Ga naar inhoud

kunnen konijnen teveel hooi eten?


tam86

Aanbevolen berichten

Sinds twee weken heb ik weidehooi + kruidenhooi van een boer gekocht. Mijn konijnen zijn er gek op en ze eten erg veel hooi. Ik kan hun bakjes drie keer per dag bijvullen. Ik weet dat konijnen onbeperkt hooi mogen, maar betekent dat ook dat ze letterlijk heel veel hooi mogen eten? Kunnen ze evt van teveel hooi dik worden oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze mogen heel veel hooi eten en zullen er niet snel dik van worden. Er zijn wel wat rijkere grassoorten en wat armere grassoorten, maar als het een gewoon gemengd hooi is, dan is het geen probleem dat ze er onbeperkt van eten. Hoe meer, hoe beter, juist heel erg goed zelfs dat ze bij jou zo goed eten van dit hooi!

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Evee:

Ze mogen heel veel hooi eten en zullen er niet snel dik van worden. Er zijn wel wat rijkere grassoorten en wat armere grassoorten, maar als het een gewoon gemengd hooi is, dan is het geen probleem dat ze er onbeperkt van eten. Hoe meer, hoe beter, juist heel erg goed zelfs dat ze bij jou zo goed eten van dit hooi!

Bedankt! Ze zijn er echt zo gek op dat mijn voedster er zelfs voedselnijd van krijgt! Omdat de sprietjes zolang zijn, ze ze af en toe net Lady en de vagebond met spaghetti. Zo schattig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja haha dat doen ze hier ook wel eens! Dat is echt zo een aahhh momentje!

 

Ik geef zelf ook een weidehooi of bergweide hooi, soms meng ik soorten met elkaar. Op het moment wisselt het nogal wat ik geef omdat ik voor de webwinkel verschillende soorten test op mijn eigen konijnen (arme beestjes, die proefkonijnen 😉 )

Ik doe er zelf ook nog dagelijks een handje kruiden en gedroogde grassoorten doorheen mengen, dat maakt het extra lekker. Ik verbaas mij ook wel eens over de hoeveelheid die er hier doorheen gaat, goede hooieters hier gelukkig! Maar daar ben ik blij om!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .