Ga naar inhoud

Eerder ziek bij koud vochtig weer?


Newby1981

Aanbevolen berichten

Toen ik de laatste keer bij de dierenarts was met Monky een paar maanden geleden zei ze dat konijnen bij koud en vochtig weer eerder ziek worden.

Ik betwijfel of dat waar is omdat ik er hier eigenlijk nooit iets over lees maar toch zit ik iedere keer een beetje in de stress als het slecht weer is zoals

vandaag; regen en veel wind.

Monky blijft eigenlijk altijd buiten en ook al zit er een 'dak' op de ren, het regent toch naar binnen en onze tuin is behoorlijk groot en open dus ook de ren

is niet echt beschut tegen de wind.

Hebben jullie het idee dat jullie konijnen eerder ziek worden met dit soort weer? (ik heb het dan niet over oude konijnen of konijnen die al wat makeren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu wel een soort van plastic aan 1 kant van de ren gedaan waardoor 1 kant bijna winddicht is als tijdelijke oplossing. Maar het ligt er aan uit welke richting de wind komt. Ik zou echt graag nog eens een oplossing willen bedenken maar mijn man is degene die het moet uitvoeren aangezien ik niet zo handig ben :-)

Ik ben alleen bang dat het in de zomer weer te warm wordt als 1 kant plexiglas is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is iig een geruststelling dat jullie konijnen er geen last van hebben! Maar ik ga het er evengoed vanavond even met m'n man over hebben. In het hok heb ik ook plexiglas wat ik er makkelijk  in en uit kan schuiven. Misschien dat we ook zoiets voor de ren kunnen maken. Gaat wel een dure grap worden...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .