriend de peperoni.

Morgen eet ik tussendemiddag boerenkool stamppot en savonds gaan we uit eten. We zijn dan 20 maanden samen­čą░

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden gisteren de supermarkt geplunderd en een lekkere hapjesavond gedaan. Wat sushi, tapas, broodjes met smeersels, kaashapjes uit de oven en een wijntje erbij. Vandaag maar flink sporten ter compensatie ­čśů.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik at gisteren naanbroodpizza met gegrilde aubergine en paprika. Echt heel makkelijk en zoooooo lekker! Echt de ontdekking voor mij van het jaar. Vandaag eet ik gewoon een standaard pasta.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog veel groente over van de groente&fruitbox van de Lidl. Dus ik kan daar twee kanten mee op: in de wok en op de bakplaat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites