Ga naar inhoud

Schapen en konijnen... ziekte overdraagbaar?


fiep

Aanbevolen berichten

Bedoel je ziektes waar jij als mens last van krijgt? Dat heet een zoonose, staat hier info van op een rijtje (niet volledig volgens mij, maar het geeft een idee)  : 

https://www.rivm.nl/ziek-door-dier/zo-nosen-op-rij

 

Of bedoel je dingen die zowel schapen als konijnen kunnen krijgen, waarbij jij alleen de drager zou zijn?  Die zijn er ook wel, maar zo snel komen eigenlijk allen dingen als schurft en schimmels in mij op. Handenwassen is altijd aan te raden, alleen al voor je eigen gezondheid. En wil je echt veilig zitten zou je een "schapenjas"  (of trui) voor als je tussen de schapen zit  kunnen kiezen, en een aparte "konijnenjas" en "konijnenslippers" voor bij de konijnen.  Als je dan ook nog handen wast tussendoor, is de kans dat je iets overbrengt wel klein. Tenzij de konijnen bij de schapen in het verblijf lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Er zijn binnenkort lammetjesdagen en ik wil al zolang een lammetje knuffelen... dus als ik daarna de kleren in de was gooi en mijn handen was, is er niks aan de hand als ik de nijntjes ga knuffelen. 🙂 fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .