Spring naar bijdragen
Maksi

Twijfels.

Recommended Posts

Ik zit even met een twijfelgedachten en misschien kan iemand me raad geven.

Mijn leeuwekopje zit op het moment alleen.

waarom? Ze heeft twee maatjes gehad, sjloepie en Maxie, De eerste is 5 jaar geleden gestorven aan E.C, toen werd Maxie haar maatje,Maxie kreeg ook E.C en we moesten hem weghalen bij haar voor nog meer stress, en hoewel we al ongeveer een half jaar hem continue verzorgde is hij zondag ingeslapen. Maxie had in die tijd een nieuw maatje nl. Ouzo, die was achtergebleven toen zijn maatje tijdens een operatie stierf. 

Nu is ouzo alleen en meisje ook. Ze kennen elkaar en kunnen redelijk overweg, maar ik ben bang.

Ten eerste: ben ik bang dat Ouzo ook E.C krijgt, waarom weet ik niet,waarschijnlijk om dat meisje al twee maatjes heeft verloren aan E.C

Ten tweede meisje is 7 jaar en je merkt aan haar dat ze een oud besje is, en mocht ze iets krijgen waardoor ze ziek wordt,dan moet ouzo weer rouwen.

De eerste keer rouwen ging redelijk, nu dat met maxie gebeurde ligt hij stilletjes in zijn mand. Wat moet ik doen, ze toch bij elkaar laten of niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik het goed snap, heb je 2 konijnen die elk alleen zitten? Ouzo is een gecastreerde ram en meisje een voedster? 

Ik zou zeker wel een koppelpoging doen. Als er een klik is, heb je twee gelukkige konijnen samen. Ik vind persoonlijk het geluk dat ze samen hebben meer waard dan dat het verdriet bij het verlies van het maatje "te niet doet". Ik zou dus altijd kiezen voor samen. 

Als je bang bent voor EC, zou je panacur kunnen geven rond de koppelperiode. Stel dat de parasiet er zit, en op zo'n stressmoment actief word, pak je hem gelijk aan. Ik zou dat niet als reden zien om niet meer te koppelen. Maar als dat jouw angst is, is dat gewoon met panacur / fenbendazol (dat is een wormenmiddel) weg te nemen. 

7 is wel senior, maar ook nog niet bejaard. Het is vergelijkbaar met een mens van 55 jaar (zie dit artikel) Ik heb meerdere konijnen gehad die tussen de 10 en 14 jaar oud werden. 3-7 jaar is een lange tijd om alleen te wonen voor een konijn. 

Het kan natuurlijk zijn dat ze niet bij elkaar passen. Maar ook dan zou ik ze toch elk nog een eigen maatje geven. Geen enkel konijn verdient het om alleen te eindigen. In dat geval kun je wel bij een opvang adopteren, stel dat je wil stoppen met konijnen en het asielkonijntje alleen blijft, dan staat er in je contract dat je hem terug moet brengen, zodat hij via de opvang weer herplaatst kan worden naar een huisje waar hij/zij wel oud kan worden met een maatje. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meisje is vrouwtje en ouzo manneke. Ouzo is heel gemakkelijk te koppelen, met buddy en maxie klikte het gelijk.

Omdat we een grote tuin hebben lopen ze in de zomer allemaal vrij rond met afscheidingen, zodat ze elkaar zien, ze kennen elkaar dus al. Gisteren ontsnapte meisje uit haar ruimte toen ze ging verzorgen, en ouzo loopt vrij rond, even zo gelaten, en even later zaten ze gezamenlijk te eten, ik heb wat koppelproblemen geen twijfels, nog nooit gehad ook.

Ik ga het proberen, en je hebt gelijk, konijntjes horen niet alleen te blijven.Ik hou het in de gaten en ik laat wel horen of het goed gaat. Bedankt!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-3-2019 at 10:24 zei Maksi:

Meisje is vrouwtje en ouzo manneke. Ouzo is heel gemakkelijk te koppelen, met buddy en maxie klikte het gelijk.

Omdat we een grote tuin hebben lopen ze in de zomer allemaal vrij rond met afscheidingen, zodat ze elkaar zien, ze kennen elkaar dus al. Gisteren ontsnapte meisje uit haar ruimte toen ze ging verzorgen, en ouzo loopt vrij rond, even zo gelaten, en even later zaten ze gezamenlijk te eten, ik heb wat koppelproblemen geen twijfels, nog nooit gehad ook.

Ik ga het proberen, en je hebt gelijk, konijntjes horen niet alleen te blijven.Ik hou het in de gaten en ik laat wel horen of het goed gaat. Bedankt!

Dat klinkt heel positief, die gaan het vast gezellig hebben samen. 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Wie is hier

Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .