Ga naar inhoud

Konijnen eten niet goed (door te veel gras?)


Hanne Pelgrims

Aanbevolen berichten

Hallo konijnenliefhebbers,

 

Het hok en aansluitende ren van mijn konijnen staat voorlopig op de stenen, maar dacht ze voor 1 uur te verschuiven naar het gras zodat ze wat gras konden eten. Het was al een tijdje geleden dat ze gewoon gras gegeten hadden, dus na 1 uur heb ik ze terug verplaatst naar de stenen. Maar wanneer ik ze ‘s avonds hun eten bracht op het vaste tijdstip, waren ze niet zo happig als anders. Ze aten enkele korrels en lieten het weer links liggen, normaal eten ze het meteen op. Rond 21u zag ik dat ze eindelijk hun biks op hadden. Daarna geef ik ze om 22u enkele stukjes wortel, maar ook dit laten ze links liggen... waarschijnlijk eten ze het wel op, maar normaal zijn ze niet te houden. Het is dan ook de eerste keer dat ze hun eten niet bekijken en geen zin hebben. Komt dit door het gras? Hebben ze toch te veel gras gegeten want maak me toch wat zorgen! Ik leer nog elke dag bij, maar morgen best niet meer op het gras zetten? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees erg allert op gasaanvallen. Een uur op gras voor de eerste keer is veel te lang. 5 tot max 10 min is meer dan genoeg. Het gras is erg eiwitrijk in het voorjaar.

 

Bij twijfel naar de dierenarts, ook al is het avond/ weekend. Gas is spoed bij konijnen en kan dodelijk zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .