Spring naar bijdragen
MarielleCH

2 lieve voedsters allebei op zoek naar een rammetje

Recommended Posts

Met pijn in mijn hart moet ik afscheid nemen van mijn 2 ong. 16 á 17 weken oude dwerg konijn voedsters, Lola en Daisy. Nu ze ouder worden gaan ze gewoon niet meer samen en is de beste keus ze uit elkaar te halen en ze allebei een goed huis te geven waar ze een koppel kunnen vormen met een gecastreerd rammetje. Zelf heb ik op het moment gewoon niet de tijd en de ruimte om een van de twee te koppelen en 1 lang alleen laten zitten vind ik ook geen optie. 

Daisy is het kleine wit/grijs konijntje, ze is de kleinste van de 2. Daisy is rustig, maar wel dapper en nieuwsgierig. Ze vindt het niet erg opgepakt te worden, maar als er iets anders is waar ze heen kan doet ze dat liever. Ze is duidelijk de baas over Lola en ook altijd degene die als eerst gaat eten en het als eerste merkt wanneer ik thuis kom of met eten aankom. Zoals gezegd wordt ze liever niet opgepakt, hoewel ze het ook geen ramp vind. Wel komt ze altijd graag even kijken wat ik aan het doen ben of hupst ze over me heen, leunt even tegen me aan enz. Ze luistert goed en weet goed wat ze wel en niet mag, maar probeert het wel graag uit. Tegenover Lola was Daisy altijd wat gereserveerder. Lola was altijd degene die contact zoekt. Naar mijn idee zoekt Daisy dan ook vooral een huisje waar ze lekker haar gang kan gaan en veel kan ontdekken en niet bij iemand die veel wil knuffelen.

Lola is het grotere voskonijntje. Ze is wat aanhankelijker en knuffeliger dan Daisy, ze vind het ook niet erg om opgepakt te zijn,  komt lekker in je nek liggen, maar het daadwerkelijke oppakken en weer neerzetten is een ander verhaal. Ook vind ze het heerlijk om over haar koppie geaaid te worden. Ze gaat er echt voor zitten en duwt met haar koppie tegen mijn hand aan om maar geaaid te worden. Als de dames los lopen is Lola ook de eerste die bij mij op de bank komt zitten. Ze is wel een knagertje en een deugniet en knaagt natuurlijk het liefst aan alles wat niet mag. Lola zoekt wel echt gezelschap op en dat wil ik dus ook voor haar bij een nieuw baasje. Genoeg aandacht, van zowel konijnenvriendjes als mens en evt. andere dieren. Ze heeft wel wat tijd nodig om op haar gemak te raken en haar moed bij elkaar te rapen om gezelschap op te zoeken.

ik weet zeker dat op de juiste plek, deze twee konijntjes een heel mooi leven kunnen hebben en plezier kunnen geven aan het baasje. 

Ik heb eten en een aantal speeltjes dat ik nog mee kan geven aan de volgende baasjes van deze twee geweldige beestjes.

Natuurlijk sta ik ook open voor 1 persoon die hen kan koppelen aan een leuke ram en ze het leven kan geven dat ze verdienen.

Ik ga nog wel vragen of de vorige eigenaar het nog met één of beide wil proberen, ik verwacht dat wel snel te weten en zal dat dan ook in de reacties laten weten.

3C76D6F1-0664-4AD6-8C9B-79BBAEFAF2AA.jpeg

74E0FAFF-54A3-4E10-AC7A-8D8E97444BCA.jpeg

9FEAA470-ECDE-48CD-91D7-069C314FC1BE.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer dat ze niet meer samen kunnen. Je zou ook kunnen overwegen om er een te houden en die naar de opvang te brengen voor een koppelvakantie. Dat bespaart je de stress van de koppeling en je krijgt je konijn terug met een lief vriendje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb echt alle mogelijke opties afgewogen en ben er helaas van overtuigd dat dit de beste keus is. Ook omdat ik door veranderingen in mijn leven ze straks niet de aandacht kan geven die ze verdienen en ook weinig geld heb op dit moment voor verbetering. Natuurlijk wil ik er 1 houden, maar niet ten koste van het geluk van de konijnen zelf. 

Wat meer praktische info die ik vergeten ben:

ik ben woonachtig in Alphen aan den Rijn, bij Leiden en Lola en Daisy zijn niet gesteriliseerd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Deeskuh88:

Even advocaat van de duivel spelen, maar waarom heb je ze dan gekocht? 

Ze zaten al hun hele leven bij elkaar en na wat research op internet leek de ervaring van veel mensen dat het dan wel goed kan gaan met twee voedsters. Veranderingen in het leven komen soms plotseling zoals ook nu. Hadden ze samen nog lekker lief tegen elkaar aan gelegen op dit moment had ik ze sowieso niet verkocht, maar in de huidige situatie zie ik geen andere oplossing.

jouw leven verloopt ook niet altijd zoals je verwacht en ook het mijne niet. Ik hoop dat er begrip is voor het feit dat dit soort dingen gebeuren en het feit dat ik het beste probeer te doen voor deze 2 konijntjes en ze niet apart in een hok laat zitten omdat ik ze niet kwijt wil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites