Ga naar inhoud

Wit vloeistof in oog


JUULZxo

Aanbevolen berichten

Ik ben ook benieuwd wat het was!

 

Had niet meer gereageerd op je zalfjesvraag zie ik. 

Ik gebruik meestal gekookt en afgekoeld water om het schoon te spoelen (in een schoon spuitje, even rustig langs het oogje spuiten). Maar als je bijna naar de dierenarts gaat, is het soms handiger om het te laten zitten zodat de dierenarts kan zien hoe en wat. 

 

Met vitamine oogzalf (de ophtosan die jij noemt, of de variant van beaphar) doe je over het algemeen niet veel kwaad, het is een vitaminezalfje. Meer een verzorgingsproduct dan een geneesmiddel eigenlijk. Maar als je zo iets als dit in het weekend hebt, kan het soms wel net wat verzachtend werken tot je bij de dierenarts bent. Ik zou wel eerst spoelen, en dan eventueel het zalfje er in doen.

 

 Bij de dierenarts krijg je waarschijnlijk een antibiotica zalfje mee als het om een ontsteking in het oogje zelf gaat, maar er is ook kans dat het probleem niet in het oog zelf zit maar bijv. vanuit het gebit komt of dat er een object in de ooghoek zit wat de ontsteking veroorzaakt oid. Dus dat moet even goed bekeken worden bij de dierenarts.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom net van de dierenarts vandaan en de dierenarts heeft in haar bekje gekeken en een paar kleine haakjes verwijderd. Ze dacht dat het probleem van het gebit kwam. Ze heeft antibiotica m.b.v. een prikje gegeven en als het donderdag niet weg is dan moet ik langs komen voor een 2e prikje. Ze is gelukkig 200 gram aangekomen, dus ze weegt nu 2 kilo 🙂 . Daar ben ik gelukkig blij om haha.

 

Mijn ram Tsaa had het ook toen ik terug kwam van vakantie, maar die kreeg wel een zalfje mee. Dat was binnen een week beter geworden.

 

Ze zei ook dat ik het schoon kan maken met afgekoeld gekookt water & dat ik de ophtosan zalf erbij mag gebruiken. 

 

Ik hoop dat het weg blijft en dat ze geen traan oogjes meer heeft. Telkens als ik de reismand pakt dan weet ze wat er gaat gebeuren en dan krijg ik haar niet te pakken haha. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .