Spring naar bijdragen
Evee

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

Klinkt goed. Mijn basisregel is sushirijst, zalm, edamame, avocado, mango, surimi, pistachenoten en sojasaus.

Eet smakelijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

M'n man zit in een hotel vannacht, dus ik heb restjes uit de vriezer gehaald. Ik denk dat ik gnocci eet met een stukje aardappeltortilla.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Francisca:

Hoeveel mensen zijn hier eigenlijk vegatarisch of veganistisch?

Wij hadden frietjes met witlofsalade

Relatief veel. Ik denk dat dierenliefhebbers zich gemiddeld bewuster zijn van de gevolgen van vlees eten dan de gemiddelde consument. Er is zelfs een apart topic over: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de vega(n) berichten verder verplaatst naar het topic over dat onderwerp. Dit topic gaat over "wat eet je vanavond?"

Wij eten spruitjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren heel traditioneel avg. Vega zigeunerschnitzel met aardappeltjes uit de oven en spinazie a la crème alpro

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier vandaag maaltijdsalade, kant en klaar. Ik zit in een hotel nog tot zaterdag en moet dus een beetje creatief zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei MichelleloveElmo:

Straks roti met zelf gemaakte kip masala curry en vanavond venkelpasta opwarmen die we van de week gemaakt hebben

Wat zit er in je venkel pasta? 

Venkel is zo een groentesoort waar ik nooit van weet wat ik er mee moet. Ik heb al wel eens soep, geroosterd uit de oven en een ovenschotel geprobeerd er mee, maar ik vind het niet echt een succes. De meeste recepten die ik tegen kom met venkel hebben ook zuivel / kaas er in zitten. Maar misschien houden we gewoon niet zo van de smaak van venkel, dat kan natuurlijk ook 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Venkel is echt lekker 🥰 net of je drop eet als avondeten 😂 ik rooster het zelf altijd in de oven  met courgette, ui, knoflook en wat kruiden. Ik vind het trouwens lekkerder om het eerst even te koken, zodat het iets zachter nog is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik bak een grote ui met kip gehakt, twee venkelknollen er bij, in dien gewenst rode peper en kruiden( wij gebruiken nu nog kruiden mix, maar wil kijken of ik t niet zelf kan mengen, .koriander, paprika, peper, gember, foelie, kurkuma, fenegriek, SELDERIJzaad, komijn, kardemom, chilies) Dan als dat beetje aangebakken is (rode) paprika er bij. 400 gram verse spinazie er beetje bij beetje door heen roeren. Wij vinden het fijn om het eerst nog grof door te snijden dat de spinazie iets fijner is. Als de spinazie er allemaal bij zit en geslonken is de al gare fusilli (al dan niet van linzen of kikkererwten) er bij en wat creme fraise. Indien gewenst kaas, maar dat doen wij ook vaak niet.

Ik vind venkel ook vaak moeilijk, maar wel lekker. Wij aten het thuis nooit dus is voor mij ook lastig. Dit hebben wij via hello fresh geprobeerd toen we een gratis box konden proberen. De boxen vinden we alleen qua portie te weinig en eigenlijk te duur, zeker als je dus nog veel groenten enz moet gaan toevoegen om de portie groot genoeg te maken.

Er zit dus wel crème fraise in maar daar heb je ook een vegan variant van tegenwoordig. De kip kan je natuurlijk ook vervangen voor iets anders of weglaten. Zeker als je linzen of kikkererwten pasta lekker vind. Ik vind dat niet altijd lekker, maar hierdoor heen prima

bewerkt door MichelleloveElmo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind venkel lekker in een salade met komkommer en zalm. 

Gisteren hadden we tuna melt wraps

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Hoe maak je die? Klinkt als lekker en niet zoveel werk

Ja is ook! een blikje tonijn op water en dat met wat sambal, uitjes, courgette en tomaat in de pan. Met peterselie en bieslook is nog wat lekkerder. Je kunt er allerhande groente in kleine stukjes in doen die je lekker vindt, of alleen ui, peterselie, bieslook en sambal, dat is het lekkerste, maar ik wil het liefst meteen ook wat groenten binnenkrijgen. Dan een wrap warm maken in de magnetron, tonijn etc er in, kaas er overheen, beetje dicht zien te krijgen en in het tosti ijzer nog even grillen tot de kaas gesmolten is. Het is bij mij altijd zo'n restjesmaaltje, of als ik binnen tien minuten toch een hartig maaltje binnen wil hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag een pokebowl, en morgen iets met courgette, want er zaten er 2 in mijn groente- en fruitbox. Er zat trouwens ook een kiwano in. Gemeen spul is dat, die haartjes kruipen onder je huid. Heeft iemand de gouden tip hoe ik die beet kan pakken om te eten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond ga ik voor het eerst de vega frikandel van Mora proberen. Ben benieuwd. 

De vega kroketten zijn niet van echt te onderscheiden dus de verwachtingen zijn hoog. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mira11:

Vanavond ga ik voor het eerst de vega frikandel van Mora proberen. Ben benieuwd. 

De vega kroketten zijn niet van echt te onderscheiden dus de verwachtingen zijn hoog. 🙂

Als die niet lekker is kun je altijd kiezen voor de bratwurst van de vegetarische slager, die smaakt naar frikandellen vind ik!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites