Ga naar inhoud

Mijn ervaring delen over pateurella en complimenten voor een geweldige dierenarts.


Zoef & Brownie

Aanbevolen berichten

Hi lieve konijnenvrienden,

Halverwege december hebben we Zoef gekregen een Hollands dwerg hangoor rammetje van 8 weekjes, 5 dagen later Brownie van 10 weekjes.

Met een week zagen we dat Brownie snot had aan haar neusje en ook niesde en Zoef begon ook te niezen. 

We zijn naar de dierenarts gegaan om ze na te laten kijken en in te laten enten. 

De dierenarts constateerde pateurella en heeft ze toen beide duplociline voorgeschreven en mij laten zien hoe ik dit zelf kon injecteren. 

Bij de 2e x werd Zoef hier echter zo ziek van dat we oudejaarsavond naar de spoed dierenarts zijn geweest, die aangaf dat ze niet kon garanderen dat hij het ging halen omdat zulke erge diaree voor zo'n kleintje er niet goed uitziet. 

Gelukkig knapte hij helemaal op en toen heb ik weer contact opgenomen met onze eigen kk dierenarts.

Zoef is toen overgegaan op Draxin en dit ging erg goed, na 2x niesde hij niet meer.

In overleg ook Brownie over op Draxin en binnen 2 weken waren ze allebei helemaal genezen. 

We zijn nu 2 maanden verder en Zoef is inmiddels natuurlijk ook gecastreerd en geen niesjes en snot meer.

Ik ben onze dierenarts Nijhuis in Delft zo dankbaar voor hoe goed hij steeds heeft meegedacht. 

We konden altijd bellen voor advies bij twijfel en hij heeft altijd alle tijd voor onze kleine lieverds genomen.   

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .