Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Konijnenman

Zwanger konijn maar wil niet bevallen?

Recommended Posts

Hoi allemaal, ik heb een vrouwtje waar ik bijna zeker van weet dat ze zwanger is. Ik hoorde vorige week zaterdag mijn vrouwtjes konijn heel druk bezig in het hok en in 5 dagen had ze een redelijk nestje( ik vond dat ze er best lang over deed om het nestje helemaal netjes te maken), Mijn vraag was dus kan het zo zijn dat een konijn nu nog kan bevallen of is er een probleem( ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen)

• Verdrietig 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Langer volgens mij, Maar mijn vraag was eigenlijk dat het kan dat een week na het beginnen/ bouwen van een nestje de voedster nog kan bevallen  want meestal bevalt een voedster dan binnen 24 uur.( Ik weet bijna zeker dat het konijn zwanger is omdat ze een aardig dikke buik heeft).En vandaag controleerde mijn zus of er dode konijntjes inlagen maar er lag niks, ze verwaarloosde het nestje al een beetje maar nadat mijn zus gecontroleerd had was het nog meer verwaarloosd, maar waarschijnlijk moet ik nog gewoon even geduld hebben, want ik heb de laatste dagen gemerkt dat ik een ongeduldig persoon ben😂

• Verdrietig 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou aanhouden dat ze mogelijk kan bevallen tot 32 dagen nadat je de ram hebt weggehaald, is er dan niets, dan komt er ook niets meer. 

Het kan zijn dat ze niet zwanger is en het een schijnzwangerschap betreft, ik hoop het. Er is al zo een groot konijnenoverschot in Nederland, de asiels hebben nog steeds wachtlijsten voor afstand. Zomaar fokken met konijnen is ook echt niet aan te raden, de kans op problemen bij de jongen en moeder zijn groot. Ik hoop dus dat er niets komt en dat je je inmiddels bedacht hebt over het fokken van konijnen. 

Dit topic krijgt in ieder geval een slotje, omdat bunnybunch geen fokkersforum is en we niet achter het vermeerderen met konijnen staan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .