Spring naar bijdragen
Evee

Wat eten jullie vanavond?

Recommended Posts

De titel zegt het al, ik ben wel eens benieuwd wat jullie vanavond eten!

Bij ons thuis ben ik meestal "chef boodschappen". Wat ook inhoud dat ik eigenlijk elke dag wel moet bedenken wat we eten. Soms leuk, maar soms heb ik ook echt gewoon geen inspiratie haha. Ik ben dus wel eens benieuwd wat er bij jullie op tafel staat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben altijd chef menu's, chef boodschappen, chef kok en helaas ook chef afwas. Ik vind het ook vaak lastig. Ik kook in het weekend altijd een keer een grote pan eten, macaroni of zuurkool of zoiets, en dan vries ik een aantal porties in. Als ik dan een keer laat thuis ben of ik ben moe, dan hoef ik alleen maar iets op te warmen.

Vandaag maak ik of tomaat-pastinaaksoep van zo'n verspakket van AH, of iets met garnalen. Beetje wokgroente en mie of pasta erbij. En wat ik vandaag niet eet, dat komt dus morgen op tafel.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag een bakje risotto (met prei, courgette en erwtjes) dat over is van de grote pan van het weekend. 

Morgen weer boodschappen doen voor de komende grote pan, dus ik kan ook wel wat inspiratie gebruiken.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook chef menu, meestal ook chef koken. Ik plan de week altijd uit, om te voorkomen dat we veel bestellen/afhalen en om voedselverspilling tegen te gaan. Vanavond at ik bij mijn ouders en heeft mijn man een pot snijboontjes van HAK met een pak Vegafit 'kip' nuggets als avondeten gehad. Morgen eten we pitabroodjes met falafel en een superlekkere zelfgemaakte vegan tzatziki 🙂

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

O dat doe ik niet, want dan hou ik juist altijd eten over. Ik doe boodschappen op zaterdag en woensdag, en als het nodig is nog even snel na mijn werk. Maar als ik teveel vooruit plan en we besluiten een keer brood te eten, dan hou ik groente over. Hoewel tegenwoordig op zaterdag alle restjes in de soep gaan, die neem ik mee naar mijn werk voor bij de lunch. Lekker, falafel, dat kan ik ook wel weer eens eten. Maak je dat zelf?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat snap ik! Wij houden alsnog weleens wat over, maar dat is vaak bladgroente zoals een halve zak rucola of verse kruiden. Dat gaat naar de konijnen, dus dat zie ik niet als voedselverspilling. Nee falafel maak ik niet zelf, het is ons 'lekker makkelijk in het weekend' maaltje. Ik koop altijd die van Garden Gourmet. 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik restjes groente overhoud vries ik die meestal in, heb twee hersluitbare diepvrieszakken in de vriezer voor dat soort restjes-groenten. Eén zak met groente voor bij rijstgerechten en één voor bij pastagerechten.

Of ik maak soep, was gisteren ook het geval. En omdat er nog oud brood over was heb ik er ook nog zelfgemaakte croutons bij gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als parttime fit food blogger ben ik ook altijd chef keuken. Gisteravond ging ik voor makkelijk (laat thuis, trainen, bestellingen uit onze shop verwerken) dus aten we een omelet met wat kaas en een heleboel groente. Vanavond staan er vegetarische burgers op het menu met groentebroodjes van Albert Heijn. Gebakken eitje erop, babyspinazie en rode ui erbij. Zin in!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Evee:

Als ik restjes groente overhoud vries ik die meestal in, heb twee hersluitbare diepvrieszakken in de vriezer voor dat soort restjes-groenten. Eén zak met groente voor bij rijstgerechten en één voor bij pastagerechten.

Dat is nog eens een goed idee! 

Er liggen nu geloof ik wel acht zakjes met verschillende groenten in de diepvries die ik dan bij elkaar moet zoeken als ik er iets mee wil maken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had deze avond vers gemaakte kip saté met nasi uit de vriezer, dat ik al eens eerder gemaakt had.

Ik ben alleen dus ik ben chef alles haha. Ik vries naast vlees in de aanbieding pastasauzen, soep, nasi, burrito/taco/wrap/pannekoek vullingen en bepaalde pastagerechten (lasagne bijboorbeeld) in. Restjes groenten gaan bij mij ook de soep in. Verder heb ik altijd boontjes en spinazie in de vriezer en altijd aardappelen in huis, dus ik kan altijd een AVGtje maken als ik verder echt niks heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanavond had mijn vrouw een zuurkoolschotel gemaakt.

Echt wel lekker.
Als mijn vrouw heeft gewerkt kook ik meestal.
Wel wat simpels zoals aardappelen, groente en een stukkie vlees erbij.
Het toetje komt meestal uit een pak uit de koelkast.
Haha, lekker makkelijk  🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-3-2019 at 21:45 zei Piku:

Ik had deze avond vers gemaakte kip saté met nasi uit de vriezer, dat ik al eens eerder gemaakt had.

Dan is het dus niet vers, maar zelf gemaakt🙄 Ik ga vanavond andijvie stamppot eten, en dan gelijk een aantal porties invriezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha maar vers ingevroren mag officieel toch ook nog steeds vers heten, in Nederland? Vlees en vis in ieder geval wel. Dat mag gewoon bevoren zijn geweest, ontdooit, en dan als vers verkocht worden. 

Wij eten vanavond vegan lasagne, met allerlei groenterestjes er in. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-3-2019 at 09:36 zei dexenbobbi:

Als parttime fit food blogger ben ik ook altijd chef keuken. Gisteravond ging ik voor makkelijk (laat thuis, trainen, bestellingen uit onze shop verwerken) dus aten we een omelet met wat kaas en een heleboel groente. Vanavond staan er vegetarische burgers op het menu met groentebroodjes van Albert Heijn. Gebakken eitje erop, babyspinazie en rode ui erbij. Zin in!

Ben wel benieuwd naar jouw blog dan!

Die groentebroodjes heb ik laatst ook geprobeerd denk ik? Van die pitabroodjes met rode biet of spinazie er in? Die waren best lekker!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Evee:

Ben wel benieuwd naar jouw blog dan!

Die groentebroodjes heb ik laatst ook geprobeerd denk ik? Van die pitabroodjes met rode biet of spinazie er in? Die waren best lekker!

Ik mag volgens mij geen reclame maken hier dus verwijderen staat vrij 😉 www.wayofhealth.nl 

Je hebt die groentebroodjes idd met rode biet en spinazie maar ook met bloemkool en rode paprika, allemaal lekker! En er is ook gesneden brood met wortel en rode biet! Ook goed te doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei dexenbobbi:

Ik mag volgens mij geen reclame maken hier dus verwijderen staat vrij 😉 www.wayofhealth.nl  

Je hebt die groentebroodjes idd met rode biet en spinazie maar ook met bloemkool en rode paprika, allemaal lekker! En er is ook gesneden brood met wortel en rode biet! Ook goed te doen!

Even een citaat uit  de forumregels:

"Links op het forum zijn alleen toegestaan als ze een toevoegende waarde hebben voor het topic waarin ze gepost worden, bijvoorbeeld een link naar informatie die niet op de site te vinden is, maar wel helpt bij het oplossen van een probleem of beantwoorden van een vraag."

Dus in dit geval vind ik het wel mogen hoor 🙂

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Marjoleink:

En, is het gelukt?

Ja, maar ik vond het niet heel bijzonder. Je proefde de bloemkool niet meer (wellicht dat dit wel een manier is om kinderen toch iets van groente te laten eten!) en ik vond het erg machtig. Volgende keer toch maar weer een bolognesesaus bij m'n pasta.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat wij vanavond frietjes gaan halen. Doen we wel vaker op vrijdag. Lekker met appelmoes en een salade er bij 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat te denken zelf (wortel)friet te bakken en die nieuwe mora vega kroketten eens uit te proberen. Iemand die al eens gehad?

appelmoes erbij is ook lekker, lang niet gegeten!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, nog niets van uitgeprobeerd. Ik hoop dat ze bij snackbars het vegan assortiment eens wat gaan uitbreiden qua vega / vegan snacks. Daar is hier nauwelijks keuze in als je niet tegen melk kan. Bij de ene snackbar is er een bamischijf (bevat geen melk, geen vlees, wel ei) en bij de andere is zijn er groentenloempiatjes (die zijn wel vegan). Wij hebben zelf geen frietpan / airfryer of zo iets, dus als we frietjes eten moeten we die echt bij een snackbar halen.

Ik maak eens in de zoveel tijd zelf (suikervrije) appelmoes, erg lekker! En ik eet in de winter niet zo veel fruit. Ben niet zo dol op winterfruit (appels, peren, sinaasappels. Mandarijnen wel, maar die zijn maar korte tijd echt lekker). Dus dan zijn smoothies met diepvries (zomer)fruit, appelmoes enz. toch nog manieren om wel je fruit binnen te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Rifca:

Ik zat te denken zelf (wortel)friet te bakken en die nieuwe mora vega kroketten eens uit te proberen. Iemand die al eens gehad?

appelmoes erbij is ook lekker, lang niet gegeten!

Van Mora nog niet, maar die van Beckers zijn fantastisch lekker! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .