Spring naar bijdragen
Evee

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

Op 17-3-2019 at 15:19 zei Marjoleink:

Ik lees dat de kip saté vers gemaakt is, en de nasi uit de vriezer komt.

Ja dit dus haha.

Vandaag macaroni cabonara gemaakt maar vond ik niet voor herhaling vatbaar. Beetje weeiig sausje was het.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij eten vanavond gekookte wortel, gebakken aardappeltjes en voor mij een vegan schnitsel erbij ( die vond ik bij de AH, van het eigen merk, ga het eens een keer proberen) en voor mijn man een paar vissticks. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe vandaag lekker lui, wraps met een kant-en-klaar zak met bonen, linzen etc. 

Als ik een fanatieke bui heb snij ik er wellicht nog een paprika doorheen.

Het aanbod aan makkelijke vega dingen is best beperkt, maar die zakken zijn imo een top uitvinding 😛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Groente lasagne, met lekker veel verschillende groenten! We maken altijd 2 schalen; eentje met gewoon gehakt en eentje met vegetarisch gehakt. Mijn man eet wel vlees en ik niet. We doen altijd 2 dagen met de 2 ovenschotels, dus lekker gemakkelijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij de borrel een pesto bloem brood, als hoofdgerecht hoop ik biologische varkenshaasjes te vinden, met een soort combi van aardappel en knolselderij in roomsaus en gratin en dan wat bloemkool en broccoli er bij. Als toetje neemt zijn moeder ijs mee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij eten vanavond een super simpel vegan broodje hamburger. Met de verse plantaardige burgers van AH, daar kan echt niets tegen op. Ruikt en smaakt naar vlees. Lekker met ketchup, rode ui, blaadje sla en een plakje vegan kaas van Wilmersburger 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga vanavond 1 van m'n lievelings maaltijden maken: Oosterse wraps. Zo simpel als het maar zijn kan. Gewoon wat Chinese roerbakgroenten bakken, sausmix erdoor, vulling in de wraps doen, heeeel veel kaas erover en dan in de oven. Blijft 1 van onze favorieten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oo dat klinkt wel lekker Jumper! Ik had vorig jaar voor de eerste keer in mijn leven asperges in een restaurant, vond ze prima te doen (eet ook graag witlof).

Ik probeer vandaag penne pesto. Met spinazie, kip, tomaat en dus pesto. Ik heb het nog nooit gegeten en nooit gemaakt dus het wordt spannend haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo, lang geleden dat iemand gemeld heeft wat er op het menu stond 😉 Hier staat er vanavond een éénpersoons pastagerechtje op het menu, aangezien mijn man tegenwoordig een deeltijdstudie doet, en op maandag les heeft. Pasta met paprika, courgette, ui, olijfjes, groene pesto en edelgistvlokken staat er voor mij op het menu. Dat laatste is een kaasalternatief, smaakt naar Parmezaanse kaas. Een snel en simpel gerechtje, maar toch gezond. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb door de week amper tijd om te koken, met mijn baan en het huiswerk van mijn zoon, die daar flink begeleiding bij nodig heeft. Omdat onze allergieën niet op elkaar afgestemd zijn, kunnen wij bijna nooit hetzelfde eten. Dus ik kook op zondag voor de vriezer, en vandaag heb ik voor hem vers gekookt, en voor mij een zak roerbakmie ontdooit en opgewarmd. Niet heel spannend, maar dit werkt voor mij wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik pak als het druk is vaak terug naar een paar bekende recepten, maar op een gegeven moment raak je dat dan eigenlijk ook best wel weer beu omdat je het te vaak eet. Dan krijg je ook zo inspiratieloos dag 1 pastagerechtje  - dag 2 rijst met wokgroenten - dag 3 iets met aardappel - dag 4 pasta... enz haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Evee:

Ik pak als het druk is vaak terug naar een paar bekende recepten, maar op een gegeven moment raak je dat dan eigenlijk ook best wel weer beu omdat je het te vaak eet. Dan krijg je ook zo inspiratieloos dag 1 pastagerechtje  - dag 2 rijst met wokgroenten - dag 3 iets met aardappel - dag 4 pasta... enz haha.

Heel herkenbaar dit. Nu vind ik pasta wel erg lekker, en met de saus kun je best variëren, dus meerdere keren pasta vind ik niet zo'n probleem. 

In ieder geval alles beter dan toen ik nog thuis woonde, elke dag soep vooraf, dan gekookte aardappelen, groente en vlees, en yoghurt als toetje. Zo doe ik het nu echt nooit meer. de enige keer dat wij gekookte aardappelen eten is met stamppot 😋.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei happy211:

In ieder geval alles beter dan toen ik nog thuis woonde, elke dag soep vooraf, dan gekookte aardappelen, groente en vlees, en yoghurt als toetje. Zo doe ik het nu echt nooit meer. de enige keer dat wij gekookte aardappelen eten is met stamppot 😋.

haha ja dat heb ik dus ook! Ik hou ook echt niet meer van gekookte aardappelen. Bij ons vroeger was het bijna elke dag aardappel-groente-vlees. Alleen te eten met jus er over, en laat ik dat nou echt al mijn hele leven vies vinden. En dan zit je dus droge gekookte aardappelen door je strot te werken... elke dag. Brrrr haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Evee:

haha ja dat heb ik dus ook! Ik hou ook echt niet meer van gekookte aardappelen. Bij ons vroeger was het bijna elke dag aardappel-groente-vlees. Alleen te eten met jus er over, en laat ik dat nou echt al mijn hele leven vies vinden. En dan zit je dus droge gekookte aardappelen door je strot te werken... elke dag. Brrrr haha.

Bij mij was appelmoes de oplossing 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites